hoi, sinds gisteravond komt onze zoon van nog geen 2 en half zelf uit z,n ledikant en komt dan beneden. wij hebben dit liever niet en vinden het ook best gevaarlijk alleen bij de trap neer. hoe kan ik dit aanpakken dat mn zoon in z,n bedje blijft? en hoe moet ik hem bestraffen bv dat ie niet uit z,n bed mag komen en naar beneden komt? iemand advies? alvast bedankt gr
mja straffen?? persoonlijk zou ik hem niet straffen, want is tenslotte een ontwikkeling van zijn zelfstandigheid die hij doormaakt. wat je mischien wel kan doen is hem leren van als hij wakker is om jullie dan eerst wakker te maken zodat jullie dan samen gezellig ontbijt kunnen klaarmaken en anders een als dit echt geen oplossing is een veiligheidshekje voor de deur?
traphekje plaatsen , haakje aan zijn deur doen zodat hij in zijn kamertje blijft. zeggen dat als hij uit bed gaat dat hij moet roepen en gewoon vertellen dat hij niet van de trap af mag als hij in zijn bedje ligt.
steeds weer terug leggen.. en zou een traphekje plaatsen en de babyfoon aan doen zodat je hem kan horen
Zo te lezen gebeurt het 's avonds dus ik zou hem nog 1 keer uitleggen dat het bedtijd is en gewoon weer naar bed brengen. De keren erna zou ik niets zeggen en hem gewoon weer in bed leggen. Voor de trapveiligheid zou ik een traphekje plaatsen. Groetjes Anita
ten eerste een peuterbedje nemen is het ook niet zo gevaarlijk als hij eruit klimt en tja het eruit komen je zult eraan moeten geloven steeds terug blijven leggen en een traphekje er neer zetten
Wij hebben nu een peuterbedje staan, omdat hij bijna uit het ledikant kon klimmen. We hadden al een traphekje voor het trapgat. En nu ook nog een kettinkje op de deur. De deur staat dus nog wel op een kier, maar kan niet helemaal open. Dus als hij eruit kruipt (en dat horen we op de babyfoon) kan hij alleen zijn kamer onveiligmaken. Ik denk dat hij in een woeste bui ook wel over het traphekje kan komen. En daar moet ik niet aan denken als we liggen te slapen/beneden zitten..