wandelkoord peuter.....ervaring??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Smile, Sep 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Meiden,

Onze jongste van bijna 1,5 mag graag lopen. Alleen is ze vreselijk impulsief en rent ze overal naar toe. Nu wil ik wat veiliger de straat op. Op internet heb ik gezocht naar een wandelkoord voor kinderen. Ze zijn nog te krijgen ook. Ben dus niet de enige met dit probleem.;)
    Heeft iemand hier ervaring mee? En welk merk had je gekocht??

Ben benieuwd!!

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb ze gehad, ik vond het helemaal niks. Ik heb 2 soorten gehad, mijn zoon maakte ze ook gewoon zelf los.
    we hebben toen een rugzakje, (aapje) met staart gekregen en dit ging echt veel beter.
    En ik moet zeggen dat ik wel negatieve reacties kreeg met de polsbandje. Maar het het rugzakaapje niet.
    gr brenda

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had er ook 1 maar ik heb hem maar weinig gebruikt.
    MIjn zoontje was gelukkig niet zo'n weg renned zeg maar.
    Maar als je hem gebruikt zul je je moeten voorbereiden op boze mensen en vreemde en belachelijke uitspraken geloof me!

Er word van alles naar je geroepen zonder verder vragen te stellen;

Het is geen hond!
    Aapje aan de ketting!
    Tot met of je wel goed wijs bent en dat ze het kindermishandeling vinden.

Na een paar van die opmerkingen had ik er genoeg van (ik gebruikte hem alleen op erg drukke plekken zodat we elkaar niet ongemerkt kwijt zouden raken (bijv. een braderie en pretpark).

Een vriendin van mij heeft wel een zoontje die veel weg rent en die heeft er ook 1 gebruikt en helaas kreeg zei ook allerlei opmerkingen naar zich gegooit

4. brenda1976

tja ik heb de opmerkingen ook gehad.
    Maar mijn zoon liep met 8 mnd en hierdoor al snel erg goede moteriek qua rennen. Ik was zwanger en tja had niet zoveel keus. Kon hem niet bijhouden.

Ik zei dan altijd maar.... go als hij onder de auto kom omdat ik hem niet op tijd kan pakken. Kom je dan ook op zijn begrafenis? of bezoek je hem ook in het zh? meestal schrokken ze.
    Misschien heel hard, maar maakte duidelijk waarom ik er een had.
    En gekke was, toen het een grappig aapje was in de vorm van een rugzak, waar ik dan de staart van vast kon houden, kreeg ik onwijs leuke reacties.
    Maar het zelfde effect....bizar.

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier zowel tuigje gehad als polsbandje, dochter wilde hem zelf ook graag om, zo kon ze zelf stappen, maar toch onder controle. (deze mama kan door ziekte dochter niet goed bij houden)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb t polsbandje gehad toen ze 1,5 was. Die maakte ze helaas al snel zelf los ;)
    Maar ik kreeg niet veel negatieve reacties eigenlijk. Meer begrip ;) Al vond ik t zelf wel een beetje gek voelen.

Zo'n rugzakaapje klinkt wel erg handig en leuk! Maak je dat rugzakje dan ook van voren vast?

7. brenda1976

ja het wordt voor aan 2 punten vastgemaakt!
    krijgen ze niet los :) en vinden het erg leuk.
    mijn zoon zei, opa we moeten de aap niet vergeten he hiihi
    gr brenda

8. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    OOk hier het polsbandje gehad is een brede elastiek, bij etos gekocht.
    Toen wij naar de Efteling gingen heb ik het gebruikt. Gaf ons echt heel veel rust. Sam liet het heel goed zitten.
    Kreeg wel wat negatieve reacties maar ook veel postieve.
    Ik geef echt niks om wat andere mensen er van vinden.

Sam is ook een meisje wat echt met iedereen mee gaat, dus ook vandaar.

Bij babydump verkopen ze zowel looptuigjes als rugzakjes met koord!

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier voor ons meisje ook gehad, toen aangeschaft voor vakantie. ook zij was een vroege loper en liep dus ook graag weg. zelf vond ik polsding erg onhandig. het tuigje was super en ik gebruikte hem ook in de kinerstoelen met eten want dit was ze van thuis gewent als ik die een keer niet dicht had klom ze eruit.

ook hier wel opmerkingen maar verrassend genoeg van veel ouderen veel lof. dat het slim was en zo handig. het is gewoon heel erg van deze tijd dat je in ogen van anderen snel je lkind mishandeld als je niet met de kudde meedoet. maar je moet echt naar jezelf kijken als het over de veiligheid van je kind gaat. vroeger hadden ze die dingen veel meer. mijn ma had mijn broer bijv ook altijd aan "de stik"haha op het strand ed scheelt zoveel stress

10. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    EspaƱa
    Hier een tuigje gehad, maar meneer gooide zich ermee op de grond en weigerde te lopen.. hebben het meerdere malen geprobeerd maar was geen doen. Toen op de drukke plekken de buggy maar weer in gebruik genomen. Het tuigje hebben we daarna wel nog vaak in restaurants ed gebruikt op de stoelen, erg handig.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb voor mijn zoontje toen ik zwanger was van mijn dochter een loopkoord gebruikt (polsbandje) en dat was hartstikke fijn. Zoonlief kon goed lopen met 12 maanden en wilde dus liever lopen dan in de buggy (gelukkig vond hij de buggy ook nog wel ok) en ik wilde hem graag laten lopen maar kon echt niet achter hem aanrennen. Meneertje is nogal ondernemend en dus was het loopkoord een veilige oplossing.
    Dochterlief loopt ook graag maar luistert veel beter en is veel minder onderzoekend. Het loopkoord hebben we hier dan ook nog niet gebruikt (EN ik ben niet zwanger).

Een veilige oplossing vinden is altijd een goed idee! :D En wat andere mensen daar van vinden? Dat boeit niet (heb zelden opmerkingen gehad en voel me al helemaal niet geroepen om daarop te reageren)

12. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Heb toen ik zwanger was een koord met polsbandje gebruikt en vond het ideaal. Ivy was en is een echte wegloper die geen gevaar ziet en ik had flinke bekkeninstabiliteit dus had er nooit achteraan gekund.
    Verbaasd me om zoveel over negatieve reacties te lezen. Hier nooit wat negatiefs, alleen mar mensen die zoiets hadden van goh wat handig. Nu zet ik dr in de duowgen als ze geen zin meer heeft om te lopen of niet luisterd. Daar krijgen mensen toch ook nooit negatieve reacties op. Dom volk wat zulke opmerkingen maakt. Liever een aangelijnd kind dan een aangereden kind.;)

13. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.
    Ik zal eens kijken naar dat rugzak aapje.
    En wat betreft negatieve reacties: ik ben mijn dochter nog altijd liever RIJK dan KWIJT.
    Maar goed, ik zal me er op voorbereiden...

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb een tuigje en polsbandje.

Nog niet oeven gebruiken maar ik ga dat zeker doen. Als ik alleen de stad in ga met mijn kleuter en dreumes ga ik gewoon voor veiligheid.

15. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zelf vind ik t helemaal niks; ik heb het idee dat kinderen er niet echt iets van leren. Bij mijn dochter deed ik t zo dat zij gewoon mocht lopen en bij me moest blijven / handje moest geven. Zo niet; in de wandelwagen. Door t heel consequent te doen is ze snel gaan luisteren. De 2e gaat dit nu ook leren.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ikzelf ben niet zo gek van die tuigjes... maar mijn zoon is dan ook niet zo'n wegrenner... dat scheelt misschien :)

wij liepen van de week door de stad en zagen ook iemand met zo'n tuigje lopen en mijn zoon (3 jaar) zei: kijk nou mama, dat lijkt wel een hondje :)

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Hier ook een wegloper. Ze loopt ook heel erg graag en hard. Ben ook op zoek naar een tuigje, maar zo'n aapje is ook wel leuk.
    Waar kan je die vinden?

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

leren komt na veiligheid

en hondje lijn je ook aan voor hun veiligheid.. ik vind de vergelijking niet vervelend (snap ook nooit waarom mensen hun honden 'los' op de achterbank hebben)

19. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

Aug 1, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus dan maar een duowagen kopen? Omdat je kindje moet leren? Wordt nogal lastig, als je een gewone kinderwagen hebt waar je jongste inzit. En dat je dan een ouder kindje hebt die zo wegloopt. Als je de kinderen snel na elkaar hebt (of als je in een pretpark o.i.d. bent) dan zou ik toch echt voor de veiligheid gaan en niet voor het leermoment.

Wij hebben wel zo'n tuigje, nog niet hoeven gebruiken bij de oudste. Ik heb wel alvast mijn antwoorden klaar voor eventuele opmerkingen van mensen die vinden dat mijn kindje geen hond is. Brutale apen zijn het zelf :x

20. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik heb dat probleem van weg lopen en heen en weer rennen ook heel erg gehad. het is opgelosd door hem te leren mijn hand vast te houden. eerste keer ging het gelijk goed, sindsdien heb ik een keurig aan de hand lopend kindje. de truck is dat je je hand laat vast houden voordat je de deur uit gaat. hij moet dus hand vast houden en zo loop je naar buiten. als hij je hand niet vast houdt dan blijf je binnen. hij steekt zijn handje omhoog wanneer we bij de deur staan en roept ook hand ik hoef dus echt niks verder te doen. het werkt echt prima. als hij zich los wil maken als je op straat bent dan pak je hem op en zeg dat hij mag lopen alleen als hij je hand vast houdt. (sommige mensen laten de buggy vast houden dat kun je ook leren)

Share This Page