Net toeslagformulier ontvangen en we krijgen precies hetzelfde bedrag terug in 2012 per maand... ik heb gebeld. dame zegt: ja als loon en aantal uren afname kdv kloppen dan klopt de rest vd cijfers ook.... en ik dacht dat we er met z'n allen op achteruit zouden gaan???
Wij krijgen er zelfs 2 per maand bij, wauw! Maar je gaat sowieso wel erop achteruit omdat opvangprijzen/uurtarief van het kdv volgend jaar stijgen en toeslag dus gelijk blijft.
Wij gaan er gewoon 120 euro per maand op achteruit!! heb vandaag de brief gehad, ben nog in shock, zeker ook omdat het tarief ook omhoog gaat weer per uur, dus in totaal zijn we zo'n 140 euro pm duurder uit, dat is echt heel veel geld...
Hier gaan er 3 euro meer betalen per kindje. Dus valt mee, had erger verwachten. OVerigens gaan onze tarieven van de gastouders niet omhoog dus dat scheelt wel. Hoorde menig om mij heen dat overal de prijzen gingen stijgen. Hier kregen we een persoonlijke broef met de mededeling; "omdat de overheid gaat bezuinigen willlen wij onze tarieven niet omhoog doen zo blijven vraagouders hetzelfde betalen en komen wij jullie iets tegemoet' Maar ja misschien gooien ze het in 2013 wel behoorlijk omhoog natuurlijk, dat weet niemadn
Wij gaan er zo'n 40 op achteruit. Dat is dus nog te overzien. Zit eigenlijk nog steeds in spanning wat ze nu met de ouderschapskorting gaan doen. Als die eraf gaat moet ik eens heel hard gaan rekenen of die halve dag nog uit kan en hoe ik het eventueel anders ga invullen.
@Wesdaan, hier ook zo'n brief gehad. @mama van ruben, volgens mij gaat dat er in 2013 vanaf, dus ik maak er komend jaar nog gebruik van en moet dan maar hard gaan nadenken of het nog lukt financieel.
Ik ga er op vooruit. kdv-toeslag is iets minder dus hierop ga ik zo'n 15 euro achteruit. maar, het kinderdag verblijf heeft de toeslag op de halve dagen eraf gehaald en de uurprijzen van halve en hele dagen gelijk getrokken. ik ga hierdoor 50 euro minder betalen.
Wij zitten boven modaal maar gaan er niet op achteruit.. Misschien omdat we in belastinggroep 52% zitten?
Hier ook belastinggroep 52% maar wij gaan toch echt bijna 200!!!! Euro per maand er op achteruit. Geen leuke grappen dit. Nog een jaartje volhouden en dan gaat nr 1 naar de bso maar ook dan vind ik het nog erg duur allemaal (vooral om dat dan kind 2 als kind 1 wordt gezien door de belastingdienst en we daar dus maar het minimale van terugkrijgen). Denk er soms wel over om dan maar te stoppen met werken maar ja dat kost ons nog meer dan u de kinderopvang.
Wij gaan per maand ook zo'n 200 meer betalen. Minder toeslag en uurprijs van de gastouder gaat omhoog. Redelijk waardeloos dus... Daarom ook druk op zoek naar alternatieven wbt opvang voor de kids.
ik loop uit m'n nek te kletsen. ik zie nu dat ik meer kinderdagverblijf toeslag ga krijgen?? Ik kreeg eerst 421 euro en nu 528,- per maand Snap er niets meer van. de gegevens kloppen verder wel. heb het nog even op toeslagen.nl uit laten rekenen maar die komt toch echt op 528 euro uit? dus dan krijg ik 107 euro meer KDV-opslag.
ho, type-foutje kreeg eerst 491 en nu 528. dus 37 euro meer toeslag. en daarnaast 50 euro minder betalen bij dagverblijf. dus 87 euro /maand erop vooruit
Hoi meiden, heb het even snel opgezocht. Vanaf een verzamelinkomen van 91.000 krijg je 33,33 procent terug Voor twee dagen opvang betaalden wij in 2011 590,00 en krijgen in 2012 192,00 terug. Dat klopt dus als een bus!