Meisje uit de buurt, wat moet ik ermee?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Pioen, Mar 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Pfff ik erger me rot vandaag. Sinds gisteren (we wonen hier nog niet zolang) komt er steeds een meisje hier binnen wandelen, of buiten nu natuurlijk met dit mooie weer. Haar oma past vandaag op zegt ze. Ze kent ons niet eens, de oma heeft ons nog nooit gezien en ik haar ook niet.

Nu snap ik dat kinderen het geweldig vinden om ergens te spelen. Ze is vandaag al drie keer hier geweest, zegt ze: ik ga even binnen spelen hoor:(. Mijn dochter van 2,5 vindt het allemaal wel leuk, dat meisje is bijna 4 overigens. Nu heb ik haar net weer weg gestuurd omdat Nina nog slaapt tussen de middag. Gaat ze gewoon hier achter het huis buiten spelen, dus ik zeg tegen haar dat ze even naar huis toe moet. Zegt ze: Ik zei toch dat ik even hier met de keuken ga spelen!:$;) Pff...
    Nu denk ik dat ze straks gewoon weer komt. Heb dr nu al geen zin meer in;) Wat moet ik er nu mee, zij kan er natuurlijk ook niet veel aan doen maar ja om die ouders nu meteen erop aan te spreken na 1 dag...;)

2. Meara

Meara Niet meer actief

Tuin deur dicht doen. Vind het niet normaal dat een 4 jarige al alleen mag rond lopen.

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja, ouders aanspreken, meer van: ze loopt helemaal alleen, loopt huizen binnen, je weet niet wat voor mensen ze tegen kan komen etc.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Maak van papier een stoplicht (bord overtrekken op pizzadoos, 1 kant groen en 1 kant rood, touwtje ertussen). Hang dit stoplicht op en draai het naar de gewenste zijde. Dit is begrijpelijk voor je buurmeisje en een gezellige oplossing, toch?

5. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    Sorry , maar ik was ook zo vroeger...
    Tuurlijk was het toen anders en hing er zelfs nog een touwtje door de brievenbus..
    Ik zou net als "mamavanmeisje" een duidelijke iets hangen/ dat ze weet waneer ze wel mag spelen , of wil je dat kindje gewoon niet meer in je huis hebben?
    Dan zou ik wel langs de ouders of oma gaan en dat dor geven..
    Succes !!!

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Bedankt meiden. Natuurlijk vind ik het niet erg dat ze komt spelen, maar ik erger me er wel een beetje aan dat ze te pas en te onpas binnen komt vallen. Ze is nog niet eens 4, steekt hier zelf de straat over en dan ook nog een grote mond. Ik zou zelf als ouder, of oma (die ons nog nooit heeft gezien) eerst eens fatsoenlijk kennis willen maken met diegene waar mijn dochter gaat spelen, of ben ik nou zo ouderwets:(
    Nou ja we zullen zien, vanmiddag zal ze er wel weer zijn..

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    euhm.. je niet op je kop laten zitten door een kleuter van 4 en zeggen dat ze nu thuis moet gaan spelen en haar de deur wijzen.

8. Dana

Dana Niet meer actief

Precies wat ik dacht!

9. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Tuinhek dicht (op slot) en ouders aanspreken. Vind het niet normaal dat een 4-jarige zonder toestemming van de ouders zomaar overal rondloopt en binnenkomt. En vind het ook een opvoedingskwestie trouwens. Een kind moet toch leren dat hij/zij niet zomaar bij vreemde mensen binnen mag lopen? Bij jou is het ongetwijfeld veilig, maar voor hetzelfde geld loopt ze bij 1 of andere griezel naar binnen...

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    dan moet je niet soms wel toe laten soms niet toelaten. dat snapt ze nog niet denk ik.

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,269
    4,508
    113
    Hier doen onze buurjongentjes dat ook wel eens, maar die kennen we dan wel (en hun ouders ook). Als ik geen zin in ze heb zet ik ze gewoon buiten de deur.

Hun 'tic' vorig jaar was om altijd binnen te komen stormen als wij aan het eten waren. Toen deed ik gewoon de deur op slot, gingen ze aan het raam staan bonken, dus luik ook omlaag.

Ik heb ook hun ouders aangesproken en gewoon gevraagd of we samen de jongens duidelijk konden maken dat ze rond etenstijd gewoon niet bij ons konden spelen.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja zo zou ik dat ook aanpakken. Hup naar huis Nina gaat naar bed!

Vind wel dat veel mag voor haar leeftijd en dat ze best brutaal is voor zo`n klein kind. Als ik zou horen dat mijn dochter van 4 dat zou doen zou ik er niet zo blij mee zijn (bij vreemden gaan spelen is hartstikke gevaarlijk met al die gekken die er rond lopen).

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    O ja ik heb haar ook zeker naar huis gestuurd, ze ging ook wel maar zei direct er achter aan, tot zo:D Nee ik snap die ouders (in dit geval ook de oma) ook helemaal niet, hier is het idd safe, weet niet hoe hun verder zijn, heb die moeder nog nooit ontmoet, de vader gister voor t eerst. Nou ja we zullen zien, als ze echt vervelend blijft doen zal ik eens naar de ouders gaan.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja toen wij net verhuisd waren ging het bij ons niet anders..
    buurmeisje kwam om de haverklap vragen of ze binnen mocht kijken of met de baby mocht spelen.. (toen een half jaar oud)

nahja.. een keertje vond ik heus niet erg maar de grens werd wel duidelijk overschreden toen ze graag naar boven wilde

niet eens omdat ik boven iets doe/heb wat ze echt niet zou mogen zien.. maar hoe zou jij het vinden als je dochter bij vreemde mensen gewoon lekker boven mocht spelen zonder dat jij het wist?
    daar hebben we dus snel korte metten mee gemaakt :)

15. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Vorig jaar kwamen er ook 2 meisjes van rond de 4 jaar aanbellen bij me, en die vroegen om wat drinken. Ik vond het apart maar goed dacht ik pak wel even 2 bekertjes water. Maar nadat ik ze de bekertjes gaf, zegt er een, ik lust geen water heb je ook chocomel? ;) Zie je het voor je, 2 smurfjes die even dachten wat chocolademelk te gaan drinken bij een vreemde. Heb ze toen na het water drinken erop gewezen naar hun ouders toe te gaan.

Dus dit meisje zou ik ook gewoon aangeven om naar huis te gaan, ze is ook veel te jong om bij vreemden te gaan spelen. Voor hetzelfde geldt woonden er mensen die geen goede bedoelingen met jonge kinderen hebben.

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

zo stond een buurjongetje van vorig huis ineens in de badkamer van een andere buurvrouw terwijl ze douchete. hebben we stiekum erg om gelachen. maar daar was het ook een beetje normaal. het was vooral een heen en weer gebeuren. als je het niet wilt tuinhekje even diicht doen en idd wel even melden bij oma, al is het maar dat ze haar neit kwijt is.

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik zou die oppas-oma eens vragen of ze wel weet dat t meisje zomaar bij vreemde mensen binnen gaat zitten.
    Meer onder t mom van: "Ik ben bang dat ze ook bij verkeerde types naar binnen loopt"
    Ben jij niet de boeman, heb je de oma gezien, en kan je je verhaal kwijt.
    3 vliegen in 1 klap.

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Even op zoek gaan naar oma en het erover hebben, straks loopt ze bij de verkeerde naar binnen. Is niet jou verantwoordelijkheid maar je vergeeft het jezelf nooit.

19. tulip

tulip Niet meer actief

zo zou ik het ook brengen, dus niet dat je het vervelend vind, maar uit bezorgdheid.

Maar bij mij zou dan echt gebeuren dat die oma zegt: o dat geeft niet hoor;) ik heb altijd pech met dat soort dingen.

20. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het belachelijk dat een kind van 3 zomaar alleen buiten loopt maar ik zou het niet erg vinden als ze met mijn dochter zou spelen.
    Als ik haar weg zou willen hebben zou ik haar gewoon wegsturen of naar haar oma lopen en iets grappigs vragen "zijn jullie iemand kwijt?" ofzo...

Share This Page