Lotte heeft nog heel lang opvolgmelk als ontbijt gekregen en als we dit nog zouden geven zou het er ook zeker in gaan. Gewone koemelk vindt ze niet lekker, ik geef meestal wat framboos/aardbeiendrink 's ochtends waar ze na een paar slokjes ook genoeg van heeft. Brood krijgen we er niet in, plakje kaas wil nog wel lukken of hapje beschuit. Blijkbaar wil ze gewoon niet eten als ze net wakker is. Wat eten jullie kinderen?
Mijn zoon is 2 jaar en 8 maanden en eet een stevig bord bambix 's ochtends, gemaakt van 180 tot 200cc halfvolle melk. Ik vind dit echt een superfijne start van de dag. Met brood gaat hij ook een beetje zitten trutten, terwijl ik de pap er zo inschep 8)
Yasmin (2 jaar) eet ook niet graag brood. Wel vindt ze een cracker lekker, of van die honeypops (ik haal ze bij Lidl) met melk. En idd Bambix doet het ook goed
Mijn dochter eet gewoon 1 of 2 boterhammen... sochtends meestal met smeerkaas en een plakje wordt los erbij en een beker soyamelk.
Mijn dochter heeft ook geen problemen met brood eten 's ochtends, alleen wil ze het niet als ze net wakker is. Meestal eet ze dus pas bij de oppas..
Mijn dochter eet als zowel zij en haar broer zijn aangekleed, dan smeer ik een boterhammetje en eet ze die op terwijl ik haar broer voedt... ze is dan meestal een half uur tot 3 kwartier op eer ze begint te eten. Als ze eet is het toch goed? Als jij en de oppas er gen probleem mee hebben zou ik er geen probleem van maken. Mijn man vertrekt ook altijd zonder ontbijt, die krijgt niks binnen voor 10u want dan komt het er gewoon weer uit Pap heb ik mn kids nooit gegeven (oke mn zoon is er nog wat jong voor maar bij hem ben ik het ook niet van plan)
Lars krijgt zijn boterham om 8 uur en hij eet hem pas om 10:30. Melk drinkt hij niet dat lust hij niet. Hij drinkt soya melk dat vindt hij heerlijk.
Maar tegen de tijd dat ze naar school/peuterspeelzaal gaan is het toch wel handig als ze 's ochtends wel ontbijten, maakt niet uit wat. Zonder ontbijt naar school laten gaan vind ik echt note done, al komt dat dus wel steeds vaker voor de laatste jaren. Een kind kun je ook niet vergelijken met een volwassen man. Ten eerste zijn die meestal eigenwijs , ten tweede zit een kind nog volop in de groei en verbruikt veel meer energie en heeft toch echt wel een ontbijtje nodig, 't is de belangrijkste maaltijd van de dag, 's ochtends komt tenslotte het motertje op gang. Zeeuwsmeisje, waarom geef jij geen pap? Gewoon nieuwsschierigheid hoor, pap is natuurlijk geen must... Milan kleed ik ook eerst aan en beneden krijgt hij eerst wat sap oid en ongeveer 3 kwartier nadat hij uit bed is krijgt hij dus zijn bambix. Hij vindt het nog steeds heerlijk en ik ben blij dat hij een voedzaam ontbijt achter zijn kiezen heeft...
Mijn koters van twee en drie krijgen 3dl melk met 7 eetlepels brinta (is wat steviger dan Bambix). Zijn ze echt gek op. 's Avonds na het eten nog een bakkie yoghurt en ze hebben genoeg zuivel binnen. Hoeven ze 's middags bij de boterham tenminste geen glas melk. (Hou ik zelf ook helemaal niet van )
Ja, ik ken het probleem, die keren dat ik het zelf eet bedoel ik dan. Maar bij de kinderen heeft het de kans niet om dik te worden geloof ik hahaaa... Ik vind het zelf ook lekkerder met een beetje zoetstof, en ik mik er wat rozijnen door ofzo. Maar de kinderen zijn er zo aan gewend dat ze niets anders willen.
Lisa eet 1 sneetje brood (en laat de korstjes liggen.. oei oei oei dat ziet ze van mij) en daarbij een beker melk.