Aan tafel met mijn dochter. We gaan op een gewone schooldag rond half acht aan tafel. Ik smeer voor haar een boterham en maak ondertussen haar broodtrommel voor de overblijf klaar. Daarna smeer ik een tweede boterham voor haar en ontbijt ik met haar mee. Ik ben wel van de planning. De avond ervoor wordt de tafel gedekt en na het ontbijt is het met een paar keer lopen afgeruimd. In het weekend wisselt het: of we ontbijten uitgebreid met zijn drieën of mijn dochter eet een boterham op de bank (al dan niet voor de t), afhankelijk of mijn man of ik uit 'mag' slapen.
aan tafel. ik smeer in de keuken en breng het dan aan tafel. ik vul dan meteen de broodtrommel van de oudste. ikzelf eet pas als ik alles naar school en psz heb gebracht. mijn rustmomentje even dan. ik vind eten aan tafel wel belangrijk. wij eten nooit op de bank oid
Op een schooldag: met zijn allen aan tafel. Sta wel meestal eerder op om de tas voor school met eten/drinken klaar te zetten. Weekend: meestal op de bank met de tv aan en allemaal apart Zoontje is vroeg wakker, ik ga met hem naar beneden en dan eten we samen een broodje/yoghurt op de bank. Een uur later komt dochter naar beneden en weer een uur daarna mijn man. Lunchen doen we wel met zijn allen gezellig aan tafel
Aan tafel. Eigenlijk alle maaltijden. Toen ik nog werkte en om 6.00 in mijn auto moest zitten (2,5 uur enkele reis) hapte ik mijn ontbijt onderweg als ik ongeveer een uur in de auto zat.
Aan tafel, eigenlijk altijd. Heel soms in het weekend kids aan de salontafel en wij op de bank. Wij dekken de tafel de avond van tevoren. Alleen het hartige beleg gaat er natuurlijk 's ochtends pas op (dat hebben we tegenwoordig in de groentela, die gaat dus in zn geheel op tafel en ook zo weer terug in de koelkast). Ik smeer het meestal niet voor hen. Soms als we erg op moeten schieten of het lukt niet goed helpen we natuurlijk wel. Maar meestal doen ze het zelf.
Hier eten de kids eigenlijk elke dag op de bank voor de tv zou jet eigenlijk wel liever gezamelijk aan de tafel doen, maar ok ontbijt nooit en weet ook niet goed hoe ik t moet inplannen qua tijd (z vast kunnen hoor haha) Maar vaak als hun aan t eten zijn maak ik mezelf klaar en als ik dan beneden ben kleed ik hun daar aan en doe hun haren e.d Hoe doen jullie dat eigenlijk? Hoe vroeg staan jullie op en hoe laat moeten jullie weg? En kleden jullie gelijk boven aan als de kindjes wakker zijn of? Hier dus altijd in pyjama naar beneden ( ik soms wel aangekleed maar nog niet klaar zeGmaar) en dan de kids onder dekentje voor de tv en ik maak dan eten voor ze
Haha zo gaat het hier ook. De meiden eten aan tafel, ik maak ondertussen fruit en brood klaar voor op school, doe hun haar, kleed mezelf aan en probeer ondertussen ook een boterham te eten. Als ze niet naar school hoeven eten we gewoon met z'n allen aan tafel.
Uiterlijk half acht zijn we beneden. Dan zet ik de 'koelkastdingen' op tafel, zet thee voor mezelf en daarna gaan we samen ontbijten. Na het ontbijt maak ik fruit voor mijn dochter klaar en pak ik onze tassen in. Rond 8 uur poetsen we onze tanden en haal ik een washandje over mijn dochters gezicht (of ze doet het zelf). Maar....ik heb maar 1 kindje. Met meerdere kinderen lijkt het me moeilijker.
Hier zitten de kinderen aan tafel voor de tv met het ontbijt. Ik smeer hun brood, vulde schooltassen, ruim de vaatwasser uit en neem af en toe zelf een hap. Schiet er ook regelmatig wel bij in trouwens. Dit is wel op m'n werkdagen, dan moeten we om tien over zeven op de fiets zitten. In het weekend heerlijk rustig aan met z'n allen aan tafel en lekkere broodjes uit de oven.
Op werk- en schooldagen: Kinderen krijgen een broodje en drinken aan tafel, ik doe in de tussentijd mijn make-up enzo. Als de kids klaar zijn kunnen ze nog even een paar minuutjes spelen/ tv kijken oid voor we de deur uit moeten. In die paar minuten lepel ik mijn kom havermout naar binnen. In de weekenden meer tijd, meer rust en lekker met zijn allen.
We ontbijten altijd samen aan tafel. Alleen in het weekend slapen we vaak om de beurt uit. Dus dan ontbijt één ouder met de kinderen. Maar ook dan gewoon aan tafel. De ouder die dan later ontbijt, eet dan soms aan tafel en soms met het bord op schoot op de bank. Mijn man ontbeet vroeger niet echt. Hij at soms een boterham op de fiets en anders pas op zijn werk. Maar sinds onze oudste zoon 's ochtends ook brood eet, ontbijt hij netjes mee. Als we beiden moeten werken, dekken we de tafel altijd de avond ervoor. Scheelt misschien maar 5 minuten, maar elke vijf minuten zijn pure winst bij die ochtendstress! Als één van ons beiden vrij is, hebben we 's ochtends net iets meer speling, omdat we dan een half uur later weg hoeven. Overigens laat ik de ontbijt boel (uitgezonderd koelproducten) gerust op tafel staan voor het middageten. Zo'n huishouden-van-Jan-Steen zijn we dan weer wel.
Oh, tijden: lijkt wel op die van Miss T. Even uitgaande van een dag dat we beiden werken (want dat zijn de crisis-ochtenden, tenslotte) 6.45 wekker - Zoons komen even bij ons in bed knuffelen. Jongste soms al wat eerder (6.30) om melk te drinken. 7.00 eruit - Man kleed zichzelf en jongste zoon aan. Ik ben op de badkamer bezig (wassen, opmaken, aankleden) en houdt een oogje in het zeil terwijl de oudste zich aankleedt. 7.20 - naar beneden en ontbijt. 7.40 - sprintje naar boven om tanden te poetsen 7.45 - man brengt jongste naar de gastouder en ik breng de oudste naar VSO. 8.00 (ongeveer) Man en ik zijn allebei op ons werk.
Ontbijt met zijn allen aan tafel 7:00-7:30, avondeten ook altijd samen en aan tafel. Vind dat belangrijk en super gezellig.
Altijd samen, alleen als mijn man werkt dan ontbijt hij op z'n werk. Meestal iets van boterhammen/yoghurt/pap maar wanneer mijn man thuis is iets uitgebreiders. Ik vind het heel belangrijk dat we samen eten. Idem met het avondeten.
Dochter doordeweeks voor de tv, manlief op zijn werk en ik meestal overal loop met m'n boterham in mijn hand. In het weekend met z'n alle gezellig en uitgebreid aan tafel met croissant of warme broodjes.
Hier ontbijt ik altijd alleen voor de tv. Ml is al heel vroeg weg. Meestal twee boterhammen en glas melk.