Door de week met zijn drieen op de bank terwijl we het nieuws kijken. In het weekend gezellig aan de eettafel.
Altijd aan de keukentafel. Man eet eerder en dekt dan de tafel voor ons, wij schuiven een half uurtje later zo aan, ik ruim weer af. Ik eet altijd een paar beschuitjes, de kids een boterham, waarna zoon meestal nog 2 boterhammen eet of een beschuitje.
Met een bordje op de bank. We gaan nooit zonder ontbijt de deur uit. Het avondeten doen we altijd aan tafel.
Altijd aan een gedekte eettafel, ook als ik vroege dienst heb en onze dochter nog slaapt. Net als het avondeten trouwens ( alleen met pizza of patat op de bank voor de tv )
Ik ontbijt terwijl ik mijn eten voor die dag maak. Ik eet heel gezond, met weinig brood. Meestal ontbijt ik met overnight oats of ik drink een groene smoothie. Vriend eet op zijn werk, dat is ook maar 10 min fietsen. Echt rustig aan tafel kan ik niet hoor, ik moet er al om 6.15 uit. Vroeg genoeg!! In het weekend ontbijten we wel samen. Vaak zelfs in bed
Sta (zoals de bedoeling is, maar vaak wat eerder ivm de jongste) om 6 uur op en was me en kleed me direct aan. De jongste krijgt dan een fles wanneer ze niet al eerder gekomen is. Begin dan met alle fruitbakjes en lunch voor het hele gezin en maak het ontbijt klaar terwijl ik mn cappuccino drink en mn abbonnementen op youtube kijk haha. Help dan de kinderen met wassen en aankleden en dan zitten we om 07.15 beneden. Dan kunnen ze nog even tv kijken ed en ik ruim op en gaan we om 8 uur van huis.
Door de weeks sta ik half 7 op, dek de tafel, maak schoolraden klaar en drink koffie. Daarna roep ik de kinderen en zitten in pyjama rond 7 uur aan tafel. 7.15 kleden ze zich aan, ruim ik af en doe de omwas. Kindjes mogen aangekleed tv kijken tot 7.45. Dan tanden poetsen, haren doen, jas en schoenen aan en aan fietsen maar. Vast ritueel elke ochtend. Geeft mijn rust. Heb me een keer verslapen en werd toen 7 uur wakker. Dat gehaast o bah. Nee nooit meer.
Vaak 'ontbijten' we samen. Dochterlief en manlief eten samen. Ik zit erbij voor het idee met een bak koffie, ik eet wel weer als mijn dochter op bed ligt. Ook even een rust momentje voor mij. Kan helaas nooit eten sochtends vroeg, dus dan maar later in de ochtend.
Same here... Alleen hebben wij een barretje in de keuken. Daar zit dochterlief dan te eten terwijl ik aan de andere kant van diezelfde bar een aanrecht heb waar ik broodjes smeer en tassen vul. Ben ik klaar dan schuif ik aan en eet ook mijn ontbijt. Douchen en aankleden doen we voordat we naar beneden gaan. Het hele ritueel op schooldagen neemt ongeveer een uur in beslag van wekker tot de deur uitgaan.
Ik ontbijt bijna nooit fatsoenlijk. Doordeweeks stop ik boterhammen in mijn tas en als ik smorgens op het werk honger krijg dan eet ik ze op dat moment. Dus niet om een vaste tijd. In het weekend gaan we altijd aan de eetkamertafel zitten. Ik krijg smorgens niet veel mijn keel af qua eten dus op zaterdag zit ik er meer voor de gezelligheid bij. Op zondag neem ik me wel uitgebreid de tijd om te ontbijten. Ik doe zelf sinaasappels persen, verse broodjes bakken etc. Mijn man doet iedere dag met de kleine aan tafel ontbijten.
Haha ben dus net zo. Een vriendin van mij komt altijd te laat of op het nippertje op school. Vaak tierend dat de kinderen op moeten schieten, 9 van de 10 keer rennen ze dan met een halve korst en pastamond de school in en altijd vergeten ze hun gymtas. Heb al eens voorzichtig geopperd dat ze misschien wat eerder moest opstaan. Laatst waren ze weer te laat en zei ze dat ze 'al om half 8' was opgestaan haha. Geen idee ook hoe laat ze normaal gesproken dan opstaat. Ze houdt ook altijd 08.30 als aankomsttijd in haar hoofd, terwijl hier toch al echt om 08.25 de bel gaat en de les gewoon om 08.30 start omdat iedereen dan op zn stoel moet zitten.
De kinderen eten altijd aan tafel. Op mijn werkdagen eet ik gelijk met hun en op mijn vrije dagen eet ik nadat de oudste naar school is. In het weekend eten we met z'n 4-en aan tafel.
Ze eten aan tafel voordat we naar de psz gaan. Ik zorg dat hun broodjes en drinken klaar staat en haal ze dan uit bed. Terwijl hun eten maak ik haar tas klaar of doe Mira's haar of doe de laatse dingetjes terwijl ik ook tussendoor van mijn broodje hap Vind rustig ontbijten voor die kleintjes hartstikke belangrijk.
Door de weeks 3kwartier voor vertrek naar school dek ik de tafel (heb het op een klein dienblad staan, dus heel snel gedekt) en eten we gezamenlijk een boterham. In het weekend meestal iets later dekken we rustig de tafel en gaan er afbakbroodjes in de oven en eten we ook gezamenlijk. Alleen aan tafel wordt gegeten, om zo viezigheid en zooi te voorkomen. Moet wel na iedere maaltijd met de bezem onder de tafel door, maar ook dat is zo gedaan.