Ontbijten...hoe en waar doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    De kinderen altijd aan de ontbijt tafel dat vind ik zo belangrijk dat ze een boterham etrnt ennwat drinken smorgens.
    Ik maak ondertussen hun brood trommels klaar voor school
    Ik zelf eet pas als ik de kinderen naar school heb gebracht en dan gewoon op de bank ;)

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Me too:D

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook.

Ontbijt, lunch en avondeten vinden bij ons allemaal aan de eettafel plaats. We eten eigenlijk nooit met het bord op schoot op de bank. Wel gedaan toen er nog geen kinderen waren trouwens.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ga er om 6.30 uit en dan komt daymian ook zn bed uit. We gaan dan samen naar beneden en ik maak het ontbijt voor ons en dat eten we aan tafel op. Rond 6.45 komt alyssa dr bed uit en die wacht tot mn man beneden is (meestal kort na haar). Hij maakt dan het ontbijt voor hun beiden en zij eten dit ook aan tafel op. Ik ga als ik mn ontbijt op heb douchen en aankleden en dan komt alyssa naar boven om haar tanden te poetsen en aan te kleden. Daymian zn kleren neem ik mee naar beneden en die kleed zich dat aan en daarna tandenpoetsen. Als hij helemaal klaar is doe ik alyssa dr haren en daarna de tassen. Mn man gaat om 7.15 naar zn werk en vaak komen tussen 7.30 en 8.00 de oppaskindjes. Om 8.15 gaan we schoenen en jassen aan doen en dan naar school. De dagen dat ik niet werk gaan net zo alleen heb ik zelf iets meer tijd om rustig aan te doen.
    In het weekend eten we altijd met zn allen aan tafel.

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Aan tafel. Mijn man (of ik) smeert de broodjes op het aanrecht. We zitten tussen 7.30 en 7.45 uur aan tafel.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.903
    9.428
    113
    Gelderland
    Meestal aan tafel maar nu soms lekker voor de tv op de grond ;)

Ze krijgen of mogen kiezen tussen, brood, Brinta, beschuit, crackers maar soms maak ik wat voor ze klaar. Gelukkig heb ik 2 hele goede ontbijters. Meestal krijgen ze er ook nog wat fruit bij

7. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    iedere dag aan tafel! en dan de tijd nemen. moeten we vroeg weg: staan we eerder op. zowel ontbijt, fruithap, lunch, koekje als avondeten doen we aan tafel!

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Niet. Of op de trein of op 't werk.

Ik neem meestal 1 boterham mee naar 't werk (en 2 boterhammen voor 's middags), maar drie kwart van de tijd is die ontbijtboterham 's avonds niet op.

's Middags op 't werk aan tafel en 's avonds aan de eettafel, samen met partner.

Ik ben al lang blij als 't mij lukt om 's ochtends thuis een halve kop melk weg te krijgen tussen het haasten door (ik ben een avondmens en ik vind vroeger opstaan dan echt nodig hel - mijn sprint van bed via de badkamer en de keuken naar de voordeur 's ochtends duurt 20 minuten).

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn man ontbijt nooit, als we het in huis hebben drinkt hij ontbijtdrink van Vifit oid. Anders niets. Neemt wel brood mee voor onderweg, 1 liter thee en een flesje fris. (vrachtwagenchauffeur).

Ik ontbijt elke dag met dochterlief. Aan tafel als we kwark en fruit hebben. Op de bank/stoel voor de tv met een boterham. Met kwark gaat ze knoeien en dus aan tafel.

Zelfs al moet ik om 7u de deur uit, gaat bij mij de wekker om 6u, pluk ik dochterlief om 6.20 er uit en zo kunnen we rustig eten. Vind ik erg belangrijk!

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier precies hetzelfde.

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Aan tafel, in mijn eentje. Ik moet zo vroeg opstaan dat man en kind nog niet wakker zijn. Maar die twee eten een uur of twee, drie later ook gewoon aan tafel. Broodje smeren of fruit snijden in de keuken en dat meenemen naar de eettafel, dus niet de hele boel dekken.

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Altijd aan tafel,mijn dochters een boterham en ik een kom magere kwark met bosvruchten of appel erin of zo. Daarbij een glas melk of thee.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kids aan tafel, ik ben vaak nog druk met tas inpakken etc. Als de kids klaar zijn doe ik hun haren. Tussendoor probeer ik m'n bakje yoghurt met havermout leeg te eten ;)

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij ontbijten altijd aan tafel. Ik smeer het brood wel aan het aanrecht, dus ik dek hem niet helemaal. De kinderen zouden wel voor de tv willen eten, maar dan krijg ik ze helemaal nooit meer op tijd klaar voor school. En zelf hou ik niet van eten met een bord op schoot.

15. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons eten de kinderen altijd aan tafel ontbijt. Wij smeren de boterhammen voor hen ook aan tafel. Tafel is gedekt met beleg dat we nodig hebben (voorspelbare eters dus alleen smeerkaas boter en hagelslag :)). Wij lopen meestal beide rond om ervoor te zorgen dat we alle spullen voor het werk en kdv hebben en ikzelf zorg dan voor make up enz. Man smeert aan tafel meteen de boterhammen voor onze lunch en ontbijt (dat we eten in de auto).

Het liefste zou ik met zijn allen samen rustig ontbijten maar dat is ons nog nooit gelukt.

16. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan nog niet meepraten maar mezelf kennende zou ik zelf denk ik eerst alles klaar willen hebben om dan pas gerust de Kids wakker te maken. Dus zelf eerst opgefrist gekleed ontbijt klaar tasjes klaar dan kids wekken en kleden en samen eten en deur uit. Of is dat te ideaal gedacht.

17. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bord op schoot op de bank of voor de TV heb ik afgeschaft toen mijn eerste geboren werd. Ik wil ze dat niet aanleren. Voor ontbijt, lunch en avondeten wordt dus altijd de tafel gedekt. Iedereen in huis eet mee.

18. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Tsja.... dat lukt niet iedereen. Maar als je dat echt graag wil dan krijg je het vast wel voor elkaar.

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier aan tafel met twee schatjes
    Ik eet bruin brood met kaas of hagelslag :-D

20. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Zo doen wij hetmal jaren, dus dat kan zeker. En ontbijten is belangrijk.dus heerlijk samen aan tafel.door de weeks gaat de tv pas na 16.00 aan. En in het weekend meestal ook.ze spelen veel liever

Deel Deze Pagina