hoi allemaal, Mijn zoon is nooit een ontbijter geweest. Hij eet wel alles, brood, pap, crackers, eitje, ontbijtkoek. Maar vroeg ontbijten vindt hij niks. En ik begrijp het want ik houd er ook niet van. Ik doe het om hem het goede voorbeeld te geven.. Het probleem is dat we vier dagen in de week om half 8 de deur uit moeten vanwege mijn werk. Op twee dagen gaat hij naar papa en opa en oma dus dan is het niet erg en ontbijt hij bij hun. En op dit moment ook nog niet zo erg als hij naar de opvang gaat. Want ze zijn daar makkelijk en ik geef iets mee. Maar in januari gaat hij naar school. Hoe krijg ik hem aan het eten? Herkent iemand dit en hoe doe jij dat? Zou drinkontbijt werken? Vult dat? Want drinken lukt nog wel.
Waarom probeer je het niet gewoon? Drink ontbijtje erin en rond 10 uur een broodje? Mijn kinderen hebben meerdere vriendjes die rond 10 uur een broodje eten ipv fruit en dan bij de lunch fruit krijgen ofzo. Wat voor het ene kind werkt hoeft bij de andere niet te werken
Bedankt voor je reactie. Ik zal dan inderdaad een boterham meegeven, dat is het probleem niet. Maar als hij pas om 10u iets eet vind ik dat wel laat. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met drinkontbijt en of dit een beetje vult. Ga het uiteraard wel proberen ook.
Als het niet vult, zal hij het wel merken. Mijn dochter weigerde ook altijd ontbijt. Toen ze op 2,5 jaar naar school ging, zat ik ook al met stress. Alles geprobeerd vooraf, maar ze wou niet. Uiteindelijk is ze drie dagen zonder ontbijt naar school geweest. De vierde dag vroeg ze 's ochtends zelf om een boterham. Had blijkbaar toch ontdekt dat het lang was zonder eten zo...
Een drink ontbijt met granen erin enzo vult wel een beetje. Ik zou het persoonlijk wel zelf maken. Gewoon in de ochtend een smoothie maken met vers fruit melk en wat granen erin en eventueel kun je ook wat groente toevoegen. Is heel gezond en goede start van de dag.
Ik maak hier ‘s morgens een smoothie met melk, banaan en nog een ander soort fruit. Dit vult goed en ze kan het zo opdrinken.
Drink ontbijt is melk met granen en suikers (of fruitsappen) kan jezelf ook maken er zijn wat gezonde recepten op internet te vinden en je kan natuurlijk zelf ook dingen uitproberen http://lifestyledishbymaris.nl/gezond-drink-ontbijt-met-fruit-en-granen/
Hier ook een slechte ontbijter, als hij smorgens naar de opvang gaat,dan krijgt hij een boterham mee die hij ook opeet Thuis wilde hij niks voordat hij naar school ging,nou dan niet hoor. Maak er geen probleem van. Wel bij de pauze van 10 uur een volkorenbolletje en appel mee die hij allebei opat. Nu wil hij geen bolletje meer mee. Als voorwaarde heb ik gesteld dat hij dan een boterham moet eten voordat hij naar school gaat. Tot nu toe gaat het al 2 weken goed
Hier ook zo 1, net begonnen op de basisschool. Met geluk zit er een paar happen brood en wat melk in voor we vertrekken. Hij klaagt niet als hij niets heeft gehad "maakt toch niet uit mama, heb toch straks alweer fruit!" Tja zelf weten dan.
Ik vind het niet zo vullen en vaak bevat het best wat geraffineerde suiker of zoetstoffen. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. Zelf een smoothie maken zou ik dan doen en daar een handje havermout aan toevoegen, bijvoorbeeld. Mijn peuter is ook geen ontbijter en gaat zonder maagvulling naar de psz (de enige 2 ochtenden dat we geen tijd hebben om te wachten tot hij wel iets wil eten, hij drinkt dan hooguit een beker melk. De rest van de dagen eet hij verspreidt over de ochtend een boterham of schaaltje pap, aangevuld met fruit.
Volgend mij bevat drinkontbijt vooral erg veel suiker. Ik zou dan zelf iets maken. Is het geen optie om ook op dagen dat hij bij opa/oma ontbijt toch thuis te laten proberen? Zodat er wat ritme in komt en hij eraan went zo vroeg te eten. Als hij naar school gaat straks zou ik hem een extra boterham meegeven. Als hij dan honger krijgt kan hij daar eten. Ik denk dat hij vanzelf merkt dat het niet praktisch is en vanzelf meer honger/eetlust gaat ontwikkelen in de ochtend. Geef je hem s avonds nog wat?
Mijn zoon is net als ik ook geen ontbijter. Hij gaat sinds een poosje naar de psz en ik had daarbij hetzelfde probleem. Ik maak hem nu sowieso wakker, zodat hij niet meteen aan het eten hoeft. En dan bied ik gewoon ontbijt aan. Nu eet hij er inmiddels wel beter van, en zo niet pas ik daar de pauzehap op aan. Eet hij goed krijgt hij fruit, crackertjes en andere lichte dingen. Eet hij slecht krijgt hij fruit met ontbijtkoek, een granenreep, e.d. of zijn boterham van die ochtend mee. Hij snapt nu dat hij naar ‘school’ gaat, dus dat helpt en nu eet hij meestal wel redelijk.
‘ s avonds eten we meestal rond zes uur, dan eet hij goed. Rond half 8 slaapt hij al dus nog iets geven is niet nodig denk ik. Wel een goeie tip om toch alvast te proberen nu s morgens, dan went hij inderdaad misschien al.
Ik bedoelde meer dat hij misschien om 8 uur nog wat kreeg en daardoor s’ochtends minder honger had. Maar dat is niet zo dus. Ik denk dat hij er vanzelf wel meer behoefte aan gaat hebben. En deels is het ook gewenning denk ik. Vroeger als puber kreeg ik nooit zo vroeg eten weg, maar op school had ik honger. Nu kan ik echt niet richting werk zonder 2 boterhammen gegeten te hebben, anders val ik om 9 uur al om
Als tip voor smoothie ik doe vaak 150ml yoghurt 50-100ml melk fruit naar waar ze zin in heeft en een handje muesli (zonder toegevoegde suikers).