ontbijten jullie samen met de kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sundance11, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Altijd samen en zonder tv of ander vermaak. Gewoon gezellig samen.

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Doordeweeks met zijn drieën aan tafel. Boterham gesmeerd door pappa die meestal als eerste beneden is. En in het weekend gezellig met zijn dreiën op de bank meestal met tv aan. Maar ontbijten proberen we de komenden jaren nog zo lang mogelijk met zijn drieën te doen

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij doen eigenlijk alle maaltijden met wie op dat moment thuis is aan tafel, met uitzondering van het ontbijt. Mijn man gaat altijd cappuccino's en een papfles maken en die drinken we dan met z'n drieën in het grote bed. Tegen de tijd dat we zijn aangekleed is het alweer tijd voor het tussendoortje en vanaf dat moment zitten we wel weer aan tafel.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Sporadisch...
    Door de week gaat mijn vriend al om half 7 naar zijn werk en als het lukt (als de kids zolamg rustig zijn) sta ik dan ongeveer op.
    In het weekend hebben we beide een uitslaapdag en de ander staat die dag op met de kinderen. Heel af en toe als ze beide een beetje uitslapen zitten we met zn allen tegelijk aan de ontbijttafel.

Avondeten doen we wel altijd samen en in het weekend de lunch ook (alleen soms slaapt de jongste onder lunchtijd die eet dan wat later)

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter ontbijt aan tafel en ik zit erbij. Soms eet ik wel soms eet ik niet.
    Mijn vriend is altijd al de deur uit.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee doordeweeks bijna nooit. Ik heb om 7 uur sochtends echt geen eetlust. En verder gaan ze 3 dagen naar de oppas en mijn zoon zit 4 middagen op de psz dus ik eet vaak wat tussendoor. En sowieso sinds miin laatste zwangerschap heb ik meer afkeer van eten. Ik eet wel, maar wel met meer tegenzin.
    In het weekend krijgen de kinderen als ze wakker worden gewoon ontbijt. En meestal rond een uur of 10 gaan we uitgebreid aan tafel zitten en eten met z'n allen. Avondeten is altijd met elkaar aan tafel.

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier zitten de kinderen met z'n drieen aan tafel te eten en ik sta ondertussen fruit en lunchtrommels te vullen voor school, dus we kletsen wel ondertussen. Soms ga ik er nog even bij zitten, als ik tijd over heb, zelden... Haha

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bijna altijd doordeweeks, maar in het weekend vaak niet met z'n allen. Ik heb nu verlof, dus wat meer tijd. Dus nu ontbijten we rond 7.45. Als ik werk moet ik da weg, dus zitten we eerder aan tafel en maakt mijn man de rugtas klaar als ik weg ben. Momenteel loopt het nog niet zo gesmeerd ivm chaotische voedingen van de jongste, maar zo rustig aan komen we in een ritme.

In het weekend is het veel minder georganiseerd. Momenteel slaap ik zoveel mogelijk uit. De jongens mogen dan filmpjes kijken. Maar ik hoop weer wat betere nachten te krijgen, dan slaapt manlief op zaterdag uit en eten de kinderen en ik samen om daarna boodschappen enzo te doen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh idd, lunch en fruit etc doe ik ook tijdens het ontbijt.

10. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Het is hier ook niet altijd dat ze voor tv zitten hoor.

Dochter zit ook vaak wel aan tafel en dan maak ik de spullen voor school klaar.
    Ik sta op schooldagen om 6 uur op. Eest douchen eten spullen klaar zetten. Als de kinderen nog slapen maak ik dochter om 7.15 wakker. Vind het zelf wel fijn dat ik dan al klaar ben.
    Zoontje krijgt om half 6 papfles omdat hij dan honger heeft. Aub geen discussie hierover omdat we met hem medisch bezig zijn dus dat heeft een reden dus dat onderwerp is on topic.
    Als hij wakker wordt eet hij vaak nog een cracker soms aan tafel, soms tv. Licht eraan hoe laat hij wakker wordt.
    In het weekend eet ik soms wel samen, maar niet voor mezelf.
    Heb zelf echt die rust sochtends ff nodig. Had mijn vader ook altijd die stond altijd 2 uur voordat hij naar zijn werk ging op om wakker te worden haha.

11. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    En ook al was je niet medisch bezig. Een papfles is melk met pap, geen frituurvet met stroop. Niets mis mee :) Die ene fles op een dag krijgen ze niets van. Je laat al zien dat je een bewuste moeder bent door op dit forum te vragen naar ervaringen van anderen.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij ontbijten met zn allen.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij ontbijten door de week in principe altijd samen (tenzij man of ik extreem vroeg weg moet, dan ontbijt die eerder al alleen.) In het weekend ontbijten we soms samen, maar soms blijft één van ons in bed liggen en ontbijt de ander met de kinderen.

De tv staat bij ons nooit aan tijdens het eten. Maar onze kinderen hebben wel weer andere beeldscherm-momenten. Bij ons is koken het moment dat we ze even aan de tv toevertrouwen. ;) en in de weekenden mogen ze altijd een poosje iPad kijken voordat we uit bed gaan.

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij ontbijten altijd samen. Behalve wanneer 1 van ons vroeg de deur uit moet. Die eet dan dus niet mee.

Doordeweeks mag oudste eerder van tafel als hij klaar is om zich aan te kleden en tanden te poetsen. Als hij dat gedaan heeft mag hij nog even tv voor school.
    In het weekend ontbijten we met het hele gezin. Liefst uitgebreid met eitje en vers sap. Heerlijk vind ik dat. Vaak hebben de kinderen dan wel al wat fruit oid gehad omdat mama op zondag mag uitslapen :D

Vanmorgen hadden ze echter wel al gegeten omdat ik de halve nacht druk ben geweest met jongste die niet sliep, en ik tot half 12 bleef liggen.
    Oudste weigerde echter zijn boterham tot ik beneden was:p

15. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik ontbijt doordeweeks elke ochtend om half 8 met alle 6.
    Onder het eten smeren we brood voor het overeten.
    Geen tv hier, want die hebben we niet.
    Eigenlijk nooit haasten. Als we vertrekken om 10 over 8 is de tafel afgeruimd en de vaatwasser gevuld.

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn man vertrekt iedere ochtend rond 6.00 uur. Mijn wekker gaat om 6.30 uur. Dan ga ik eerst douchen en daarna ontbijten mijn dochter en ik: samen, aan tafel, zonder tv.

Op zaterdagochtend smeer ik vaak een boterham o.i.d. voor haar en mag ze op de bank ontbijten (met de tv aan of met haar Nintendo). Op zondagochtend ontbijten we met zijn drietjes: lekker met luxe broodjes.

Als ze een dag vrij is van school (i.v.m. studiedag of vakantie), ontbijten we soms samen in bed. Mijn dochter mag dan ondertussen tv kijken en ik mag op de laptop (forummen).

17. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben eigenlijk altijd ontbijt op bed. Als mijn zoon wakker wordt dan maak ik altijd eerst zijn medicijnen klaar en geef hem die. Daarna krijgt hij een schone luier en duikt hij mijn bed in. Ik neem dan mijn eigen medicijnen in. We kroelen even een half uurtje omdat hij moet wachten met eten vanwege zijn medicijnen. Dan maak ik zijn brood klaar, en gaat hij in een stoeltje op bed zitten en eet hij, dan mag de tv even aan. Als het dan rustig is en ik bij heb kunnen komen van de opstart, maak ik koffie en ontbijt voor mezelf en kruip lekker naast hem als ik klaar ben heeft hij zijn brood op en krijgt hij ook lekker drinken. Als ik mijn koffie op heb dan is hij ook klaar en mag hij uit zijn stoeltje. Dan speelt hij wat rond, en zodra hij naar de woonkamer gaat, ga ik ook en sluit de slaapkamer af. Dat is zeg maar ons ontbijt moment, heerlijk relaxed, moet ook wel want ik heb ook even tijd nodig voor mijn medicatie werkt en ik een beetje uit de voeten kan. Dit gaat eigenlijk elke dag zo. In het weekend is het wel anders, als de andere kinderen er zijn, dan eten alle kinderen met mijn man aan tafel. Ik ontbijt wel altijd in bed, omdat ik vanwege pijn nauwelijks aan tafel kan zitten (Als mijn man zelf rugpijn heeft, eet hij bij mij, en eten de kinderen samen aan tafel. De oudste (12 jaar) Let dan op de jongste van bijna 2 jaar, in totaal nu 5 kinderen in de weekenden, dus de tafel zit wel gezellig vol ;) )

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#38 MMarianne, 10 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2016
    Man gaat tussen 04/05 uur de deur uit, die ontbijt dus in de vrachtwagen. Zoontje en ik gaan er half 8 uit en dan eet zoontje een broodje en ik drink een kop koffie, zitten wel samen aan tafel...en ik ontbijt als ik terug kom van het naar school brengen.

In het weekend ontbijten/brunchen we meestal wel gezamenlijk aan tafel.

Zoontje ontbeet voorheen ook nog wel eens voor de tv maar dan moest ik 'm ook steeds aansporen een hap te nemen, aan tafel en zonder tv eet ie wel door en dat is met de tijdsdruk 's morgens wel fijn....tussen de middag eet ie vaak nog wel voor de tv.

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    We hebben hier als regel dat er wordt gegeten aan tafel zonder de tv aan. Ik ben normaal gesproken erg vroeg de deur uit en mijn man brengt onze zoon naar de opvang. Hij zit dan met zoon aan tafel maar heeft zelf niet zo'n behoefte aan ontbijt.
    Ik eet 's avonds samen met zoon. Op de 3 dagen dat we samen thuis zijn eten we zoveel mogelijk samen.
    Verder zijn we erg makkelijk met de tv, daar brengen we nu iets meer structuur in aan. Het is leuk om te zien dat onze kleine vriend zich steeds beter zelf kan vermaken. Tv kijken als ik aan het koken ben wordt daardoor ook echt een rust momentje voor hem.

20. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij eten hier elke dag om 7.30 en om 17.30 met zn allen aan tafel en dit zit er al een paar jaar zo in. Tenzij ik of ml vroeg moeten werken maar dan is altijd één van ons thuis om de kids naar school te brengen. Onze kinderen zijn echte slaapkoppen dus we moeten ze echt op schooldagen om 7.00/7.15 wakker maken 😊 wij vinden dit erg belangrijk het gezamelijk eten om de dag te beginnen en in de avond iedereen over hun dag te laten vertellen. Snap ook wel dat niet ieder gezin dit op deze manier kan maar ik ben er erg blij mee dat dit hier wel lukt op deze manier

Deel Deze Pagina