Hoe eet jullie dreumes?

Discussie in 'Voeding' gestart door sunrise, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunrise

sunrise Actief lid

19 feb 2009
    109
    0
    16
    Ik heb een mannetje van 14 maanden, en ik probeer hem zoveel mogelijk met de pot te laten mee-eten. Ik vroeg me alleen af hoe jullie dit doen: geven jullie je kindjes nog te eten met een lepel/vork, of laten jullie je kindje zelf eten? Zo ja, met de handjes of kunnen ze al zelf met een vork eten? Ik vind het maar lastig.... Mijn mannetje wil het liefst zelf eten (met zijn handen, zelf prikken met de vork lukt nog niet) maar dit gaat met veel geknoei natuurlijk en gaat ook niet bij al het eten.....
    Ben dus erg benieuwd hoe jullie het doen!

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje laat zich niet "voeren".
    Hij eet alleen als ie zelf mag eten.

Hij eet nu alles met zijn handjes, echt een vreselijke knoeiboel!!
    Hij probeert de laatste tijd steeds vaker met een vorkje te oefenen, maar ik zie nog niet gebeuren dat hij dit snel onder de knie heeft.

3. adi

adi Niet meer actief

`Hier allebei. Wij 'voeren' ze, maar zè eten ook veel zelf, met de handjes. Knoeiboel wordt het toch, ik geef daar niks op. Grote plastic-slabber om, na het eten even stofzuigen en de stoelen afdoen en het is weer goed.

Ik zou hem lekker zelf laten doen, het hoort bij de ontwikkeling

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu bijna 2 maar eet sinds dat hij een maand of 13 is, veel zelf. Of eigenlijk doen we het samen. Hij eet met zijn handen of met een vorkje / lepeltje en mama of papa geeft hapjes tussendoor. Dat ging altijd prima. Nu hij bijna 2 is kan hij bijna alles met bestek eten.

Oefenen met een vorkje ging altijd lekker met een boterham!

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier wilde ons meiske vanaf 1 jaar zelf eten met lepel.

dat ging altijd goed en ok smeerbende werdh et wle vooral met toet maar jah das dan zo.

ons manneke die doet nuzelf al met vork zijn brood als we het tenminste eraan prikken en denk dat dan zon beetje het begin is.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje eet zelf. Met zijn handen. Alles. Doet hij aardig netjes als hij hoger heeft.

Hij kan ook heel goed met een vorkje of lepel..... gooien!

Hij kan het wel zelf, maar vindt die vork of lepel maar een onhandig ding!

7. sunrise

sunrise Actief lid

19 feb 2009
    109
    0
    16
    Ik vind het niet erg dat het een knoeiboel wordt (daar hebben we een wasmachine en een stofzuiger voor tenslotte) maar ik heb het idee dat hij op deze manier zo weinig binnenkrijgt.... Hij "kiest"' de aardappels eruit, soms wat vlees en groente maar meestal belandt dat op de grond. Spaghetti eten is lastig, lukt wel maar heb niet het idee dat hij zo genoeg op krijgt. Misschien toch maar weer proberen zelf tussendoor hapjes bij te geven...

8. adi

adi Niet meer actief

Dat doen wij ook. Melisa kan heel netjes zelf eten, maar Diyana bijvoorbeerd vindt eten meer speelgoed dan iets wat in haar mond hoort. Dus krijgt zij ook altijd eten om zelf te 'oefenen' (dit vinden we meestal op de grond of onder haar kont terug) en wij 'voeren' haar tussendoor. Ik merk wel dat het steeds beter gaat, dus oefening baart wel kunst.

9. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Grappig dat je dit onderwerp hebt geopend want wilde het net namelijk zelf gaan doen. Tess heeft nu namelijk door dat eten met je handjes wel erg lekker en stoer is :D Maar nu aten we vanavond bij mijn ouders en kreeg ze dus haar bord met aardappel en bloemkool en daar ging ze lekker mee aan de slag en me moeder schrok daar een soort van wat ze begrijpt niet dat ik haar met haar handen laat eten en niet met een vork ;)

Maar is het niet zo dat het goed is om ze eerst met hun handjes te laten eten en dat ze vanzelf de leeftijd krijgen dat ze ineens met een vork/lepel kunnen eten?

10. tulip

tulip Niet meer actief

ons meisje at vanaf begin af aan ons eten en vanaf een maand of 7 a 8 niet meer geprakt, maar gewoon in kleine stukjes gesneden. Toen heb ik haar met de handjes laten eten. Stukjes groenten prikte ik voor op de vork en dat stak ze in haar mond en gaf de vork terug. Andere dingen gingen op de lepel (probeer maar eens rijst met een vork te eten;)) of met de handjes. Zelf prikken kon ze rond haar verjaardag, iets eerder meen ik. Toch vond ze het toen nog wel eens lekker om met de handjes te eten. Dat mocht van mij, bij lekker eten hoort ook ontdekken vind ik. Met de lepel werd ze tot die tijd nog heerlijk gevoerd. Vanaf haar verjaardag een lepel bijgegeven en zelf laten scheppen. Met wat oefening ging dat snel goed, vanaf een maand of 15 eet ze helemaal zelf. Nu probeer ik haar wel te leren niet zoveel meer met de handjes te eten. Zoveel mogelijk bestek, want ze kan het prima, maar soms is het zo leuk om te viezerikken.:D

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik was bang dat ons mannetje NOOIT met bestek zou gaan eten. Hij vond het alleen leuk om mee te trommelen. Wel eet hij al vanaf bijna het begin (6mnd) met zijn handen, helemaal zelf. In het begin kreeg hij nog weleens een potje, wat ik hem dan voerde. Met het voeren ben ik gestopt toen hij elke keer het eten weer uit zijn mond haalde om het er daarna zelf weer in te doen. Vanaf dat moment mag hij het allemaal zelf doen.
    Opeens heeft hij echter door waar dat bestek voor dient. Afgelopen week at hij opeens een bakje yoghurt met een lepel, vandaag deed hij veel moeite om de bami met zijn vork te eten. Volgens mij wil hij ons gewoon nadoen en komt het dus toch goed.
    Wat betreft de hoeveelheid, ik zou me daar geen zorgen over maken, totdat er bewijs is dat je er wel zorgen over moet maken. Pas als je merkt dat hij echt nog steeds honger heeft, heb je bewijs dat hij niet genoeg binnen krijgt. Dan kun je proberen elke keer een beetje bij te voeren. Tot die tijd, laat maar gaan.

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    K. wil niet meer gevoerd worden, ze wordt dan heel boos maar als ze eenmaal die lepel in haar mond heeft of vork dan eet ze het wel. Maar over het algemeen eet ze zelf, ik probeer overal een soort stampotje van te maken. Ik leg wat eten op haar lepel of vork en zei hapt het dan af, in haar mond draait ze de lepel of vork zo om dat ze afveegt aan haar tong. Het zelf opscheppen gaat nog moeilijk, ze krijgt daar echt muizenhapjes op hihihi. Oh ja ze is 1 jaar en bijna 4 maanden.

Deel Deze Pagina