wanneer meisje zelf afvegen na plassen???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aros, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo dames!

Hier een vraagje...
    Ik heb een dochter van 3,5 jaar oud en is nu al een dik jaar zindelijk. Elke keer gaan wij mee om haar af te vegen. Mijn vraag is aan jullie of bij jullie jullie dochter zelf al afveegt na het plassen. Met de grote boodschap durf ik het nog niet aan om het haar zelf te laten doen, maar ik vond dat het met de kleine boodschap al haast moest kunnen?!! Of ben ik nu te vroeg? Straks op school moet ze het toch ook zelf kunnen?

Graag jullie ervaringen!
    Alvast bedankt!

Aros

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja ik laat ze al een tijdje zelf afvegen bij het plassen. Dat gaat best goed, al heeft Yasmine nogal eens moeite met de juiste hoeveelheid wc papier ;)

Gewoon lekker zelf laten doen, van oefenen leert ze. Je kan altijd voor de zekerheid al wat afgescheurde voorgevouwde/voorgepropte stukjes wcpapier klaarleggen, en als je daarna haar handen laat wassen is het helemaal niet erg als er misschien eens wat misgaat.

Met poepen wacht ik zelf liever ook nog even ;)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Billen afvegen mag dochter ook nog niet, maar na een plas doet ze het al vanaf het begin (2j2mnd) zelf. En daarna altijd handen wassen, wel zo fris ;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook van het begin af aan doet ze de plasjes zelf.

Bij het potje snachts staat ook een pakje billendoekjes en dan kan ze zelf gewoon pakken.
    Op het toilet wil ze soms weleens wat papier "extra" pakken.. maar meestal gaat dat ook gewoon goed.

Op kdv doen ze dat overigens ook vanaf het begin al zelf. Dat is dan ons voordeel. Sommige dingen kan ze al zelf voordat wij er al te lang over nagedacht hebben. Gewoon omdat ze dat op het kdv al leert.

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier mocht ze het meteen zelf doen, ik deed wel altijd even navegen. Nu hoeft dat niet meer. Met poepen doe ik het wel zelf, anders zit alles vol.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee veegt na het plassen af sinds ze op de wc plast dat is denk ik nu zo een ander halve maand (kan langer zijn of korter weet het niet meer precies)
    wc rol hangt ook binnen hand berijk voor haar .

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Op t kdv waar ik werk vegen de meisjes ook zelf hun plas af, vanaf het begin.

8. emmie

emmie Niet meer actief

heb mn zoon het ook aangeleerd, om nog even met een doekje te deppen, en dat doet hij ook al vanaf 3jaar, vanaf het moment at ie zindelijk is.

Deel Deze Pagina