Ontbijtgerechten met kwark, vla of yoghurt!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Al jaren ontbijt ik het liefst met zuivel. Bijna altijd pak ik een zuivelproduct met wat fruit en wat noten of pitten er doorheen. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar verschillende (niet al te moeilijke) recepten. Ik kom niet veel verder dan zuivel met fruit, noten of havermout. En het moet ook niet lang duren om te maken want als ik opsta wil ik gewoon koffie en eten.

    Mijn vroege zwangerschappen kenmerken zich altijd met een zoet ontbijt en de rest van de dag eet ik hartig. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat ik momenteel ontbijt met vanillevla, banaan, een hand noten, een lepel kokos en een flinke lepel Nutella of een berg extra grote extra pure vlokken erdoorheen (of allebei, i mean..). o_O

    Maar deze fase gaat voorbij en dan wil ik wat variëren. Tips? :)
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Mijn lievelings ontbijt is banaan, mango blokjes uit de vriezer, 20 gram havermout en 250 gram kwark, beetje water en dan in de Domo blender. Resultaat is een mega danoontje :D
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh klinkt ook goed. Maar gooi je dit niet heel makkelijk achterover? Het ontbijt is echt mijn favo moment van de dag dus ik wil dan ook echt iets hebben om weg te kauwen zeg maar...
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vind banaan met kwark en walnoten heerlijk!

    Geen zuivel, maar ook heerlijk! Je kan ook bananenbrood bakken, plakjes snijden en in de vriezer leggen. Of het deeg verdelen over muffinvormpjes en de gebakjen muffins invriezen. Of bosbessen muffins met havermout, zie google, maken.

    Smoothies, verzin zelf een combi. :p

    Smoothie met yoghurt en ipv in glas in kom en dan nog fruit/noten/muesli erbij.


    Ik eet altijd een plakje ontbijt naast mijn havermout of muesli. :oops::D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.855
    1.670
    113
    Vrouw
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Emsy vindt dit leuk.
  7. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.165
    1.963
    113
    Kwark of Griekse yoghurt met verse bloedsinaasappelsap, een banaan in plakjes, gebroken lijnzaad, chiazaad en eventueel wat noten naar wens :)
     
  8. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    731
    376
    63
    Appel in stukjes snijden, kaneel en suiker erover en even in de magnetron of opwarmen in een koekenpan. Dan op de yoghurt of kwark. Met rozijntjes en schuddebuikjes of gekruimeld speculaasjes. Smaakt als appeltaart..
     
    Nina Sanders, NiVa0230, Oilell en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.605
    6.297
    113
    Ik ben gek op ontbijtjes en krijg echt honger van dit topic. Ik ga morgen voor het ontbijt van @DisneyMama, nu al zin in.
     
    DisneyMama vindt dit leuk.
  10. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier is het echt Griekse yoghurt met appel rozijntjes honing en kaneel favoriet.
     
  11. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.924
    3.970
    113
    Vrouw
    Overnight oats kan prima kwark door! 's avonds 3 minuten werk en de volgende ochtend zo uit de koelkast te vissen. Je roert wat havermout met wat ingrediënten en melk door elkaar, stopt het in een potje en de volgende ochtend is het klaar. Maak het zelf altijd tijdens het koken, dan ben ik toch al bezig. Ik hou er van om er bijvoorbeeld aardbei en vanille yoghurt in te doen, wordt het een soort cheesecake. Ook lekker met pindakaas, banaan en wat cacao of extra pure hagelslag. Online echt 1000 en 1 recepten van te vinden.

    Als ik in de ochtend havermout maak doe ik er vaak een appel met wat rozijntjes en kaneel door. Eventueel met een beetje honig, is het bijna appeltaart te noemen:D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.589
    1.209
    113
    randstad
    Ik maak heel af en toe wel ontbijttaartje. Bodem van havermout, bloem en boter even bakken in de oven. Kwark met gelatine erop en laten opstijven in de koelkast. In de avond maken en in de ochtend opeten kan natuurlijk ook met vruchtenkwark of naturelkwark en vers fruit
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.298
    19.077
    113
    1 a 2x per week ontbijt ik met yoghurt, havermout en fruit. Welk fruit dat is is nogal seizoensgebonden (bijvoorbeeld: lente aardbei/abrikoos, zomer perzik/druif, herfst appel/granaatappel, winter banaan of mandarijn). Verder kan je er nog van alles bij doen zoals zaden, pitten, noten, kokosrasp etc. Niet echt een recept te noemen eigenlijk.

    Deze vind ik ook erg lekker: https://www.lekkerensimpel.com/appel-kaneel-trifle/

    Verder maak ik wel eens m'n eigen ontbijtgranen van o.a sorghummeel, voor door de yoghurt.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik krijg eigenlijk alleen dat weg met ontbijt. Ik word juist misselijk als ik moet kauwen sochtends.
    Ik laat hem wel altijd even indikken in de koelkast
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Thnx voor de reacties zo far.
    Heb mn man mee laten lezen (vooral dat ontbijttaartje lijkt belangstelling te wekken)! Ga ik dit weekend proberen!
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.015
    8.818
    113
    Ik heb het liefste kwark met muesli. Mag met en zonder suiker zijn. Liefst een lading er in voor lekker stevig ontbijt.

    Met zelfgemaakte muesli is ook zo lekker.

    Banaan mag bij mij alleen in de yoghurt, in de kwark bleh.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.460
    3.809
    113
    Dit vind ik echt een topidee. Dat ga ik zeker uitproberen.
     
    elsie89 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Zelf granola maken ? Zo lekker :rolleyes:
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh ja roosteren in de oven toch? Hmmmmm
     
    Esila vindt dit leuk.
  20. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.520
    2.404
    113
    Ik ontbijt altijd met bigarde, drie lepels gepofte spelt, handje walnoten en stukjes extra pure chocolade (85%).
    Niet zoet, maar wel heel lekker!
     

Deel Deze Pagina