ZL krijgt nu nog gekolfd bv. Hij lust geen kv, zowel Nutrilon als Friso geprobeerd. Nu gaf ik hem gister een flesje halfvolle melk (had geen volle melk thuis) en dat dronk hij wel op. Mag hij nu al koemelk? Ik ben niet van plan om het dagelijks te geven, maar alleen als mijn melk op is.
Hier ook een jochie van 10 maanden dat kv maar vies vindt, en ik heb gisteren aan de kinderarts op het CB gevraagd of hij al "gewone" melk mag. En dat mocht. Het liefst karnemelk, zei ze. Als je liever opvolgmelk geeft, kun je ook nog proberen om het koud te geven als je het tot nu toe warm gaf, misschien lust hij het dan wel.
Ik doe het wel. Toen mijn dochter 9 maanden was zijn we gestopt met BV, zij wilde niet meer. KV wil ze alleen 's ochtends, verder niet. Dus krijgt ze bij de boterham 's middags een beker gewone melk en dat vind ze erg lekker, dus doe ik dat. CB vond dat prima trouwens. 's Avonds krijgt ze na het eten nog een toetje zodat ze totaal wel aan haar zuivel komt. Ze doet het er prima op. Nou, dan vind ik het ook goed toch? X