Ontbijtkoek

Discussie in 'De lounge' gestart door LoeForceOne, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ja hij snapte er niks van. Het heet toch ontbijtkoek mama. Dan kan ik dat ook eten. heb hem uitgelegd en nu is het goed. Hij heeft vanmiddag naast zijn boterham er 1 gehad en gesmult.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ontbijtkoek is hier geen ontbijt maar koek. En nee dat eten we dus niet in de ochtend.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier word het niet in de ochtend gegeten, af en toe gaat er een klein plakje mee naar school.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn oudste is verzot op ontbijtkoek haha
    Hij eet het 's morgens altijd nadat hij zijn zijn boterham heeft gegeten en ook na het middageten vaak een plak mee voor onderweg naar school met boter erop.
    Ik vind het zelf ook heerlijk en ook lekker om op mijn brood te doen.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ontbijtkoek wordt hier nooit bij het ontbijt gegeten, meer als tussendoortje. Al hebben we het haast nooit in huis.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens. Een keer kan geen kwaad natuurlijk. Volgens mij zit er in de klas van mijn zoontje ook een kind, dat elke dag ontbijtkoek eet als ontbijt. Ik overhoorde dat het kind tegen de juf zei, dat ze die morgen een koekje had gegeten als ontbijt, omdat de ontbijtkoek op was. :$

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Daarom noemen wij het peperkoek :D

Hier krijgt ze het eigenlijk nooit... Ze krijgt al genoeg suiker binnen uit andere voedingsmiddelen.. Ik snap de toegevoegde waarde van ontbijtkoek dus echt niet...

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Toen ik laatst mijn dochter naar de psz bracht was er een medepeuter kauwgom aan het kauwen :( Vond dat ook zo bijzonder :$

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Oh wat bizar!!!
    Ik begreep hier van de juf dst er veel kinderen naar school komen die nog niet hebben ontbeten... Onvoorstelbaar!

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hier staat de ontbijtkoek standaard op tafel tijdens de broodmaaltijd. Naast de boterhammen mogen ze 1 plakje per maaltijd. De ene keer pakken ze wel, een andere keer niet. We eten het dan met boter of kaal.
    Ook eten we af en toe een plakje op brood. Lekker hoor.

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ontbijtkoek is geen maaltijdvervanger en zit tevens bomvol suiker, dit betekent dat je zoon zo weer trek in iets krijgt. Waarom niet een banaan en twee appels en een beker versgeperste sinaasappelsap. Lekker fris en gezond. Of een portie havermout met wat kaneel en een klein scheutje honing (mijn dochter smikkelt hier heerlijk van) of op niet schooldagen ontbijten met zelfgebakken pannenkoeken (speltmeel, ei en havermelk) , vult als een tierelier en is zo klaar. Of varieer eens met een volkoren cracker (let op suiker en zout) met kaas en komkommer.
    Ontbijtkoek is hier een tussendoortje. Let trouwens bij het kopen op de ingredientenlijst. Het eerste woord is het hoofdbestanddeel van de koek. Bij ontbijtkoek begint dit meestal met glucosefructose of suiker, nooit met roggebloem of iets dergelijks. Ik koop weleens natuurhoningkoek. Zit ook suiker in, maar meer roggebloem. Hier krijgt dochter een klein reepje met wat boter.

12. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    als hij graag ontbijtkoek wil eten kan je ook zelf (gezonde!!) ontbijtkoek maken. Kant en klare ontbijtkoek zou ik niet geven als ontbijt.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Damm. Nu heb ik zin in ontbijtkoek met roomboter en suiker. 😋😄

14. Islah

Islah Niet meer actief

Zelf maken...

Deel Deze Pagina