Ja hij snapte er niks van. Het heet toch ontbijtkoek mama. Dan kan ik dat ook eten. heb hem uitgelegd en nu is het goed. Hij heeft vanmiddag naast zijn boterham er 1 gehad en gesmult.
Mijn oudste is verzot op ontbijtkoek haha Hij eet het 's morgens altijd nadat hij zijn zijn boterham heeft gegeten en ook na het middageten vaak een plak mee voor onderweg naar school met boter erop. Ik vind het zelf ook heerlijk en ook lekker om op mijn brood te doen.
Ontbijtkoek wordt hier nooit bij het ontbijt gegeten, meer als tussendoortje. Al hebben we het haast nooit in huis.
Mee eens. Een keer kan geen kwaad natuurlijk. Volgens mij zit er in de klas van mijn zoontje ook een kind, dat elke dag ontbijtkoek eet als ontbijt. Ik overhoorde dat het kind tegen de juf zei, dat ze die morgen een koekje had gegeten als ontbijt, omdat de ontbijtkoek op was.
Daarom noemen wij het peperkoek Hier krijgt ze het eigenlijk nooit... Ze krijgt al genoeg suiker binnen uit andere voedingsmiddelen.. Ik snap de toegevoegde waarde van ontbijtkoek dus echt niet...
Toen ik laatst mijn dochter naar de psz bracht was er een medepeuter kauwgom aan het kauwen Vond dat ook zo bijzonder
Oh wat bizar!!! Ik begreep hier van de juf dst er veel kinderen naar school komen die nog niet hebben ontbeten... Onvoorstelbaar!
Hier staat de ontbijtkoek standaard op tafel tijdens de broodmaaltijd. Naast de boterhammen mogen ze 1 plakje per maaltijd. De ene keer pakken ze wel, een andere keer niet. We eten het dan met boter of kaal. Ook eten we af en toe een plakje op brood. Lekker hoor.
Ontbijtkoek is geen maaltijdvervanger en zit tevens bomvol suiker, dit betekent dat je zoon zo weer trek in iets krijgt. Waarom niet een banaan en twee appels en een beker versgeperste sinaasappelsap. Lekker fris en gezond. Of een portie havermout met wat kaneel en een klein scheutje honing (mijn dochter smikkelt hier heerlijk van) of op niet schooldagen ontbijten met zelfgebakken pannenkoeken (speltmeel, ei en havermelk) , vult als een tierelier en is zo klaar. Of varieer eens met een volkoren cracker (let op suiker en zout) met kaas en komkommer. Ontbijtkoek is hier een tussendoortje. Let trouwens bij het kopen op de ingredientenlijst. Het eerste woord is het hoofdbestanddeel van de koek. Bij ontbijtkoek begint dit meestal met glucosefructose of suiker, nooit met roggebloem of iets dergelijks. Ik koop weleens natuurhoningkoek. Zit ook suiker in, maar meer roggebloem. Hier krijgt dochter een klein reepje met wat boter.
als hij graag ontbijtkoek wil eten kan je ook zelf (gezonde!!) ontbijtkoek maken. Kant en klare ontbijtkoek zou ik niet geven als ontbijt.