ontbijtpap als laatste fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pandora, 28 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    kijk gewoon even naar de ingredienten, heb ik ook gedaan toen ik in Nederland was want o, wat een commercie daar ;) Ik geloof dat wij 's avonds zonnige ontbijtpap hadden. Gewoon een mix van verschillende granen. Pyjamapapjes zijn zoete troep en zou ik sowieso nooit doen. Daarbij is het toch echt niet zo dat ze door ontbijtpap caffeine doen en valium door de pyjamapap :p.

Laat alle reclame en adviezen etc.. maar gewoon lekker langs je heen gaan en kijk nuchter naar het product zelf.

En je kunt altijd nog naar de natuurwinkel, boekweitpap was hier erg geliefd.

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée kreeg die ook in haar avond fles! Nou krijgt ze een pijama papje waar ze eindelijk, op door slaapt. :) maar denk indd dat 't echt de naam is hoor! Ik deed maar 2 lepels in een fles melk van 200 cc. Ging makkelijk door die speen

3. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk kan dat. Het is maar een naampje om zoveel mogelijk te kunnen verkopen.
    Misschien kun je de verschillen aan ingrediënten lezen op beide pakken. :)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt het natuurlijk ook 's avonds geven in de fles, alleen (zoals al eerder gezegd) gaat granenpap erg op de darmen werken en dat kan 's nachts niet zo fijn zijn... (krampen etc) Hier werd ze dan ook vaker eerder wakker 's morgens omdat ze gepoept had!
    Als wij hier 's avonds pap gaven dan was het eigenlijk altijd rijstebloem.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier krijgt ze 's ochtends bambix ontbijtgranen en 's avonds rijstebloem.

verder met laraverk eens. niet teveel naar de reclames kijken. is pas nog een stuk over op tv geweest. pyamapapjes, lekker doorslapen papjes enz. schijnt allemaal onzin te zijn. veel mensen trappen erin omdat het doorslapen natuurlijk wel lekker klinkt. er zit niets in wat ze laat doorslapen. in tegendeel. de pyamapapjes zijn grote suikerbommen en bevatten per portie gemiddeld 4 suikerklontjes.
    waarom de kindjes dan "ineens" wel doorslapen?? grotendeels omdat de ouders heilig in de papjes geloven en daardoor rustiger zijn. kind ook rustiger en slaapt door.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    2 papflessen is redelijk normaal hoor ;)
    werd zelfs aangeraden door het CB.
    ;s ochtends een papfles met granen zodat ze daar aan kunnen wennen en een wat steviger ontbijtje in hun maag hebben.
    's avonds een papfles met rijstebloem zodat ze wat verzadiger zijn en misschien doorslapen.

mijn dametje is nu 10 maanden en slaapt goed door en eet goed dus de laatste (pap)fles is al vervallen. 's ochtends krijgt ze nog gewoon een papfles of een bordje pap.

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij maken pap van Bambix fijne granen met opvolgmelk, gaat prima met die speen. Hier weer slechte ervaringen met rijstebloem, krampjes enzo, juist niet met granen. Zit trouwens ook veel minder suiker in dan in die Nestle pyjamapapjes, smaakt ook niet zoet.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het is wat met het CB...want tegen mij zeiden ze dat 2 papflessen niet.nodig is ;)

9. Alita

Alita Niet meer actief

pfff cb.....voorla doen wat jij denkt dat goed is voor je kindje meid....

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan geef je toch half granen half rijstebloem?

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    als het niet nodig is is het niet nodig. niets moet. hier kreeg ze 's avonds al rijstebloem zodat ze doorsliep en later werd de ochtend aangeraden om aan de granen te wennen.
    nu is ze 10 maanden en krijgt ze alleen 's ochtends nog pap. avondfles incl. rijstebloem hoeft niet meer.

Deel Deze Pagina