ontbijttips

Discussion in 'De lounge' started by tuc, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de laatste tijd ook niet zo'n trek s ochtends. Ik neem nu yoghurt en doe daar wat rozijntjes door. En ik neem een lekkere latte. Verder lees ik even mee nu voor inspiratie ;)

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    is echt een kwestie van wennen, kon ook nooit 's ochtends eten! toen ik zwanger was ben ik er toch maar mee begonnen omdat ik vaak tot 12.30 niks at en dat natuurlijk niet erg gezond was.. duurde even maar nu is het ontbijt echt mn lievelingsmaaltijd (ook al is het 5 uur 's ochtends) :D

ik eet graag havermout met banaan, rozijntjes en kaneel , bananenbrood, havermout uit de oven (maak ik de dag van tevoren) ontbijtmuffins, kwark met appel,walnoot en muesli etc.

3. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Trouwens 9u vind ik niet laat ontbijten ofzo. Het is wel zo dat ik om half 7 wakker ben en dan +- 2,5u nog niets eet (alleen water dus), maar of dat zo kwalijk is voor het menselijk lichaam? Daarna om 11u fruit, en half 1 lunchen.

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Het is idd een kwestie van gewenning. Kon eerder ook nooit eten 's ochtends, ook niet van huis uit meegekregen.
    Maar heb het mezelf aangeleerd en heb nu ook altijd echt honger als ik net wakker ben.

Zelf eet ik yoghurt met fruit 'n fibre maar dat zag je sowieso niet zitten geloof ik he. Misschien iets van Brinta...??

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik kreeg vroeger nooit iets binnen s'ochtends. At soms pas iets tegen 12u . Alleen in de zwangerschap at ik constant maar na de zwangerschap viel ik weer in mijn oude patroon.
    Nu heb ik mezelf echt verplicht om s'ochtends te eten en eet ik nu cornflakes. Je hebt een vol gevoel maar na een tijdje krijg je ook weer echt honger. Voor mij is dat alleen maar goed met mijn 46kg want nu eet ik door de dag ook veel meer en voel ik me ook veel gezonder. Alleen de kilo's blijven nog weg.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik weet ook niet of het heel slecht is..dat dacht ik wel eens gehoord te hebben. Ik ben ook al echt druk voor 9.00 uur...mijn kids uit bed en aankleden...soms al 1 of 2 oppaskids erbij met allemaal naar school..soms al een boodschapje gedaan.

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik eet ook nauwelijks wat als ik net uit bed kom. Ga dan ook dingen doen (oudste naar school brengen, hond uit laten etc) en ontbijt gewoon daarna. Is meestal tegen 9.30u.
    Een bakje yoghurt is prima om mee te beginnen en dan zou ik om 9u wat meer eten, 2 stuks fruit tot de lunch lijkt mij erg weinig.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Heb niet alles gelezen, maar misschien eerst een stuk fruit en dan om 9uur echt ontbijt. Ik eet altijd brinta trouwens, dat is het enige waar ik de ochtend mee doorkom.

9. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ik heb precies hetzelfde!
    Ik drink elke dag een shake, van de kruitvat, poeder mengen met melk. Hartstikke lekker en zo weg. Later op de ochtend eet ik beschuit.

10. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik kon ook nooit ontbijten zat echt te kokhalzen. Wat ik nu doe is smoothie met lijnzaad er door en dat gaat prima. Neem in de pauze zo rond 10 uur nog wel een rijstewafel maar dat komt omdat ik 13.15 pas vrij ben dus niet eerder dan half 2 mijn middag eten krijg.

Maar wat sommige ook al zeggen als je later geen moeite hebt met eten dan eet je toch gewoon wat later. Ontbijt is dan wel de belangrijkste maaltijd van de dag maar om 9 uur ontbijten is toch nog vroeg zat. Zijn genoeg die pas om 9 uur opstaan.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou gewoon om 9 uur ontbijten.

Hier iemand die het meestal écht niet weg krijgt en ik eet meestal 's middags pas. Drink wel altijd een kop melk of chocomelk.

Als ik moet werken smeer ik meestal ook gewoon een extra boterham (die neem ik mee voor 's middags). Heb ik dan toch honger om 11 uur, dan neem ik die.

Share This Page