tips/advies gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavs, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit even met mn handen in t haar....

Het luisteren is heel erg ver te zoeken.
    Vooral met aankleden/jas aandoen etc.

Heb naar mijn idee alles al geprobeerd; zelf laten doen,
    sowieso niet zeggen NU, maar zeggen als bv dit spel is afgelopen gaan we aankleden, net zo lang op gang zetten tot het lukt, boos worden, juist rustig blijven er een spelletje van maken, kookwekker, omkopen belonen met 'geweld' aanklenden maar dan gaat het net zo snel weer uit bij een kind van bijna 4 en ga zo maar door.

NIKS werkt ! Luisterd gewoon niet naar me!

Wie heeft tips voor me?

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen ervaring met die leeftijd (moest even goed kijken hoe oud je kind is) maar in het algemeen probeer ik wel altijd het volgende te bedenken: "choose your battles", oftewel, maak alleen een "punt" van die dingen die echt moeten.

Dagje thuis? Lekker in pyjama blijven, of desnoods in haar romper (als ze echt geen kleren aan wil) tot ze het een beetje koud krijgt en haar kleren wel aan wil.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Geen idee wat je precies geprobeerd hebt, maar misschien kun je 's avonds twee setjes kleding samenstellen met je dochtertje waar ze de volgende ochtend uit mag kiezen.

Hier werkt het om keuzes te geven:
    - Doe je zelf je jas aan of zal ik je helpen?
    - Wil je je blauwe jas aan of je roze?
    enz.

Geen idee of dat ook bij een vierjarige werkt, maar toen mijn dochter 2,5 was, werkte dat prima.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een uk van bijna 3 die dat ook al aardig kan. We moeten de hal nog door om naar buiten te komen en in het geval van geen jas aan willen ... jammer dan dan neemt mama hem mee en doen we hem buiten aan ... wil je hem daar nog niet aan ... jammer maar dan heb je het maar koud. Tot op een bepaalde hoogte toe natuurlijk ... als het friest houd ik wat stugger vol ...
    Verder is dit een keer voorgekomen ... nu zeg ik vaak ik heb ook een jas aan en dan begint uk zelf al wel met zijn armen wijd te staan.

Wat betreft kleding ... uk begint zich nu zelf een beetje aan te kleden ... keuze geef ik hem hier niet in. En volgens mij boeit het hem ook niet echt wat die aan krijgt als het maar makkelijk gaat en niet te lang duurt. Maar soms .... oef ... ik weet wat je bedoelt.

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Hier werkt het sticker beloningssysteem erg goed.
    Bij 10 stickers gaan we wat leuks doen (koekjes bakken kinderboerderij oid)

Deel Deze Pagina