ja maar daarna insmeren met een goede crème. Maar goed, ik kan beter zonder zeep douchen in verband met mijn eczeem.
Ik wil niet als één of andere priester overkomen, en gelukkig verkoop ik mijn waren niet, dus ik doe dit niet uit commerciele redenen, maar: Commerciele zeep is troep, droogt de huid uit etc. Zelf zeep maken is makkelijk en geloof me: Het is het proberen waard, zéker als je een moeilijke huid hebt.
@papaver: ziet er mooi uit zeg!! Krijg spontaan zin om ook zeep te gaan maken haha maak je bijvoorbeeld ook natuurlijke haar of gezichtsmaskers of andere natuurproducten voor de huid/haar? Zo lees ik bijv veel over oa shampoo met SLS, dat het zeer uitdrogend is en je haar stript als het ware gewone zeep/shampoo is vaak idd allemaal troep, vooral als je op de ingrediënten let. Zo is vaak het 2e bestandsdeel in een hydraterende gezichtscrème alcohol, keker uitdrogend ipv hydraterend
Hoi Daantje, Ik maak eigenlijk alléén zeep. Ik heb me wel verdiept in de andere cosmetische producten , en volgens mij is er best veel mogelijk maar: 1. Ik ben zelf een redelijk no-nonsense persoon die zich niet bezighoudt met cosmetica/uiterlijkheden etc. 2. Bij de meeste cremes/shampoos etc. komen er weer heel heel andere(chemische) ingredienten kijken. Ik sla meestal vrij snel door bij hobbies, en had geen zin om voor honderden Euros ingredienten te bestellen voor producten die ik bijna nooit gebruik. Probleem met producten als shampoo is dat het bijna alleen chemisch kan. Een natuurlijke zeep op haar werkt niet lekker. Body butter kun je op natuurlijke wijze maken met olieen/vetten, maar is weer te vet voor het gelaat. Zo is er altijd weer wat...
Ik ben teveel gehecht aan mijn lekkere rituals scrubjes en geurtjes om voor mijn lijf over te stappen, vrees ik. Maar het lijkt me wel wat voor mijn handen. Ik krijg vrij snel droge handen en ik heb al gemerkt dat ik daar met een blok zeep (gebruik nu dove) veel minder last van heb dan met vloeibare zeep. Als ik jullie goed begrijp is deze zeep nog minder uitdrogend? Ik heb wel vaak glycerine handcrème en die werkt heel goed. Ik wist niet dat er ook zeep van was. Of heb ik het nu over heel wat anders?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zonder mijn cremespoeling wel wat meer moeite had om door mijn haar te komen, maar het zat wel mooier! ik kreeg er zelfs complimentjes over. Ik heb dik haar, beetje krullend en door t gebruik van de zeep in mijn haar kwamen er meer krullen in. Ligt dus denk ik een beetje aan je haartype.
ja de zeep droogt bijna niet uit. Ik kan m zelfs voor mijn gezicht gebruiken en dan trekt het minder dan wanneer ik alleen water zou gebruiken, of wanneer ik een ander middeltje gebruik. Maar dit is niet van het merk. Het is een handgemaakte zeep met bijna alleen maar glycerine . lees hier maar eens:SQ-Natural - informatie | De Online Zeepwinkel - SoapQueen Als voorbeeld, er zijn veel merken van.