Vanavond komt mijn schoonmoeder mee eten. Nou had ik bedacht kip te eten maar het is net zo makkelijk om lekker pannekoeken te eten. Alleen nou is de kipfilet al ontdooid. Kan ik deze tot morgenavond in de koelkast bewaren? Het waren al ingevroren kipfilets van de Aldi.
Nee, dat zou ik niet doen. Ontdooid vlees moet je dezelfde dag eten. Met kip is het extra link. Dus de container in!
Gewoon nu bakken, daarna af laten koelen en de koelkast is. Dan hoef je de kip morgen alleen nog maar op te warmen.
Ik zeg aanbraden totdat de buitenkant een mooi kleurtje heeft en dan in de jus, dit af laten koelen en dan de koelkast in. Morgen met jus en al opwarmen en je hebt als je het niet te lang doet malse kipfiletjes.
Je kan het echt nog wel een dag, mits ontdooid in de koelkast, bewaren hoor. Goed gekoeld uiteraard. Weggooien zou ik niet doen, wat zonde! Als je het niet vertrouwd idd vast bereiden en morgen opwarmen.
Als je het gewoon hebt laten ontdooien in de koelkast kan het inderdaad best morgen gegeten worden. Mocht je het niet vertrouwen even aanbakken, af laten koelen en bewaren in de koelkast. Morgen even opbakken en lekker eten