Hoi meiden, Even een snelle vraag. Mijn zoontje is momenteel van vier naar drie voedingen aan het gaan. Nu had ik melk voor twee voedingen meegegeven naar het kdv, en nu is er een flesje vol over. Maar nu mijn probleem: de helft van de melk was uit de vriezer (gisteravond eruit gehaald) en ik weet niet of de overgebleven melk vers is of ontdooide melk! Normaal schrijf ik altijd op het flesje welke uit de vriezer komt, maar was dat vergeten... Wat vinden jullie; de melk weggooien of kan ik het er op wagen en morgen alsnog geven? Dank voor jullie antwoord! Groetjes!
Ontdooide melk is na volledig ontdooien 24 uur houdbaar. Hier kon ik het wel ruiken of het vriezer melk of verse melk was. Ouder dan 24uur zou ik het niet geven. Ik had dan ipv een live voeding, die fles gegeven en weer verse melk gekolfd.
Ja dat had ik inderdaad moeten doen... Baal er wel van, want zal het nu moeten weggooien en dat doet idd een beetje pijn, zeker ook omdat mijn vriezervoorraad errug geslonken is. Maar goed, tis niet anders, voortaan niet vergeten de vriezermelk te merken. Dank voor jullie antwoorden!
Heb je het in de koelkast laten ontdooien? Dan zou het vanmorgen bijna ontdooid geweest zijn? Je zou het eventueel dan s morgens kunnen geven en zelf kolven.