Hoi, Sinds deze ronde ben ik begonnen met gonal f spuiten. Hiervoor had ik met clomid altijd op cd 15 een positieve ovulatietest. Alleen heb ik dat ruim een jaar gebruikt zonder zwangerschap vandaar over op gonal. Nu spuit ik vanaf cd 3 en dan 50 eenheden. Alleen nu slaat het niet aan. Ik zit nu op cd 14, vanmorgen echo gehad en mijn eitjes zijn nog klein. De gyn wil vrijdag nog eens kijken. Maar niet te snel op hogen want dat zou niet goed zijn. Iemand hier ervaring mee, en kregen jullie na ophoging wel een eisprong? Groetjes
Het is eerst even uitzoeken op welke dosis je lichaam het beste reageert. Soms duurt het iets langer voordat er een follikel groeit. Je kunt tussentijds ophogen, waarna er vaak wel een reactie is. Er wordt inderdaad niet meteen al opgehoogd. Stel dat er wel opgehoogd moet worden, dan moet je de volgende ronde waarschijnlijk meteen al met een hogere dosis beginnen. Daarna zal het waarschijnlijk allemaal iets sneller gaan. Hormooninjecties zijn flexibeler dan Clomid. Je kunt net zo lang doorgaan met spuiten totdat er een eisprong komt en je kunt de dosis ondertussen bijstellen. Succes!
Ik deed ook niks op 50. Hier pas met 100eh een groeiende follikel en rond dag 21 eisprong tijdens de iui's
Ik ben vanmorgen weer geweest, zit op cd 16 en de eitjes blijven klein. Ze willen nog niet ophogen. Maandag weer terug.
Ik had met 75 maar 1 grote follikel, die nog voor de Ovitrelle gesprongen was. Bij een dosering van 225 had ik er 3, daardoor is IVF afgeblazen en had ik vorige week een escape IUI behandeling.