Steeds honger of gewoon troost?

Discussion in 'Borstvoeding' started by SYRV, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Mijn zoontje is nu 2 maand en is over het algemeen een heerlijk tevreden ventje. Maar een paar keer per dag heeft hij van die huilmomenten. Ik geef borstvoeding, en mijn kleine drinkt goed. Alleen lijkt het alsof hij altijd wel wil drinken! Wanneer hij bijv een uur geleden heeft gegeten begint hij soms te huilen en krijg ik hem niet stil, tenzij ik hem weer aan de borst leg. Nou vraag ik me af of hij echt nog steeds honger heeft dan, of dat het gewoon troost is. Hij drinkt overigens wel meteen als ik hem tijdens het huilen aan de borst leg!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wanneer is dat vooral, die huilmomenten? Aan het eind van de dag kan het zijn dat ie aan het clusteren slaat, om een voorraadje op te bouwen om de nacht mee door te komen...

Maar ook hier de ervaring dat eventjes drinken erg goed werkt(e) om te troosten hoor :) Is ook niet erg, mag gewoon bij BV, da's een van de grote voordelen van BV :)
    Het zijn geen krampjes? Ook dan helpt drinken: het zuigen zelf geeft rust, en BV bevat een pijnstillend stofje, dat dus ook erg fijn is voor je kleintje :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Heeft hij niet gewoon een (paar)regeldag/-dagen? Lijkt mij dat ie honger heeft. Bied je hem na de ene borst, ook de andere borst aan?

Net had ik Ilias 160 cc afgekolfde melk gegeven. Toen het op was huilde hij alles bij elkaar! Dus toen vroeg ik me exact hetzelfde aan. Ik heb hem toen toch nog maar aangelegd en hij begon ook meteen te drinken na toch nog 5 à 10 minuten heb ik hem er weer afgehaald. Hij dronk toch niet meer zo actief. En na een mondje terug was hij weer helemaal happy.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Die huilmomenten zijn op willekeurige tijdstippen, dus niet alleen aan het eind van de dag. En ik weet inderdaad dat je nooit teveel BV kan geven dus hem vaak aanleggen geen probleem is. Maar ik vind het voor mezelf wel lastig als ik hem ieder uur moet aanleggen, kom zo nergens aan toe natuurlijk. Krampjes zijn het in ieder geval niet, want die herken ik zo langzamerhand wel. Ik ben alleen soms bang dat hij wel veel drinkt, maar dat het niet genoeg vult en dus niet voedzaam genoeg is o.i.d. Want hij is nu 2 maanden maar drinkt toch echt wel om de 2 a 2.5 uur.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat is heel normaal op die leeftijd hoor :)
    Wat je kunt doen als hij zich na een uur weer meldt, is hem de laatste borst aanbieden. Dan kan hij doordrinken van de vettere achtermelk, dat vult meer :)
    Misschien helpt dat wat...

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wees niet bang dat het niet voedzaam genoeg is! Maar die laatste tip is wel erg goed.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Drinken voor de kleintjes kan ook heel vermoeiend zijn waardoor ze in slaap sukkelen of het voor gezien houden als de melkstroom zwakker wordt. Borstcompressie kan dan supergoed werken. Je kindje komt dan ook sneller aan de vette achtermelk. Je houdt eigenlijk je hand onder je borst, duim en bovenop (Bij de aanzet van de borst) en dan knijp je / geef je druk op de borst. Niet te hard natuurlijk. Hier kun je er meer over lezen Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie

Share This Page