Ontdooiing cryo

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by butterfly89, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Blasto is dag vijf idd! Ik kreeg een aa kwaliteit terug, dat is de beste kwaliteit en daar dus zwanger van geworden..

2. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    @Daan 81: balen dat ze er 4 hebben moeten ontdooien, maar laten we hopen dat deze zo sterk is dat die gelijk blijft plakken.

@Butterfly89: fijn dat het bij jou goed gegaan is. En je kan zo kan kort na de tp nog geen symptomen hebben hoor. Eerst moet het embryotje nog innestelen, pas dan gaat je lichaam hormoon aanmaken waardoor je wat KAN gaan merken.

Ego: ze hoeven er bij ons gelukkig maar steeds 1 te ontdooien die dan meteen goed is. Waarom dat er niets blijft plakken durf ik niet te zeggen.

Verder gisteren heel de dag thuis geweest. De nacht na de tp weer ontzettende buikpijn gehad. Kon niet goed rechtop lopen. Pijn loopt zelfs tot mijn ribben. Het gaat nu al wat beter, maar het is nog niet over. Ik heb dit bij de eerste 3 tp ook gehad. Daarna is het 3x goed gegaan en nu US het weer mis. Mijn hoop is dus ook weer compleet weggevaagd.

Veel succes met het wachten meidern!

3. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Snoopy: Jeetje, wat balen dat je zo'n last hebt erna! Deed 't tijdens ook pijn dan? Of alleen erna? Naar is dat!
    Maar dat zegt nog niks over hoe het verder gaat toch? Misschien blijft deze wel plakken!

Hier echt onwijs moe! Echt niet normaal! Kan de hele dag wel slapen.. Moet natuurlijk ook werken, maar verder slaap ik echt veel meer dan normaal. Zal wel door de Ustro komen.. heb dat nog niet eerder gebruikt en dat schijnt wel een bijwerking daarvan te kunnen zijn. Wel erg vervelend, want kom zo nergens aan toe!

4. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Snoopy, nog niet de hoop opgeven hoor!! Alleen omdat je nu wat voelt hoeft nog niets te zeggen hè. Iedere keer is natuurlijk weer anders. Ook al begrijp ik je wel goed hoor, ik ben denk zelf bij elk pijntje zal dit goed of slecht zijn. Maar goed we moeten nog even wachten. Wanneer mag jij testen?

Butterfly, die moeheid herken ik ook heel erg. Ben gisteravond al om 10 uur naar bed gegaan. En kan nu wel weer slapen, ben ontzettend aan het geeuwen. Het is idd een kenmerk van de utrogestan, al heb ik dat niet iedere terugplaatsing gehad. Wanneer mag jij testen?

Hier dus erg moe, maar voel voor de rest nog niets. Vandaag over twee weken is mijn testdatum, tja vrijdag de dertiende...:$

5. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Daan: Ohh precies vrijdag de 13e.. Maar dat zegt niets. ;) Laten we hopen op een postieve test!
    Raar die vermoeidheid he.. Heel vervelend ook! Ik ging gister om 9u naar bed; om 7.30 wakker, maar om 11u weer zo moe dat ik nog even ben gaan liggen. Blugh.
    Ik mag die woensdag de 11e testen, maar denk dat ik 't niet zo lang vol houdt ;)

6. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Butterly, dan mag jij dus eerder testen, jij had natuurlijk ook 1 dag eerder de terugplaatsing. Test je altijd vroeger? Ik heb het de voorgaande keren altijd gedaan, maar heb me nu voorgenomen om echt tot de 13de te wachten... Hoop dat het gaat lukken :cool:...

Snoopy, hoe is het met jou?

Hier nog steeds erg moe, heb gistermiddag twee uurtjes geslapen en zou nu wel weer naar bed willen. Vandaag en gisteren ook hoofdpijn, maar dat kan ook komen omdat ik nu geen koffie meer drink na de terugplaatsing, volgens mij afkickverschijnselen ;).

Moeten jullie naast de utrogestan ook progynova slikken?

Groetjess

7. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    Hoi meiden,

Wat blijft het toch spannend he? Vermoeidheid kan zeker een symptoom zijn, maar ik wel dat dat erg vroeg is. Jullie mogen pas laat testen zeg. In mckw mag dat 12 dgn na de tp . Wat bij mij uitkomt op 9 september 1 dag na MN verjaardag :) Heb alleen tot nu toe nooit hoeven testen, omdat ik altijd 1 dag eerder ongi wordt. Dat maakt het wel goedkoper ;)

Hier Gebruik ik helemaal niets. Ook geen utro. Schijnt niet nodig te zijn als je van jezelf een normale cyclus hebt.

Wat betreft de buikpijn gaat het weer wat beter. Alleen nog gezeur in onderbuik. Kan ook door mijn endometriose of cyste komen. Verder wel last van gelige afscheiding. Dacht eerst dat ik misschien een infectie had ofzo, maar het stinkt verder helemaal niet. Herkennen jullie dit (ietwat vieze) fenomeen?

8. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hey Snoopy, die vermoeidheid kan natuurlijk gewoon veroorzaakt worden door de meds die ik gebruik, 3 x daags 2 utrogestan en 2 x daags 1 progynova. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, dus de terugplaatsing is niet in mijn normale cyslus gegaan.

Dat gelige herken ik wel, heb ik bij vorige terugkaatsingen ook wel eens gehad. Geen idee wat het was.. De ene x is het gewoon wat geliger en de andere x wat witter.

Fijn dat de heftige rugpijn weg is.

Jij mag idd dan vroeger testen, ik dus pas 15 dgn na de tp, ik zit bij het radboud.

Hier veel last van hoofdpijn, vermoeidheid en droom erg veel en raar. Verder voel ik dus helemaal niets... Geen steekjes, krampjes, gevoelige borsten etc. Dat maakt me wel wat onzeker..

Het is natuurlijk gewoon afwachten...

9. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Snoopy: Oh, dan mag je al snel testen! Ligt er waarschijnlijk ook aan op welke dag 't is ingevroren; was bij mij op dag 2. Dus dat is wel anders dan zo'n blasto van dag 5.

Daan: Dat dromen had ik idd ook toen het even zo was, maar ik een hele vroege miskraam kreeg. Dus herken 't wel als symptoom.
    Ik voel ook niet echt steekjes e.d.

Gister voelde ik me wel wat 'anders'. Wat weeïg en soms wat duizelig en m'n buik deed wat raar. vandaag voel ik alleen weer helemaal niks. Het blijft raar en er is waarschijnlijk ook gewoon helemaal niks van te zeggen. Er zijn mensen die van alles voelen en niet zwanger zijn, maar soms ook bij totaal geen symptomen, toch zwanger. Dus het blijft afwachten.
    Hiervoor deed ik ZI met een donor, toen kon ik me nooit inhouden tot de testdatum ;)

Ik doe steeds sokken aan voor warmen voeten en ik eet gezond (veel groente & fruit). Maar gister op verjaardag dus toen even geen warme sokken aan en niet zo gezond gegeten.. In hoeverre letten jullie daarop? En zou 1 zo'n dag erg zijn? Het was wel precies 3 dagen erna, dus rond de innesteling.. Misschien hebben zulke kleine dingen wel helemaal niet zoveel invloed. Alleen ik ben er wel veel mee bezig. ;)

10. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Butterfly, ik heb zelf twee miskramen gehad maar nog nooit dat erge dromen gehad. Je gaat gewoon overal wat achter zoeken ;)...
    Ik let zelf er ook op dat ik continue warme voeten heb, eet meer fruit, drink geen koffie meer en geen alcohol.
    Maar waar doe je goed aan???
    Dat je daar 1 dag wat kinder op hebt gelet, tja dat moet toch geen kwaad kunnen. De vrouwen die via de natuurlijke weg zwanger worden weten nu nog geeneens dat er een embryo is en die laten er dan ook niets voor.
    Denk gewoon dat je moet doen wat voor jou goed voelt, datis het belangrijkste.

Wanneer denk je dan al te gaan testen? Ben je echt een hele vroege tester?

Groetjesss

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hey meiden wilde even weten hoe het met jullie gaat.

Snoopy, wat lees ik nu in je onderschrift? Een infectie? Tjeetje en nu?

Butterfly, nog steeds moe? En heb je je nog kunnen inhouden met testen?

12. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Hoe is 't met jou dan Daan?

Een infectie snoopy? Hoe kan dat? Wat naar! Hoe nu verder?

Hier niet meer in kunnen houden met testen.. Vanmorgen een heeeeeel licht en dun 2e streepje (kruidvat). Net weer een test gedaan met en andere test (sensitest) en nu is 't streepje dikker en echt roze. Nog steeds wel licht, maar wel goed te zien. Maar hij kwam niet zo snel, misschien zelfs nog wel wat buiten de afleestijd.. Dus ik weet 't niet.
    Ik had dat anders nooit, maar ze zeggen wel dat je niet meer mag kijken na die 5 minuten.. Afwachten dus!

13. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Och jeetje butterfly... Dat klinkt goed zeg!! Ze zeggen dat de test niet geldig is als de streep na de tijd komt, maareh ik heb zoveeeel negatieve testen gehad, en nog nooit gehad dat hij buiten de tijd om ineens positief werd. Spannend hoor!! Wanneer ga je weer testen?
    Heb jij nu al klachtjes?

Ik ben alleen zo erg moe, maar voor de rest voel ik niets... Maakt me wel bang. Durf ook nog echt niet te testen, zo bang voor een teleurstelling..

We wachten rustig af, ik mag natuurlijk ook pas officieel over een week testen.

14. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    Butterfly!: Klinkt goed meid! Nog even 2 dagen wachten en dan nog eens testen! Spannend!

Wanneer test jij precies daan?

Hier inderdaad wéér een infectie! Na de 1e (verse) terugplaatsing had ik dat ook. Dacht dat het toen aan de endometriose lag. Maar nu met mijn 6e cryo ook weer. Zo K*T! Kreeg afgelopen dinsdag ineens weer hoge koorts en moest overgeven. Ik wist gelijk weer dat het mis was. Nu antibiotica voor een week. Heb zelf het idee dat de infectie die ik de 1e tp heb opgelopen ook bij de cryo embryo's zit. Vandaar die buikpijn die ik steeds heb. Aan de andere kant misschien goed dat dit de reden is waarom ik na 7 terugplaatsingen van mooie embryo's nog steeds niet zwanger ben geweest. Ik wil dat MCKW verder onderzoek gaat doen, hoe dit komt. Ik ga op deze manier niet nog 5 cryo embryo's "verspillen".

Jullie meiden veel succes met de laatste loodjes wachten!

15. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Butterfly, en weer een test gedaan, of wacht je even?

Snoopy, je hebt groot gelijk dat je wil dat alles goed onderzocht gaat worden. Maar betekent dit dat deze poging officieels mislukt, of maak je toch nog kans.

Testdatum, tja.. Ik wil nog steeds wachten tot vrijdag de 13de, de officiële testdatum. Maar of ik me ook zo lang kan inhouden????

16. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Snoopy: Jeetje, wat naar zeg!! Lijkt me inderdaad goed als ze onderzoeken waar 't aan ligt, kan me voorstellen dat je niet weer de kans wilt lopen dat dit gebeurt. Had je 't in 't ziekenhuis al wel eens daar over gehad; weten ze wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Daan: Oh, spannend! En wat goed dat je af kunt wachten tot de testdatum..

Ik had vrijdag weer een test gedaan.. Een clear blue digital met aantal weken en die gaf aan: 'zwanger 1-2 weken'. Dus ben echt super blij!!
    Besef me ook dat 't nog fout kan gaan, vooral ook doordat ik voor de testdatum heb getest.. Maar opzich; het was een dag 2 cryo, normaal mag je 14 dagen na de eisprong testen, nu zeiden ze 14 dagen na de terugplaatsing, maar eigenlijk is dat dus meer vergelijkbaar met normaal op dag 11 oid. Dus ik hoop maar gewoon dat 't goed gaat! :) Wel heel spannend..

17. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Butterfly, woew gefeliciteerd!!!! Fijn dat de clearblue het ook al liet zien!!!
    Wanneer ga je weer testen?

Tja of het knap is dat ik nog niet heb getest...dat weet ik niet. Ik durf eerlijk gezegd gewoon niet.. Eerdere pogingen altijd eerder getest, maar nu ben ik zoooo bang dat het verkeerd zit. Ik voel namelijk helemaal niets.. Dat maakt me ze onzeker. Ik ben alleen maar heel erg moe. Dit weekend op vrijdag en zaterdag om 21.30 naar bed gegaan en gewoon geslapen tot 09.00. :$:$:$

Ben benieuwd of jij al wat voelt.

18. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Daan: ik voelde ook heel weinig, hoor! Dus zegt volgens mij niet zoveel. Voelde alleen soms wat kleine steekjes in m'n buik, maar verder vrij weinig. Ook moe, maar daar heb ik wel vaker last van..
    Balen dat je niet durft te testen! Kan me goed voorstellen dat je bang bent voor weer een teleurstelling. Houdt je 't wachten wel een beetje vol, of maak je jezelf helemaal gek?

Ik ga sowieso morgen weer een test doen, dan is het, als ik een beetje goed reken, officieel 14 dagen na eisprong, wat normaal is. Dus als ik dan een knaltest heb, durf ik er iets meer op te vertrouwen.. :) Maar 't blijft spannend als 't nog zo pril is!

19. Kim1984

Kim1984 Actief lid

May 30, 2007
    211
    0
    16
    Hee meiden,

Vandaag onze eerste ICSI TP. Vanochtend werd ik gebeld of de ontdooiing goed was gegaan en hoelaat ik zou moeten komen voor de TP. De ontdooiing was goed gegaan, alleen de celdeling niet. Moet nu wachten tot 12u en dan bellen ze weer terug of de celdeling alsnog op gang is gekomen. Maar wat ik nu ff niet snap; wat als de celdeling niet op gang is gekomen? Kunnen ze dan niet "effe snel" en andere cryo ontdooiien?

Pfff ik haat dat wachten :(

Liefs Kim

20. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ah wat balen zeg! Ik had laatst wel van iemand gehoord dat de celdeling ook niet goed was gegaan, maar dat ze er nog eentje gingen ontdooiien en ze de volgende dag alsnog kon komen voor TP. Maar misschien is dat per ziekenhuis verschillend..

Share This Page