Zo zeker en nu zo onzeker..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moos4, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje, natuurlijk weet ik dat jullie me niet een antwoord kunnen geven maar misschien voel ik me wel wat beter als ik het kan delen.

We hebben ondertussen 2 ivf behandelingen achter de rug, waar bij allebei maar 1 matig embryo is uit ontstaan, helaas dus ook niet zwanger geworden.

Deze laatste behandeling hebben we icsi gedaan en heb ik menopur gespoten ipv puregon, dit sloeg ook meteen beter aan.
    1 september heb ik een punctie gehad en 4 sepember hoorde we dat we 7 embryo's!!! hadden en mochten komen voor een tp..
    2 super top embryo's (zo noemde ze de embryo's) van 8 cellig zijn terug geplaatst.
    Gelukkig later ook nog te horen gekregen dat er 2 cryo's waren.
    En ik heb als ondersteuning bij deze icsi acupunctuur gedaan, tot de dag voor de terugplaatsing.
    Wel heb ik al 2 jaar last steeds van terugkomende bloedarmoede, dus bij de acupunctuur hebben ze ook geprobeerd om de bloedenergie te verbeteren.

Nu zitten we dus in die ellendige wachtweken.
    Bij de eerste ivf behandeling wist ik een week van te voren al dat het niet gelukt was, dat voelde ik.
    Bij de tweede ivf behandeling begon ik ook helemaal niet positief, ook doordat de gyn toen zei; ach het is maar een 5 cellig embryootje, niet echt goed dus, maar ja er zijn wel eens vrouwen zwanger van geworden. Dus ja, ik was totaal niet meer positief.

Nu bij de derde behandeling was ik juist wel super positief, andere stimulatie, icsi en mss ook AH (dit ziekenhuis doet mee aan een studie en vertellen niet of je wel of niet met de AH hebt meegedaan) maar ik denk gewoon bij mezelf, ja ook dat zit goed.
    Nu is dus eigenlijk alles supergoed verlopen.

En afgelopen donderdag, 9 dagen na de tp, wist ik gewoon zeker dat ik zwanger was!
    Rijtje klachten: dagen na tp, heel moe, pijn onderin buik, veel dingen vies vinden ruiken, keelpijn, verstopte neus bij wakker worden, zin in koffie(terwijl ik eig bijna nooit koffie drink) de inbrenghuls van de utorgestan ging steeds moeilijker naar binnen, alsof het van binnen nauwer werd, steekjes links en rechts onderin buik, op dag 7 af en toe menstruatiegevoel, puistjes op rug (heb ik nooit), vet haar, jeuk aan borsten, koud en dan weer warm, gezicht gloeit bij wakker worden, tem p is nog steeds iedere dag 37,3/37,2
    2 nachten al om 4u wakker geweest en niet meer kunnen slapen, heel raar dromen, ook wakker geworden van heel veel steekjes links en rechts in mn buik en borsten (op dag 8 na tp), aderen duidelijk zichtbaar op borsten, grotere tepels (zei mijn vriend ook) en donkerder, rommelende darmen en heel veel honger, maar eigenlijk geen eetlust?
    En het was in mijn rug geschoten en dat had ik de vorige zwangerschap ook.

Ik heb het ook tegen mijn vriend gezegd, ik weet het zeker..
    Ik ben 2 keer eerder zwanger geweest, natuurlijk zwanger, zonder mmm en weet wel hoe het voelt om zwanger te zijn.
    Heb ook een dochter. (uit een andere relatie)
    Maar alles wat ik voelde was gewoon hetzelfde als wat ik voelde toen ik zwanger was.

Nu afgelopen weekend, sinds zaterdag, dus 11 na tp, heb ik heel erg last gekregen van mijn onderrug en menstruatiekrampen en dat herken ik dus niet van de vorige 2 zwangerschappen..en of dat er dan mee te maken heeft dat je nu een hoop hormonen gebruikt, waaronder de bolletjes en voor de punctie de pregnyl 10000, dat weet ik niet.
    Nu snap ik dat die bolletjes ook heel veel met je doen en je behoorlijk voor de gek kunnen houden, maar die heb ik de andere 2 behandelingen ook gehad en toen voelde ik de sympomen niet zo goed als nu.
    Maar ik heb tot en met zaterdag ook opgezette en pijnlijke borsten gehad, zelfs dat ik er wakker van werd.
    Zondag heb ik ook heel erg rugpijn gehad en menstruatiekrampen en heel vermoeide benen (dat heb ik eigenlijk al 2 weken, die benen) en ik heb zondag zo moeten huilen omdat ik nu helemaal niet meer zeker was dat ik wel zwanger was, durfde het eigenlijk niet eens uit te spreken tegen mijn vriend, omdat ik hem niet wilde teleurstellen..

Mijn borsten zijn nu helemaal niet meer opgezet en doen ook helemaal niet meer pijn.
    Vandaag heb ik nog af en toe ver weg last van menstruatiekrampen en beetje van mijn rug, soms ook weg..maar wel af en toe zeurderig verdelend, je wordt gewoon moe van jezelf.

Ik zelf zie het nu somber in, durf niet eens meer te testen, vrijdag is de dag dat we mogen testen..

Ik heb ook het idee dat als de pijn in je borsten afneemt en ze niet meer opgezet zijn dat je dan ook niet zwanger bent..want bij mijn andere 2 zwangerschappen bleef dat wel zo..

Vandaag 13 dagen na tp, werd ik wel wakker met steekjes rechtsonder in mijn buik, richting lies en dat duurde al de hele ochtend zo..maar wat dat te betekenen kan hebben? Geen idee?

Ik weet dat jullie hier waarschijnlijk geen antwoord op hebben of ik wel of niet zwanger ben, want dat kan alleen dmv een test, maar mss heeft iemand ook een aantal klachten gehad en of dat de pijn in borsten ook ineens afnamen en toch zwanger was?

Weet ook niet als je bijv, zwanger zou zijn van een tweeling of je dan steekjes links en rechts kan of moet voelen, bij mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat ik maar aan 1 kant die steekjes heb gevoeld en dat was ook 1 kindje.

Sorry, voor mijn lange verhaal, maar toch fijn om het even van mij af te schrijven.

Groetjes Moos

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik kan alleen maar zeggen dat je àlle zw.symptomen kunt krijgen als je bijv. pregnyl gebruikt hebt, en naar het schijnt kan het de ene cyclus anders zijn dan de andere (geen ervaring, zw. van 1e IUI hier). Probeer dus om gewoon af te gaan op een test zodra het moment gekomen is hiervoor.

3. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    Zwangerschapssymptomen kunnen komen en gaan, dus op zich hoeft het niks (slechts) te betekenen.
    En ook menstruatieachtige krampen kunnen zowel bij een komende menstruatie als bij een zwangerschap horen...

Je zal het dus inderdaad pas weten als je hebt getest.

Veel geluk & ik hoop op een positief resultaat! :)

4. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Moos,

Even een knuffel voor jou: ;-*

Heftig hoor, dat wachten. Ik zou zeggen: focus niet te veel op alles wat je voelt in je lijf, maar probeer je aandacht te verleggen naar andere dingen. Dan gaat de tijd wat sneller misschien. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan, I know.......Ik hoop dat het raak is, maar ik heb zelf altijd zo weinig mogelijk hoop gehad, zodat ik niet te veel teleurgesteld kan raken. Zoals je ziet aan mijn banner, heb ik nog steeds lege handen en de kans dat die leeg blijven, is errug groot geworden. Sterkte!!!

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Misschien dat mijn verhaal je ietsje minder onzeker kan maken..
    Vorige rondes heb ik zowel puregon als pregnyl gekregen. Toen voelde ik van alles maar was ik niet zwanger.
    Deze ronde mocht ik geen pregnyl ivm te veel follikels. wij hebben toch geklust en ik heb een eisprong gehad.
    Na de eisprong had ik gelijk zere tepels, hoge temp, rare dromen, misselijk, krampjes en vooral het idee dat ik zwanger was.
    Rond 9 dpo verdwenen al deze klachten en mn tepels werden minder gevoelig en ik kreeg krampjes. Dus dacht dat het over was. Negatieve test gehad. Op 10 dpo ook een negatieve test gehad en symptomen waren helemaal weg.

Maar.. 11 dpo zei mn gevoel dat ik toch een test moest doen en.. zwanger!
    Ik heb vanaf 9 dpo tot ver na mn nod echt geen klachten meer gehad. Pas nu ik 4.6 ben beginnen mijn borsten wat beurs te voelen. De krampen zijn tot gisteren gebleven en hoorden dus niet bij komende menstruatie maar bij mn zwangerschap.

Ik wil je heeeel veel sterkte wensen en zal voor je duimen!

6. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Silinde, ik heb op 30 augustus om 21.30 pregnyl 10000 gespoten, dus ja dat zou natuurlijk kunnen kloppen als op afgelopen zaterdag 14 september mijn borsten nminder pijnlijk zijn en steeds minder opgezet.
    Want pregnyl is toch tussen de 10 en 14 dagen uit je lichaam.
    Afgelopen zaterdag was het dag 15 na de pregnyl.
    Vandaag zijn mijn borsten ook weer 'slap' bedoel niet meer pijnlijk opgezet.
    Dus ja..zal vrijdag testen..dan zit ik op dag 17 na tp..Menstruatiegevoel is vandaag ook bijna verdwenen en af en toe nog wat pijn in mijn rug.
    Wel hele dag steekjes, nu linksonder richting lies??
    Pfff..weet ook niet meer wat ik er van moet denken maar vrees t ergste..

7. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    MrsMe, klopt ik heb idd ook andere verhalen gelezen dat er vrouwen waren die ook menstruatiepijn hadden en toch zwanger waren.Maar omdat je dat zelf niet hebt meegemaakt in mijn natuurlijke zwangerschappen en wel bij beide zwangerschappen pijn in mijn borsten had..ga je er nu van uit dat t dan toch mis is..nu is mijn menstruatiepijn zo goed als verdwenen.
    Idd afwachten op de test..hoe graag ik m vorige week ook wilde doen, nu zie ik er bijna tegen op..

8. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi nana1980
    Bedankt voor de knuffel!

Ja die 2 ww zijn echt heftig..duurt echt zo lang..
    Maar nu de testdatum dichterbij komt, eigenlijk heel stom, maar hoop ik dat het nog ff duurt voordat het vrijdag is..gewoon omdat je eigenlijk niet wilt zien dat de test dadelijk negatief is..
    Echt verschrikkelijk om te lezen dat jullie nog steeds met lege handen staan..
    Ik hoop dat het geluk jullie ook toekomt.
    Knuffel terug..

9. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi LW85

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Zo'n bericht geeft weer wat moed.
    Heb jij deze ronde dan geen ivf of icsi gehad?
    Ik ga er wel vanuit dat als ik vrijdag negatief test dat het dan ook zeker negatief is, ook al is mijn menstruatie er nog niet.
    Vandaag ook bijna geen last meer van menstruatie gevoel, maar ook geen last meer van borsten.
    Wel is mijn temp nog steeds 37.3 maar volgens mij wordt ook dat beinvloed door utrogestan..eigenlijk zijn die bolletjes echt rot..brengen je zo op n ander spoor.

Heb jij al last van kwaaltjes? Of valt t nog mee..
    Wanneer mag je voor een echo?

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Je hebt veel dezelfde klachten als ik had voor mijn testdatum en zie mijn banner!! Enige verschil is dat ik geen utro of wat dan ook had, cryo is geheel in eigen cyclus teruggeplaatst. Ik had trouwens helemaal geen opgezette borsten! Nog steeds niet, al doen ze zonder bh inmiddels wel pijn!

11. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal
    Bedankt voor jullie reacties, helaas is bij mij 1 dag voor testdatum bruin/roseverlies doorgebroken, had vandaag nog n test gedaan maar die was nog witter dan wit.
    De nodige tranen zijn ook al doorgebroken en er zullen er de komende dagen nog wel meer komen.
    Ik ben zo teleurgesteld in mezelf..eerst het zeker weten en dan zeker weten van niet..dat je lichaam je zo voor de gek kan houden in het begin.
    We hebben nog 2 cryo's maar moeilijk om nog positief te zijn of blijven..terwijl deze laatste behandeling zo goed ging met alles..behalve met het eindresultaat.
    Helaas...
    Vind het ook best moeilijk want mijn vriend voelt natuurlijk niet wat en hoe ik me voel en reageert veel nuchterder, zo van als het niet is dan is het niet zo en dan moeten we dat accepteren en t moet niet ten koste gaan van alles..
    Dat snap ik ook wel..maar dat wil niet zeggen dat ik t morgen of het weekend maar weer vergeten moet zijn en vrolijk verder gaan als er niks gebeurt is..ik moet het ool eerst verwerken en n plekje geven en het voelt nu als falen.
    Ik hoop natuurlijk dat we die cryo's nog teruggeplaatst krijgen..anders is het einde verhaal.

@poppetje..voor jou n dikke gefeliciteerd. Ik had nog hoop toen ik jouw bericht las. Geniet van je zwangerschap..knuffel

12. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    :( Hoe je lichaam je voor de gek kan houden, hè...

Natuurlijk moet je niet direct weer "happyhappy" zijn... Heel begrijpelijk dat je't moet verwerken en weer wat moed moet verzamelen voor de volgende poging.
    Veel sterkte, Moos, en ik hoop op een goede afloop met je eskimootjes!

13. Moos4

Moos4 Lid

5 jun 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel MrsMe!
    Ja ben gewoon teleurgesteld en door mezelf voor de gek gehouden.
    Had straks het ziekenhuis gebeld en hun zeiden ga vandaag maar gewoon door met de bolletjes aangezien het nog steeds bruinverlies is.
    Maar il zei ook bij de vorige poging kwam mijn menstruatie pas door na t stoppen van de bolletjes.
    Nu moet ik doorgaan en morgen nog n test doen maar ik verwacht niet dat er morgen ineens n streepje zal staan als ie vandaag spierwit is.
    Als t morgen nog negatief is dan mag ik stoppen en kan ik de arts bellen om een afspraak te maken voor een evaluatie gesprek en afspraak cryo.
    Pffff..ben nu gewoon moe van het vele huilen..

Deel Deze Pagina