Lage bloeddruk

Discussion in 'Gezondheid' started by kwebbelbebbel, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbelbebbel

Apr 18, 2009
    61
    0
    0
    Mijn bloeddruk lijkt steeds lager te worden. Deze is nu 100/55. Ben snel duizelig en moe als ik even sta. Dan lijkt het net of alle energie uit me wegvloeit. Wat zou ik hiertegen kunnen doen? Wat meer zout nemen is geen optie, omdat ik ook last heb van dikke enkels en dus hou ik ook vocht vast. Niks boeit me nog, moe, geen honger en duizelingen.

Heeft iemand goede tips?

2. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Op regelmatige tijden eten. Liever 6 keer op een dag een beetje dan 3 keer een grote hoeveelheid. Als je gezond eet, brood enzo, hoef je echt niet bang te zijn om teveel te eten.
    Genoeg lichaamsbeweging nemen. Genoeg drinken.

Maar vooral op tijd eten. Leg desnoods 's avonds iets te eten naast je bed zodat je dat gelijk op kan eten als je wakker wordt.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Tsja, ik heb er ook 'last' van. Voor de zwangerschap altijd lage bloeddruk gehad en nu merk ik dat het vanaf het begin van de zwangerschap steeds lager wordt. Ik heb nu 100/60 de laatste keer en daarvoor was het 110/70. Ik merk dat ik echt moet blijven eten door de dag heen en ook een beetje voedzaam eten, ook vanwege een lage HB.

Daarbij kun je volgens mij zelf heel weinig aan je bloeddruk doen. Ze zullen pas heel laat echt er iets aan doen, aangezien een lage bloeddruk niet gevaarlijk is. Hoge bloeddruk is waar mensen zich zorgen om maken, dus we mogen wel blij zijn dat we dat iig niet hebben. Ze zeggen altijd wel dat rond de 20 weken je bloeddruk het laagst is, dus hij zou zeker in het derde trimester wat omhoog moeten gaan. Dat voelt in ieder geval prettiger!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Drop eten! Dat hielp bij mij wel goed, ik werd namelijk misselijk door m'n lage bloeddruk.

5. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Ik heb hier ook last van. Ik had al aan het begin van mijn zwangerschap een lage bloeddruk (110/65), maar die naarmate ik richting de 20 weken ging alleen maar meer omlaag gegaan (90/50). Ik werd hier heel akelig, duizelig en misselijk van en wat bij mij hielp was inderdaad vaak een zout dropje tussendoor pakken en ervoor zorgen dat ik de hele dag door kleine beetjes at. Dat helpt echt!
    Wat ook echt een aanrader is, zijn die Dextro-Energy tabletten. Als je je flauw voelt, kun je deze nemen.

Succes!

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb er ook "last" van en heb tegenwoordig een zak drop in mijn tas zitten. Dat helpt super :)

7. Lily2006

Lily2006 Actief lid

Jan 14, 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Veel drinken! Ook een tekort aan vocht zorgt voor een (te) lage bloeddruk!

Toen ik ongeveer 16 wk was ging ik ook ineens flauwvallen en duizelig en niet lekker, en t ging maar niet over. Na wat informatie opgezocht te hebben (en erachter komen dat voldoende eten niet hielp) ben ik extra veel gaan drinken. Toenw as het na een paar dagen over.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik heb ook altijd te lage bloeddruk 110/45 was het laagste...
    Mijn vk zei dat het na 20 wkn meestal wat afzwakt en bij mij was dat ook zo.
    Misschien toch wat extra zout nemen en dan extra veel water drinken dat je niet zoveel vochtvast houdt...

9. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

Dec 17, 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Hier ook lage bloeddruk, ik heb ook een zak drop in mijn tas. Extra zoute drop helpt mij vaak wel weer op de been. En inderaad genoeg drinken, regelmatig wat eten enz.

Vervelend hè! Maar gelukkig nog altijd beter dan een te hoge bloeddruk.

10. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Ik heb het grootste deel van mijn zwangerschap een bloeddruk van 100/60. Als ik er last van had nam ik meestal een doosje rozijntjes. van drop werd ik misselijk en eet ik teveel. En inderdaad, veel water blijven drukken, ook al houd je vocht vast. Tussen de 20 en 24 weken is je bloeddruk wel vaak op zijn laagst. Sterkte!

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik heb ook last van een lage bloeddruk en nu tijdens mijn zwangerschap erg last van duizelingen.

Wat bij mij erg goed hiertegen helpt: Läckerol dropjes! Die bevatten erg weinig calorieën en zorgen ervoor dat je bloeddruk verhoogt (staat ook als 'waarschuwing' op de verpakking). De verpakkingen zijn erg klein en kan je over het algemeen bij de snoepjes bij de kassa te kopen.

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Hier ook een lage bloeddruk,
    Rond de 12 weken had ik een bloeddruk van 110/50.. Hier hoefde ik me geen zorgen over te maken volgends de VK,
    Met 20 weken weer geweest toen was mijn bloeddruk 140/40, toen moest ik maar dropjes nemen.. en sinds dien is mijn duizelige gevoel weg..:)

13. pocahontas

Mar 2, 2009
    55
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook een lage bloeddruk, duizelingen, slapjes en flauwvallen, heel vervelend maar inderdaad... dropjes, ik loop er ook mee rond in mijn tas en jaszakken.

14. mukje

mukje Actief lid

Oct 17, 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    ook hier lage bloeddruk (100/60)
    ik lust geen drop, maar idd, regelmatig een beetje eten en veel drinken helpt! ik heb de dixap ontdekt! krijg je niet zo'n waterbuik of slap thee gevoel van. bewegen helpt ook goed! in plaats van alle printjes op te sparen loop ik op werk nu voor ieder printje op en neer en dat helpt!
    verder ook bureaustoel zo stellen dat je knieen net boven je heupen komen.
    Alle beetjes helpen...

Share This Page