Onterecht in het ongelijk gesteld door vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 17 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Sorry, ik weet dat er een 'vinted' topic is, maar daar wordt niet echt op gereageerd.

    29 februari heb ik foto's en een filmpje van een jasje gemaakt dat in perfecte staat was.

    Het jasje is bijna 6 weken kwijt geweest en heeft bij aankomst allemaal kleine (vocht?)vlekjes. Zie foto.

    Natuurlijk is de koper niet blij, maar ik ook niet. Het gaat om 40 euro.

    Nu krijg ik na als eerste zelf gemaild te hebben met vinted om het probleem uit te leggen, net een berichtje van vinted dat de betaling geannuleerd is, omdat het product niet met de beschrijving overeenkomt.

    Oneerlijk en onterecht. Wat nu?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Bekend lid

    31 mei 2022
    512
    728
    93
    Vrouw
    Ik denk dat het op zich richting de koper wel terecht is. Ik zou er ook niet blij van worden als ik zoiets binnen kreeg en het komt inderdaad niet overeen met de foto’s van eerder. Dus het lijkt me ook niet redelijk dat de koper voor (een deel van) deze kosten op moet draaien

    Het probleem zit hem dus in dat het 6 weken kwijt is geweest, bij de vervoerder denk ik?
    Ik denk dat je daar een klacht in moet dienen. Maar of dat veel op gaat leveren betwijfel ik ook. Heb je het toevallig met extra verzekering verzonden o.i.d.?
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.190
    25.794
    113
    Contact opnemen met Vinted?

    Misschien staat er iets over in de algemene voorwaarden? Wie draagt het risico bij zoiets?
     
  4. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Klopt, maar verzenden is toch niet het risico van de verkoper?
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  5. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Pfoe helaas weet ik nu hoe moeilijk dat is. Ik heb EINDELIJK contact, alles in het Engels en 90 procent automatische antwoorden.
     
  6. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.613
    432
    83
    Vrouw
    Je trekt als verkopende partij in dit geval helaas aan het kortste eind.
    Bij mij is het product niet kwijt geweest maar "de klant" accepteerde het niet. Er zou een grote vlek op de broek zitten. Deze was op de foto's in de advertentie niet te zien en ook na retour was er geen vlek te ontdekken. Op de foto van "de klant" zat wel een vlek en zij is in het gelijk gesteld.
    Ik zou ik dit geval ook een klacht indienen bij de vervoerder.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.190
    25.794
    113
    Frustrerend!
    Als koper staan ze direct voor je klaar. (Mijn ervaring althans) Maar als verkoper geven ze niet dezelfde service dus blijkbaar :confused:
     
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Dat is Homerr, het is bijna 6 weken 'onvindbaar'. Moet ik dan nu maar mijn 40 euro verlies nemen? Het gaat me niet eens om het geld, maar om het 'onrecht'.
     
  9. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.152
    5.322
    113
    Volgens mij juist wel?
     
    Jessi79, Diiba en Paardenbloem vinden dit leuk.
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Bekend lid

    31 mei 2022
    512
    728
    93
    Vrouw
    Ik dacht van wel, maar dat zou ik inderdaad even nakijken of dat ergens terug te vinden is.
    Maar als ik gewoon logisch nadenk, vind ik wel dat wanneer ik iemand iets betaal, ik mag verwachten dat ik het juiste product in de goede staat ook daadwerkelijk ontvang.
    Ik vind het persoonlijk ook niet netjes om de koper ervoor op te laten draaien wanneer dit misgaat.
    Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet juridisch kan onderbouwen. Wie weet zit het anders.
    Maar dan nog zou ik persoonlijk accepteren dat ik pech heb gehad met verzenden en die €40 laten voor wat het is richting de koper.
    Wel zou ik met de verzender contact opnemen om te kijken of dat nog wat oplevert.
     
    Vergeten, nizzie86, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Ik geef de verkoper ook geen ongelijk he! Ze krijgt haar geld sowieso, maar ik vindt dat Homerr aansprakelijk is of Vinted en niet ik. Ik heb mijn foto's en fimpje met een datum erbij gemaakt en er was geen enkel vlekje.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.267
    17.278
    113
    Vrouw
    Ik was eens een pakketje van DHL kwijt en dat moest ook via de verkoper geregeld worden. Ik kreeg uiteindelijk echt maar een klein deel vergoed, maar ik was dus de ontvanger en verkoper heeft wel goed geholpen want zij moest het meeste doen. Dit was trouwens niet via Vinted gekocht.

    Het is gewoon erg zuur wanneer zoiets gebeurt, maar ik vrees dat je het volledige bedrag niet meer terug gaat krijgen.
    Ik weet niet precies hoe het zit bij Vinted om de vervoerder aansprakelijk te stellen. Bij DHL kun je bijv. een case aan laten maken. Ik vind wel dat Vinted hierin beter zou kunnen handelen, omdat de betaling via hun loopt. Weet ook niet of je het buitenom Vinted kunt regelen met de vervoerder...
     
  13. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Ik heb Homerr nu ook maar gemaild uit pure frustratie.
     
  14. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    583
    940
    93
    Vrouw
    Waarom zou Vinted dan aansprakelijk zijn? Zij hebben toch niks met de zending van het product te maken? Ik ben bang dat je niet zoveel kunt doen. De verkoper is aansprakelijk voor schade die ontstaat tijdens het vervoer.
     
    Paardenbloem en Sado vinden dit leuk.
  15. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Nou in dat geval verkoop ik nooit meer wat via vinted.

    Normaal is het verzending risico koper.
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.138
    15.681
    113
    Nee, wettelijk gezien is dit de verzender/verkoper.

    Zie bijv:
    IMG_4011.jpeg
     
    NiekeKris, Jessi79, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Oké bedankt, valt me vies tegen. Je ziet zovaak staan verzending risico koper, maar juridisch gezien is dat toch niet zo?

    Feit blijft dat het pakket bijna 6 weken onderweg is geweest en ik foto's heb gemaakte op de dag van verzending van een perfect item.
     
  18. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.242
    771
    113
    home sweet home
    Verzenden risico verkoper (bij marktplaats wel eens mee gemaakt dat ze iets wilde kopen wat breekbaar was, dan meld ik duidelijk dat het op eigen risico is, dat werkt helaas niet zo bij vinted) vinted is ook niet aansprakelijk, is alleen soort tussen persoon. Dus inderdaad bij Homer zijn, tijdens vervoer moeten die vlekken ontstaan zijn.
     
  19. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.046
    668
    113
    Ja ik heb ze gemaild, maar het is toch super zuur dat je ondanks bewijs in de vorm van foto's en filmpjes met de datum erbij geen poot om op te staan hebt en gewoon kan fluiten naar je geld. Ik vindt het echt waardeloos hoe slecht vinted dit op pakt hoor.
     
  20. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.242
    771
    113
    home sweet home
    Snap je frustratie helemaal maar koper zit met jas die ze niet wil dus net zo zuur. Wathad vinted volgens jou moeten doen? Even kopersbescherming buiten beschouwing gelaten. Want hier handelen ze naar, product is niet zoals beschreven.
     
    Spectre, Paardenbloem, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina