Soms haat ik muziek

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    ... vooral als me iets niet lukt! ARRRGGHHH...
    We hebben een nieuw muziekstuk. En ik ben aan het studeren studeren studeren en het wil er maar niet in. Ik HAAT dat .
    Er is 1 passage en daar raken mijn vingers steevast in de knoop. Het lijkt alsof ik daar niks aan kan doen. Het zit er gewoon niet in terwijl ik in mijn hoofd precies weet hoe het moet. Dan denk ik nog: niet doen EN DAN DOE IK HET TOCH :confused:

Heel_hard_op_knopjes_drukken... boos typen helpt :)

Zijn er mensen die een instrument bespelen en dit ook wel eens hebben? Dat je gewoon gefrustreerd en boos ervan word?

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Yep, zeer herkenbaar. En steeds bij het zelfde stukje gaat het dan fout. :(

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    geen instrument, maar ben bezig met zingen, oa gothic, hoop in 2012 al echt op te kunnen treden, nu dus nog veel aan het oefenen, maar ook ik heb last van bepaalde stukken die dus echt niet willen, wordt dan zo gigantisch kwaad, ongelovelijk.

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Haha zelden, maar soms gebeurd het me wel eens ja. Wat spelem jullie?

5. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    @Adine: ja precies :) En ik kan maar niet snappen hoe dat komt. Ik ga zo weer een poging wagen en dan ga ik het eerst 10.000 keer heuwl langzaam spelen net zo lang tot mijn vingers weten wat ze moeten doen. Misschien gaat het daarna wel goed.

@Alecia: Je stem is ook een instrument! Ik hoor mensen wel eens zeggen dat de stem 1 van de moeilijkste instrumenten is om volledig te beheersen. Volgens mij is Gothic vrij divers qua zang; wat doe je precies?

@onsukkie: ik speel eigenlijk vanalles. Heb al mijn diploma's piano, maar het is toch niet mijn ding (kwam ik wat laat achter). Toen ben ik cello gaan spelen 6 jaar geleden en dat ging eigenlijk meteen goed. Had het zo onder de knie en van daaruit is het een beetje uit de hand gaan lopen :) En heeeel soms gewoon voor de lol komen vrienden van me en wij samen en dan pakken we de instrumenten en dan gaan we gewoon leuke dingen doen. Meestal komt het er dan op neer dat ik degene ben die zingt. Niet bijster bijzonder, gewoon beetje voor de lol. Dat laatste leid vaak tot hele leuke tafereeltjes op andermans verjaardagen haha.. Er hoeft er maar eentje te beginnen :)

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Leuk hoor! Ik speel trompet, en alles wat daarop lijkt, een klein beetje piano en marimba.

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

ik speel drums en krijg op drumles regelmatig op mijn flikker van mijn leraar. omdat ik heel snel zoiets heb van laat maar ik kan het niet, het lukt niet. dan voel ik soms zo een onmacht dat ik op het punt sta te gaan janken. want weet donders goed dat ik meer moet oefenen en meer kan....maarja die mentaliteit van mij. :( ik wil teveel in te korte tijd. maar ben wel blij met zo een lieve leraar die me op mijn flikker geeft hoor ;) heb ik wel nodig. want ik mag van 3 leraren geloven dat ik best wat potentie heb (zeiden ze onafhankelijk van elkaar). dus ben wel een klein beetje trots hoor :oops:

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    zit op niveau van epica/nightwish en sommige nummers van within temptation lukt mij ook aardig,tevens 1 nummer van cradle of filth.
    Het is lager dan opera, maar hoger dan normale zang.

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Gaaf hoor!
    Kan ook een beetje drummen, vind het ook erg leuk om te doen.

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik speel piano. Tenminste, als mijn dochter het toe laat. :D Als ik ga zitten, dan komt ze als een speer naar mij toe, klimt op mijn schoot en gaat gezellig mee doen. Van echt studeren komt er dan niet veel meer. :( Ach, dan maar het hele repetoire van kinderliedjes.

Ik heb vroeger sopraan saxofoon gespeeld bij de fanfare en klarinet in het symfonieorkest. Na een kaakoperatie en lang niet meer kunnen spelen, ben ik piano gaan spelen.

@Alecia: lijk me heel moeilijk om dat te kunnen zingen. Wanneer is jullie eerste optreden? Lijk me wel leuk om dat een keertje te horen. :D

@Joeja: is het nog gelukt? Hihi, ik begin ook altijd heel langzaam, eerst ene hand, dan de andere hand en dan samen. Langzaam gaat dan nog steeds goed, maar dan op de goede snelheid. :(

11. melloncollie

@ onsukkie: ja ik vind het ook super om te doen. maar het dubbele is dat ik totaal geen discipline heb hihi. daardoor ben ik dus al vanaf m'n 12e bezig maar zit ik nog niet op het niveau van iemand die al 11 jaar speelt. soms vind ik dat wel jammer, een gemiste kans, maar goed ik heb het nu reuze naar mijn zin in mijn huidige band. komt wel goed !

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Alicia,

Opera kan in verschillende toonsoorten en stemsoorten. Een sopraan is dat hoge wat je vaak hoort, en een alt is bijvoorbeeld weer een heel stuk lager. Maar dit ligt aan je stem en niet zozeer aan de muziekstijl. En dan heb je binnen je stemklank ook nog je bereik.
    Sorry, wilde dit eventjes kwijt hihihi

(hier een voormalig klarinettiste die niet van oefenen houdt en daarom maar is gestopt na een jaar of 12 en nu zing ik, ben weer op zoek naar nieuwe band, rockband)

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ach wel ja, het gaat toch juist ook om het plezier wat je erin hebt. Vroeger wilde ik prof worden, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb, veel te hard die wereld!

14. melloncollie

Is ook, het plezier staat zeker voorop! En dat stralen wij als band heel erg uit en ik denk dat mede daardoor mensen ons kunnen waarderen.

Als ik zou kunnen dan zou ik direct mijn baan op zeggen en met mijn band verder gaan.

15. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hoop dus in 2012 echt op te kunnen treden, verder nog veel bezig in oefenstudio en thuis.
    We doen lekker rustig aan hier dus, heb een tijdje bij blackdomenica gezeten, inmiddels zijn die verder gegaan onder een andere naam.
    Best jammer, maarja voor ieder een keus, ik heb geen ervaring met de muzieknamen, ben eigenslijks( hoe raar het ook klinkt) zo in een band gestapt, laten horen wat ik kan, ze vonden me goed, ben verder gaan oefenen op nummers dus van nightiwsh, epica en within temptation.
    Epica ligt het meest dichtbij bij me stem.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    alecia, is het misschien een idee om zangles te nemen?

17. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook zang!

ik wordt altijd ontzettend pissig als ik de hoge noten niet haal omdat ik weet dat er iemand luisterd. Als ik alleen ben haal ik ze wel! zoooo frustrerend!

18. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hahaahah, dat ken ik, nu heb ik bij sommige stukken dat ik een stap van de mic doe anders tja euhmmm, kom zonder al over de rest heen.
    zangles heb ik nooit echt gewild, heb meer geleerd, zonder zangles en gewoon van andere zangeressen en uit oefenen in studio enzo, dan iemand die gelijk staat kwa tijd met 1 jaar zangles.

19. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Het is me inmiddels gelukt! Hoera!
    Jullie hebben allemaal gelijk in dat je muziek moet maken om het plezier. Dat is de mooiste muziek. Ik sta echter onder contract en MOET, dus ik zie het soms (lees:vaak) niet meer als plezier en dat is jammer, want je merkt wel dat instelling heel belangrijk is. Als we het heel druk hebben gehad met veel optredens, dan ben ik blij als ik het ding aan de kant kan zetten en dan raak ik mijn instrument minimaal 2 weken niet meer aan :( Het is bijna een sport soms. Dit is eigenlijk niet waar ik voor gekozen heb, daarom heb ik mijn conservatorium niet afgemaakt (piano). Maar nu zit ik er toch. Ik wil dit niet altijd blijven doen dat hou ik echt niet vol. Gewoon lekker muziekoefenen is er voor mij al een tijdje niet meer bij, ik moet echt studeren. Ik hoop dat als ik er ooit mee stop, ik dat gedrevene los kan laten en weer rustig aan kan gaan doen.
    Ik ken een cellist, die is nu met pensioen. Die zei altijd:"als ik met pensioen ga, dan sla ik het ding tot moes". En dat heeft ie dus echt gedaan :confused:

20. Niet meer actief

Ik speel zelf ook een heleboel instrumenten, en als mij iets niet wil lukken, dan doe ik mijn ogen dicht, luister is nog eens naar het stuk wat ik wil spelen (ik speel eigenlijk nooit van noten, maar op gehoor) en dan lukt het eigenlijk heel snel.
    Ik heb vroeger (van mijn 7e tot 13e) op vioolles gezeten, en hierna geen les meer gehad. Nu speel ik bodrhan, weer viool (na 10 jaar weer mee begonnen), dwarsfluit, keyboard, een heleboel soorten fluiten (low d, tinwhistle, zelfgemaakte dubbele fluiten etc), gitaar, mondharp, didgeridoo en slidgeridoo (een didge die van toon kan veranderen) wat percussie enzo. Ik leer dit eigenlijk allemaal mezelf. Als ik de basistechniek van iemand ff voorgedaan krijg, en vooral luister, dan kan ik het heel snel naspelen... Maar vaak speel ik ook samen met mijn man gewoon zomaar wat, of tijdens drumcirkels of muziekcirkels.

Deel Deze Pagina