Onterechte incasso, wat moet ik nou doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou helemaal niks betalen! Kom maar op met dat bewijs en na 5 jaar is het verjaard en kunnen ze niks meer. Dit zijn gewoon oplichtingspraktijken waarbij ze je dreigbrieven sturen in de hoop dat je wat betaald. Is laatst nog op tv geweest bij tros radar. Het zijn bedrijven die oude rekeningen opkopen in de hoop dat ze er wat aan kunnen verdienen terwijl het al verlopen is.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik vind het ook vreemd en zou echt niet betalen. Laat het dan maar voor het (kanton)gerecht komen. Durf te wedden dat je heel sterk staat. Daarbij heeft een incassobureau ook de mogelijkheid om informatie in Brp op te vragen m.b.t. adres gegevens.

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb ook met EDR te maken gehad. Ik zou damesschoenen via internet gekocht hebben en die nooit hebben betaald. Schoenen waren maat 39 en ik heb maat 36! Ik heb om bewijs gevraagd en ik wilde weten vis welk mail adres dit besteld was. Ze gaven mij een mailadres wat heel anders was dan mijn eigen adres.

Ik heb EDR gezegd aangifte te gaan doen omdat ik dit niet geweest ben. Dit heb ik dus gedaan en heb de aangifte schriftelijk en via de mail naar ze gestuurd. Een week later heb ik ze gebeld en ze hadden de zaak in onderzoek. Dit is nu al 2 jaar geleden en ik heb nooit meer wat van ze gehoord.

Als zij je aanmanen dan moeten ze bewijzen hebben wat het is en waar het over gaat, die zou ik eerst willen zien.

Succes hiermee!

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik begin me nu wel stom te voelen dat ik het betaald heb. Ik kon ook niet meer achterhalen bij de bank of die factuur wel of niet was afgeschreven. Het probleem van mij ligt bij t-mobile omdat zij een fout hebben gemaakt met het toestel en de verzekering. Maar ja...
    Heb wel contact gehad met pro assist en die zeiden dat ze de vordering idd hadden overgedragen omdat ze mij al een aantal maal een brief hadden gestuurd, naar mn ouder adres.

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik voel mij ook met mijn rug tegen de muur staan. Ik gaf ook aan dat het al verjaard was maar het antwoord van EDR daarop was dat je daarbij uit moet gaan van de datum van laatste aanmaning, en dat is blijkbaar afgelopen januari geweest door EDR. Maar naar een oud adres.

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw

Dit klopt heb het zelf ook meegemaakt ander incasso bureau. Ik heb toen rechtsbijstand ingeschakeld en het probleem voor geleegd. Ik heb nooit ergens voor getekend en ik stond dus in mijn recht. Ik zou dus adviseren bel de rechtsbijstand die kunnen veel meer dan jij. Heel veel succes

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    kijk maar uit met EDR.. ik heb daar heeeeeeeeeel veeeeeel gezeik mee gehad met onterechte betalingen.. en bovendien.. 5.5 jaar geleden is de zaak dan niet verjaard

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    inderdaad !!!

en volgens mij is het niet wat betreft de laatste aanmaning van hun hoor.. zowiezo op een verkeerd adres..

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    indd
    na 5 jaar is het verjaard.. volgens mij heeft dat niet met de laatste brief te maken maar met de laatste betaling..

dus vind het een vreemde zaak!

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Gewoon niet betalen als ze geen bewijs hebben

11. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    #31 GailH90, 22 feb 2016
    Laatst bewerkt: 22 feb 2016
    Ik heb precies hetzelfde, ook met een verzekering bij proassist. Ik heb tot heden (een jaar) geweigerd te betalen, en bezwaar aangetekend tegen hun aanmaning. Gezien ik heb opgezegd en tot dan toe netjes had betaald.

Nooit een aanmaning van proassist zelf gezien, maar bij EDR beweerde ze dat mijn ouders brieven voor mij achterhouden en dat ze leugenaars zijn en ga zo door.. Fijn zo'n bedrijf.

Tot nu toe heb ik sinds een half jaar niets meer gehoord, aangezien ik bewijsstukken heb opgevraagd dat de laatste incasso echt geweigerd zou zijn. Maar ik ben zeker bereid om dit tot aan de rechter toe te laten lopen. Gezien EDR een schandalig incassobureau is en proassist zijn administratie totaal niet op orde heeft, net een week voor het bij mij verjaard zou zijn, kwam er ineens een brief van EDR. Dus ik denk dat ze gewoon hoopten last minute alsnog zonder problemen het bedrag te krijgen, doordat veel mensen zouden schrikken van een incassobureau.

Doordat ik trouwens bezwaar heb aangetekend, mag het bedrag niet verhoogd worden totdat is uitgezocht of mijn bezwaar terecht is, of niet.

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Weet je wat je doet.. Je belt het telefoon maatschappij en gaat daar verhaal halen, als je zeker weet dat het destijds afbetaald was laat hun iets sturen dat het evt. niet klopt.
    Schrijf een aangetekende brief waarin je de gegevens op vraagt bij het incasso, dus denk aan het contract enz.. Dat kunnen ze waarschijnlijk niet eens aantonen.. Dan hebben ze geen poot om op te staan kunnen ze je aanmaningen sturen tot ze een ons wegen en geen rechter zal ze toestemming geven om je deur plat te walsen om spullen op te halen want heel dat bedrag is niet rechtsgeldig...

Daarbij iedereen die mij zou opbellen zou ik een dikke doei verkopen.. Jij komt aan mijn nummer dan kun je vast ook mijn juiste adres vinden aan de hand van een GBR.. Kunnen die prutsers dat niet dan hebben ze helemaal pech..

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier in Spanje (en ik denk dus ook in Nederland want wat dat betreft loopt Nederland vaak voorop) bestaat er een soort consumentendienst van de overheid waar je een klacht kan indienen. Eenmaal je die klacht hebt ingediend, verwittigen zij het bedrijf en mag het bedrijf je geen aanmaningen meer sturen alvorens de ombudsman een uitspraak gedaan heeft. Ga jij of het bedrijf daar niet mee akkoord, ga je automatisch naar het vredegerecht. Ondertussen mogen er geen extra kosten meer aangerekend worden en de dienst is ook gratis. Eenmaal in het vredegerecht kunnen er administratieve kosten aangerekend worden maar deze mogen niet meer zijn dan het bedrag zelf.

Deel Deze Pagina