Onterechte incasso!

Discussie in 'De lounge' gestart door Eylem, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    nou ja zeg wat een gedoe .. ! Kan me voorstellen dat je daar boos en verdrietig van wordt.. dat kan toch niet zomaar.
    Weet verder niets zinnigs te zeggen sorry, maar oh ik zou ook zoo boos zijn !

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Meeeen j niet ( van die 200e)

Hebben ze geen beveiligsbeelden ofzo waaruit ze mss nog op tijd kunnen zien dat jij niks eruit pakt pfff wat erg zeg

Balen zeg ! Ook die 50 euro wat gek maar wat een toeval met h zusje dan

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Een medewerker van de SNS? Dat lijkt me stug eerlijk gezegd. Medewerkers van een SNS kantoor kunnen niks met de apparaten die in bijv. een Hema staan. Het zijn de medewerkers van Brink's (een waardetransporteur, net als G4S (voorheen GeldNet)) die het apparaat bijvullen en dus ook ingeslikte passen eruit vissen (die komen in een apart bakje in het pinautomaat terecht). Ik neem aan dat zij vervolgens contact opnemen met jouw bank mbt de ingeslikte pinpas. Als het apparaat al bezig was met het geld uit te geven toen het pinautomaat de geest gaf zou het geld óók in een aparte bak terecht moeten zijn gekomen. Op de pinrol die in het pinautomaat ziet zou te zien moeten zijn dat er een pas is ingeslikt en welke dat dan is en het daaraan gekoppelde bedrag wat niet is uitgegeven.

Ik zou je bank dus maar eens vragen nog contact op te nemen met Brink's. Zij zouden echt e.e.a. na moeten kunnen kijken....

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat is mooi K*T met de hoofdletter K.

Zou het er ook niet bij laten zitten zeg.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor de info Am. Het Hema meisje zei dat het iemand van de SNS was geweest, maar dat zal dan idd wel niet. En ze zouden dan toch moeten kunnen zien dat die 200 euro niet is uitgegeven aan mij. Want het was echt precies op het moment van gelduitgifte dat dat ding ermee stopte. Maar goed, degene die ik vanmiddag aan de tel. had van de ING zei dat de zaak is afgesloten en dat het enige wat ik nog kan doen is een klacht indienen bij de directie, dat stond ook al in de brief die ik gekregen had. Ja, fijne service daar bij de ING.

6. Amethist

Nou ja zeg :x! Lekkere service...NOT!

Misschien een long shot, maar wellicht kan je contact opnemen met Brink's?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja zou dat kunnen? Ik zou haast denken dat zij geen particulieren te woord staan, maar ik weet het niet...

8. Amethist

Feit is gewoon dat je altijd éérst je pas terug krijgt en dán pas je geld. Geen pas is dus ook geen geld. Lijkt me simpel ;).

En weet jij veel....misschien heeft die Brink's medewerker dat geld wel in zijn zak gestoken ;).... Hebben ze (de ING dus) wel van Brink's de melding gekregen dat ze je pas hebben aangetroffen in het apparaat?

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit is trouwens wat er in de brief van ING staat:

"In uw telefoongesprek van 4 okt. 2012 heeft u ons laten weten dat er onterecht een bedrag van 200 euro van uw Betaalrekening is afgeschreven. Wij hebben dit onderzocht en het blijkt dat de afschrijving toch terecht is. Daarom kan dit bedrag niet worden teruggestort. Wat is er gebeurd? Het bedrag is afgeschreven omdat er op 2 okt. 2012 om 11.05 met uw betaalpas 200 euro is opgenomen bij een geldautomaat van de SNS bank in <<plaats>>. We hebben voor u nagevraagd of er op 2 okt. 2012 in deze geldautomaat biljetten zijn achtergebleven, maar dit is niet het geval."

en dan dat ik maar een klachtenbrief naar de directie moet schrijven als ik het er niet mee eens ben...

10. Amethist

Geen idee, maar niet geschoten is altijd mis toch?

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jij zegt zinnige dingen ;). Ik ga dinsdag (dan is degene die mijn 'case' doet er pas weer :x ) toch nog maar eerst even bellen, even alles wat er nu gezegd is op een rijtje zetten van tevoren. En anders zet ik dit wel allemaal in die brief dan.

12. Amethist

En ze spreken helemaal niet over je ingeslikte pas, want volgens mij zou Brink's daar een melding van moeten maken...

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat komt misschien omdat die pas al is 'opgelost', er is een nieuwe pas aangevraagd (apart van dit onderzoek) en die had ik na 2 dagen al. Maar in dit verband heeft het natuurlijk wel met elkaar te maken.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hebben ze daar geen camera's bij de Hema? Misschien kunnen ze daar iets mee?

15. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het ook niet zo dat het in verband staat met de kas van de hema of brinks bijv.. of is het helemaal los ervan. Anders zouden zij een kasverschil oid moeten hebben op die automaat? Ik bedoel dat geld moet toch soms ook bijgevuld worden lijkt me?

16. Romy1979

Nee, niet van de Hema, Brinks houd dat bij.

En idd, er zou een overschot moeten zijn in die automaat. En de bank controleert dat bij Brinks. Maar als die zeggen dat er geen overschot in zit, wijst de bank de klacht af.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja en dat is volgens mij nu gebeurt, zoals ik het uit de brief begrijp. Maar ja, omdat de machine crashte op het moment dat het geld zou worden uitgegeven is het geld misschien niet als overschot geregistreerd ofzo, weet ik veel. Ben echt bang dat ik het geld niet meer terug ga zien omdat als het echt hun woord tegen het mijne is hun woord wel in het gelijk gesteld zal worden..."machines liegen niet" (en mensen wel...)

18. Romy1979

Echt belachelijk...ik zou toch echt eens informeren bij de Hema of er camerabeelden zijn.

19. Female

Female Niet meer actief

Jeetje zeg wat een rotgeval, kan me zo goed voorstellen dat je boos bent! Ik hoop echt voor je dat je het terug krijgt, laat het er niet bij zitten hoor!

20. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal Eylem! Echt balen.. JOUW geld waar je al beschikking over had is nu inees foetsie!
    Succes mop! KUS

Deel Deze Pagina