Ik begrijp echt niet waar je je druk om maakt zeg... jemig.... Ja je zeurt idd nu... omdat het een bestaand bedrijf is wil toch niet zeggen dat ze je niet kunnen oplichten? Er zijn hier 2 (ex) medewerkers die aangeven dat KPN NIET MET DIT BEDRIJF WERKT En dan kom jij elke keer met ja maar... En je zorgen maken? Je hoeft je helemaal geen zorgen te mken, zoals iedereen hier al aangeeft... Je word belazerd.
TS: ik begrijp echt niet waar je je druk om maakt.... Al zou het een schuld van vroeger zijn dan is hij al verjaard. HUN moeten met bewijzen komen. Ga eens googlen op hun naam en dan vindt je 1 en al ellende met dit incasso bureau. Een hoop gedreig van hun kant en als mensen om bewijzen vragen dan geven ze niet thuis. Dit bedrijf staat bekend om z'n louche praktijken en zitten gewoon te wachten op mensen zoals jij die in de paniek schieten en dan maar betalen. Niet druk maken en niks betalen. NIET met ze bellen. Dan heb je geen bewijs zwart op wit EN ze kunnen dingen opnemen en die opnames manupuleren.. Alleen via mail en schriftelijk met ze communiceren en daaronder GEEN handtekening zetten. Ook deze kunnen ze misbruiken en onder contract of iets dergelijks zetten. Duidelijk maken dat het verjaard is, dat je bewijzen wilt zien, dat je van kpn zwart op wit hebt staan dat je geen schuld open hebt staan. (Dit dan ook bij kpn aanvragen!!). En evt dreigen met rechtzaak of iets dergelijks. Daarmee laat je zien dat er met jouw niet te sollen valt. Hier kwamen 2 jaar lang!! Van dit soort brieven binnen van de vorige bewoner. Hoop gedreig. Zou van vodafone zijn om ruim 2400 euro en bij geen betaling zouden ze binnen 2 weken op de stoep staan om de boel leeg te halen. Desnoods de boel open breken als ik niet open deed of niet thuis was. Deze brieven heb ik 2 jaar gehad en nog nooit iemand binnen gehad om de boel op te komen halen Heb ze wel even duidelijk gemaakt dat ze een flink probleem zouden krijgen als ze wèl langs zouden komen om de boel leeg te halen en dat ALLE kosten op hun verhaald zouden worden EN dat ik aangifte zoudoen van vernieling, verduistering, inbraak en oplichting. Heb nooit meer wat van ze gehoord.
Nee want ik zou al niet betalen als KPN zegt dat er geen schuld is. Maar zoals ts blijft ze stug door gaan. Tja dan gewoon betalen toch..
Klopt hahaha. Als 100 man zegt niet betalen en ze blijft redenen zoeken om het toch wel te doen. Tja dan niet zeuren hoor.
Toevallig ken ik vesting finance vriend Heeft een lopende schuld bij ze lopen ( deze is wel terecht hoor ) maar ik kan wel bevestigen dat het enorm vervelende lui zijn die totaal niet mee willen werken en ook ik lees veel op Google dat ze niet eerlijk zijn en dingen verzinnen die niet waar zijn. Niet betalen en bewijs afwachten, kpn bellen vragen of ze per mail willen bevestigen dat er geen schuld is of ooit is geweest en dit ook naar vesting sturen! Je moet niet gaan betalen omdat jij je druk maakt dit is wat incassobureaus willen, mensen bang maken! En dat lukt vaak zoals ook bij jou het geval is.
Ik verbaas me toch wel hoeveel mensen roepen: "joh, niet betalen.. oplichters" Het is een bestaand bureau en als de schuld indd door is verkocht en KPN dan niets meer in kan zien en je gooit de brief in de prullenbak, dan heb je wel een probleem. Het is toch logisch dat ts dit goed uitgezocht wil hebben. En dan zeg ik niet dat een bestaand bureau niet kan oplichten. Maar mij zou het ook totaal niet lekker zitten en ik zou het ook uitgezocht willen hebben.
Ik heb zelf bij KPN gewerkt, als daar een schuld is en deze is doorgezet naar een incassobureau kan dit in het systeem gezien worden. Ik zal KPN bellen en vragen om een schriftelijke bevestiging, dat er niks open staat.
Je kunt je energie en geld beter ergens anders aan besteden TS. KPN had je echt wel kunnen vertellen dat de vordering overgedragen was aan VF, zij zien er niks van en VF kan (of wil) je geen bewijs overleggen, klaar dus. Overigens heb ik wel gewoon een prima ervaring met VF. Ik heb een jaar of 2 geleden een vordering van hen gekregen voor een rekening die echt langs me heen gegaan is. In de tussentijd was ik ook al 2x verhuisd. Ze hebben mijn adres gewoon kunnen achterhalen, betalingsregeling getroffen en netjes een bericht toen het afbetaald was. Aan de telefoon ook prima te woord gestaan. Het hoeft echt niet altijd allemaal slecht te zijn. Maar ik kon dus wel heel makkelijk een bewijs van hen krijgen van de oorspronkelijke rekening.
Ik zou het ook goed uitgezocht willen hebben. Maar ik geloof nooit dat kpn schulden doorverkoopt en dat dit dan niet meer terug te vinden is bij hun. Dat staat zeker wel ergens in hun administratie en boekhouding. En ik zou dan ook eigenlijk wel denken dat kpn laat weten dat de schuld is overgedragen aan een ander... kpn had wel eenadreswijziging gekregen dus je mag dan aannemen dat vesting finance ook het juiste adres heeft. Ik vind het een beetje bijzonder dat ze pas na 7 jaar het juiste adres traceren. Ik zou me dan ook echt niet druk maken @ts. De bewijslast ligt bij vesting finance. Gewoon standvastig om bewijzen blijven vragen, van zowel de schuld als de door hun genoemde eerdere communicatie. Zonder bewijs van schuld, niet betalen. Je hebt grote kans dat je na aanvraag van bewijs niks meer van ze hoort.
Hoezo heb je dan een probleem? Bij een schuld die verjaard ligt, ligt de bewijslast bij de schuldeiser. En wettelijk gezien kunnen incassobureau's helemaal niks, behalve schreeuwerige dreigbrieven sturen en evt een rechtszaak beginnen. Ze kunnen geen deurwaarders sturen of beslag leggen op iets. En veel incassobureau's maken heel dankbaar gebruik van de naïviteit van mensen die zich schrik laten aanjagen door boze brieven. Dit soort incasso bureau's leven daarvan.
Ja ALS het verjaard is ja. Maar hoe weet je dat dan? Ik vind het heel logisch dat ts zich zorgen maakt en het tot op de bodem uitgezocht wenst te hebben.
Vesting finance is wel een bestaand incasso bureau en het is inderdaad mogelijk dat KPN zaken doet met een ander incasso bureau, maar dat VF een vordering heeft overgenomen. KPN moet er dan wel van op de hoogte zijn. Zij blijven namelijk de opdracht gever. TS, laat VF maar met bewijs komen, zonder bewijs niet betalen. Als de vordering terecht is dan heeft VF bewijs stukken of die kunnen ze opvragen bij KPN. Zolang ze daar niet mee over de brug komen moet je niet betalen.
Dus dan is het maar "gewoon" verjaard? Laat KPN maar eerst zwart op wit zetten dat er geen schuld is en het incasso bureau met bewijs aankomen. Laat ik wel even vooropstellen dat ik ook gewoon denk dat je nirt hoeft te betalen hoor ts. Maar het viel mij gewoon op dat er zo makkelijk wordt gesproken dat ze haar energie ergens anders ik moet steken. Voor €50 zou ik dat risico ook mog wel nemen, voor €500 toch ff iets minder
Als zij in die tussentijd meerdere herinneringen hebben verstuurd, of het nou naar een verkeerd adres is gegaan of niet, dan is het niet verjaard. Uiteraard zou ik daar wel het bewijs van willen zien.