tips voor verschonen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wensdroom, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dames hebben jullie tips voor verschonen?

mijn dochter is iets meer dan 11 maandjes oud en met verschonen wil ze eigenlijk niet meer op de commode blijven liggen. ze wil draaien, op de knietjes, zitten of soms zelfs staan. afleiden helpt soms maar ze is razend snel en zo omgedraaid. ik geef haar altijd iets in de hand een speeltje of luier of zo maar tegenwoordig gaat dat vaak richting de grond. als ze draait en wil zitten leg ik haar wel tig keer terug. vooral met de luier om doen is liggen toch het gemakkelijkst. de rest van de kleding doe ik als ze zit of staat en dat lukt wel maar het is wel een heel geworstel om haar verschoond en aangekleed te krijgen. ik zeg dan tegen haar dat ze nog even moet blijven liggen/zitten omdat mama anders de luier niet op kan doen, of broek of trui aan kan doen. uiteraard snapt ze dit nog niet maar ik hoop dat ik met dit te blijven herhalen ze dit gaat snappen en straks zelf blijft liggen en zitten en het dan weer sneller en gemakkelijker gaat.

hebben jullie nog tips?

2. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Een plasluier verschoon ik staand en ja een poepluier is hier ook een worstelpartij. Mannetje weigert vanaf zijn geboorte al om op zijn rug te liggen, ik heb me erbij neergelegd.

3. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb exact hetzelfde probleem, mijn zoontje is nu 10 mnd. Hij wordt ook echt driftig als ik hem op zn rug probeer te houden. Staand een poepluier verschonen is echt geen pretje! Hoewel wel knap dat we dat kunnen;) maar erg onhandig... Ik lees even mee..

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Iets geven waar ze normaal gesproken nooit aan mogen zitten. Telefoon ofzo, en verder gewoon toch gewoon wat kracht gebruiken, moet toch gebeuren.

5. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Misschien kun je een keer op de bank verschonen? dat je de tv eventjes aanzet. Tis misschien niet de beste manier, maar als het werkt? Snap dat een gevecht iedere keer ook niet fijn is. Als ze op de bank wel rustig blijft liggen, zou ik haar belonen. Na een paar keer zou ik dan wel weer een poging op de commode doen.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik geef tegenwoordig mn telefoon met youtube aan. de kak zat telkens overal, en nu ik zwanger ben word ik al misselijk van het idee van een poepluier. dit helpt echt goed:)

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik doe zoveel mogelijk staand, maar schone luier om moet wel liggend. Gekke bekken trekken werkt hier vaak wel goed, evenals liedjes zingen. Sowieso iets van speelgoed wat hij niet standaard mag, pot zinkzalf of flesje water (dop er goed opdoen!), of dingen met dopjes doen het hier goed.

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik verschoon haar op de grond (op het tapijt), ofwel op ons bed. De commode doe ik bijna nooit meer, dat is levensgevaarlijk ;) Ze is zo omgedraaid, en weggekropen!
    Ik geef ook vaak de afstandsbediening , vindt ze heel interessant.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik verschoon om die reden al heel lang niet meer op de commode: ze draait daar vanaf en dat is me gewoon te gevaarlijk. Op de bank of op bed, met handdoekje of verschoningsmatje in geval van een poepluier dus :)
    Afleiden wil hier nog wel eens werken, dus speeltje, TV aan, dierengeluiden doen, (wat zegt een hond, wat zegt een koe). Telefoon werkt meestal ook wel, (maar wil ik niet standaard geven bij verschonen).
    Als het even kan staand verschonen en als echt niets anders werkt, dan ga ik omgekeerd boven op haar zitten. Mijn knieen langs haar lijf en dan haar armen daarmee vastklemmen, en mijn billen dus boven haar gezicht. En dan zo verschonen.
    Verschonen als ze met opgetrokken benen op haar buik ligt, lukt me trouwens ook. Moet ze uiteraard ook geen poepluier hebben :D Die houding vindt ze iig veel fijner dan op haar rug te moeten liggen.

10. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n periode gehad rond die leeftijd! Ik had op een gegeven moment een mandje met allemaal interessante rommeltjes ter afleiding. Dit hielp iets maar niet altijd. Toen het echt erg werd heb ik haar gewoon vastgehouden, zodat ze niet kon draaien. Vond ze niet leuk natuurlijk... Boos en huilen, maar daarna bleef ze liggen tijdens de luier. De rest mag dan zittend/staand etc. Maar bleef ze soms ook gewoon rustig liggen!
    Succes! ;)

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dames dank jullie voor jullie reacties. ik ga maar meer afleiding trucks proberen. en hopen dat ze binnenkort weer gewoon wil blijven liggen

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha, hier ook al maanden drama. Soms gilt en huilt ze zó hard dat ik bang ben dat de buren de kinderbescherming bellen.:p

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier moet ze gewoon blijven liggen bij mij, dan maar even huilen.. :) Heb geen zin in stront overal! Probeer haar inderdaad wel af te leiden met iets, en kleertjes etc. mag dan zittend, maar luier verschonen moet ze echt gewoon even liggen, dan is het zo klaar

14. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier gaat het ook al vanaf de geboorte ongeveer zo. Pittig ventje!
    Sowieso niet op de commode ook dat was helemaal een drama. Ik doe het gewoon op de eetkamertafel op het boxkleed. Veel meer ruimte waardoor ik zelf ook wat rustiger blijf. Verder afleiden met van alles en nog wat. Ligt er maar net aan wat er dat moment aanslaat.
    En eerlijk is eerlijk; soms word ik ook flink pissig erdoor en word ik ook wel eens boos op hem. Dat wil soms ook wel indruk maken.

Deel Deze Pagina