meer melk per fles?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Manon F, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vandaag bij het CB bleek dat Jille niet zo veel is aangekomen als de andere maanden. Na 1,5 maand is hij maar ruim 500 gram aangekomen, dat vonden ze daar wat weinig. Het lijntje in de groeicurve ging wat omlaag. Ik geef hem maar 4 flesvoedingen van 180/6. De wijkvp zei dat een baby vanaf 5 mnd pas naar 4 voedingen mag gaan. Maar wij hebben die laatste fles eraf gehaald (22:30 uur), omdat hij hem niet meer zo wilde drinken. En hij slaapt nu van 20:30/21:00 uur tot 08:00 uur, dus blijkbaar geen honger. Is het misschien een idee om zijn fles wat groter te maken (1 of meerdere)? Want ik heb wel het idee dat hij meer wil kan drinken na een fles, soms is hij een beetje teleurgesteld als hij leeg is. Ik lees vaak dat sommigen een fles van 210/7 maken. Dat betekent dus 210 cc water neem ik aan. Zou dat al mogen met een baby van 4,5 maand? Heb het niet gevraagd bij het CB, kwam er later pas op.

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Silke is met 3 maanden over gegaan op 4 flessen omdat ze zo hard groeide. Daarvoor kreeg ze 5 flessen van 180/6. Ik ben toen eerst de eerste en laatste fles op gaan hogen naar 210/7 (met idd 210 water en 7 scheppen). Uiteindelijk gaf ik 4 keer 210/7 en dat was prima volgens mijn cb.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom verhoog je niet alleen de eerste en de laatste fles? Op die manier krijgt je kindje toch wat meer binnen maar hou je nog wat speelruimte over voor een later moment? (bijvoorbeeld als hij meer gaat bewegen en dan meer energie verbruikt...)

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Levi kreeg hier idd ook 4 flessen van 210/7
    Nu met de opvolgmelk is dat weer terug gebracht naar de 180/6

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Er wordt vaak in 1e instantie niet aangeraden om flessen groter dan 200cc te geven. De reden: Het maagje moet dan grote worden, dat kan prima. Maar het duurt dan ook langer voordat ze voldaan zijn. Ze moeten dus qua warm eten/brood etc ook meer eten voordat ze vol zitten. Met een (kleine) kans op overeten als ze wat ouder zijn, en dus overgewicht..

Maar hier konden we ook niet anders qua eet-slaap ritme. We hadden wel alle 4 flessen met 210/7 vanaf de 4,5 maand.. Want ons zoontje had maar net genoeg aan de 1000cc voeding. Maar zijn 5e fles wilde hij niet goed drinken ( en kwam dan ook nog een 6e keer)

6. Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb nu de eerste en laatste fles verhoogd naar 210/7 en dat gaat prima! Hij vindt het lekker en heeft er geen last van. Heeft hij toch net een beetje meer.

7. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het met Zwaantje eens.
    Wij zijn met 3,5 maanden overgegaan op 4 flessen, vonden ze hier prima.Tsja, als ze lekker slapen en je krijgt er bijna niks in, wat moet je dan anders? ;)

Share This Page