Hoi meiden, Even een vraagje, ik had vanmorgen een test gedaan van kruidvat, er kwam binnen 5 minuten een heel licht streepje. Morgen ga ik weer testen. Maar mijn vraag is, ik loop al in het ziekenhuis en heb mijn eerste cyclus clomid achter de rug en waarschijnlijk ben ik zwanger. Nu is het zo dat de gyn zei dat ik moet bellen als ik zwanger ben. Maar wat gaat er dan gebeuren? kijg ik eerder een een echo of wordt ik gewoon doorgestuurd naar een verloskundige praktijk? Hoe gaat het in zijn werk als je al in het ziekenhuis loop? Liefs
Bij ons (iui) kreeg je eerst in het ziekenhuis een vroege echo en daarna ging ik naar mijn eigen gyn (of naar de vk natuurlijk).
Vaak krijg je rond 7-8 weken een echo om te kijken of het vruchtje op de goede plek zit en het hartje klopt. Als alles goed is, mag je gewoon bij een VK lopen. Bij de gyn onder controle blijven doen ze vaak alleen als er iets niet helemaal goed is.
Ik ben ook met Clomid zwanger geworden en kreeg de eerste echo bij mijn eigen gyn. Meestal doen ze dat rond de 7 weken,maar ik was er met 7,5 weken en nog een keer met 10 weken. Toen mocht ik kiezen of ik bij de gyn wilde blijven of naar de vk (heb het laatste gekozen, maar de 20 weken echo is wel weer bij mijn eigen arts).