Twijfels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HabibiAna, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik baal zo van mezelf dat ik het ff kwijt wil.
    Bij de 20w. echo was gelukkig alles goed met de baby, waar we heel blij mee zijn!
    Nu gaat het om het geslacht. De baby lag de hele tijd of op zn zij of zn buik. De gyn. zei dat ze zag wat het geslacht was en liet het van de onderkant geloof ik en de zijkant zien. Ik zag het niet echt, maar goed ze zei dit zijn dus de schaamlipjes, wat we een 'hamburgertje' noemen.hehe
    De baby lag dus niet met de benen wijd en ik heb ook geen foto's waar ik dat op terug zou kunnen zien. Ik vroeg of het niet mogelijk was dat het piemeltje verstopt zat ofzo( wat ikhier vaker op het forum heb gelezen) de gyn zei dat ze het voor 99,9% zeker wist. Maar geen 100%kon zeggen.
    Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap het gevoel gehad dat het een meisje is en dit was een soort bevestiging. Nou wat is het probleem dan zou je denken.

Nu heb ik elke keer dat ik bij iets roze sta te kijken, twijfels en een naar gevoel in m n buik. Stel dat het toch een jongen is en ik richt de kamer meisjesachtig in of koop alleen maar meisjeskleding wat dan.
    Het is zo'n vervelend gevoel :( Ik baal er echt van. Snap niet waar die twijfels in 1 x vandaan komen.

Ik zit er aan te denken om een geslachtsbepaling of pretecho te laten maken, maar geven die me dan wel 100% zekerheid? Ik had liever het geld voor babyspullen gebruikt,maar goed. :rolleyes:

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Tja das altijd moeilijk om te zeggen, ik had bij alle 3 een gevoel en dat is altijd uitgekomen, als je nog teveel twijfels hebt en het zeker wilt weten zou je voor een pretecho kunnen gaan, maar dan kan het nog niet met 100% zekerheid gezegd worden wat het gaat worden..
    Bij een meisje vergissen ze zich nogal eens zo was mijn meisje ook een jongen..
    Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan wat je het liefst zou willen..
    Succes ermee !

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Misschien voor je gevoel een extra geslachtsbepaling laten doen? Misschien ligt hij of zij er dan wel goed voor.. en als je twijfelt zou ik nog geen grote aankopen doen.

4. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    He Hodje

Je hebt natuurlijk twee keuzes
    Of je houd het allemaal heel neutraal of je gaat toch voor die echo.
    Mijn man kon gewoon niet geloven dat we een jochie kregen en wilde daarom ook een prectecho gewoon voor zijn eigen gemoedrust.
    Ook de VK zij tegen ons 99% en geen 100% (dat zal ook geen enkele VK zeggen hoor!)

Ik moet zeggen het is echt een aanrader.
    Zelf kan je het geslacht dan ook veel beter zien dan op een 2D echo.
    En het is zo iets bijzonders.
    Ik raad je daarom echt aan om voor een pretecho te gaan is het niet alleen om duidelijkheid te krijgen voor het geslacht, maar ook omdat het iets heel speciaals is.

Succes Meertje

5. Martje1979

Martje1979 Actief lid

6 okt 2008
    119
    0
    0
    Hoihoi

ik had precies hetzelfde.
    De tweede pretecho gaf heel duidelijk aan dat die twijfels onnodig was, je kon heel duidelijk het geslacht van de baby zien!
    Ik zou zeggen: gewoon doen!
    Een geslachtsbepaling kostte mij 37,50 en daarbij hadden we ruim 45 minuten naar ons kindje gekeken, een film en een boel foto's, een opluchting en grote blijdschap rijker gingen we de deur uit.
    Succes met je beslissing!

6. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    ik loop bij een gyn dus ik heb heel veel extra echos gehad en ik heb een geslachtsbepalings echo gedaan en bij elke echo die ik heb ligt ze met der benen open recht er voor dus ik kan er niet om heen dat het een meid is.MAAR ik twijfel nog steeds ik heb namelijk al 2 zonen en ik wilde altijd graag een dochter dus ik kan het gewoon nog niet geloven.Heb wel bijna alles roze gekocht maar toch denk ik stel je voor dat ik daar lig te bevallen en de gyn zegt HET IS EEN JONGEN haha nou ja dan moet ie maar roze aan de eerste week is nog modern ook hihi

7. caroline16

caroline16 Niet meer actief

je zegt dat je liever het geld voor de babykamer had gebruikt dan dat je het voor een pretecho gebruikt maar, stel dat je allemaal verkeerde spullen hebt gekocht? dan is het ook weggegooid geld..
    en voor je gevoel is het denk ik ook fijner om toch nog een pretecho te laten maken, niet alleen voor de babykamer en de kleertjes maar ook voor jezelf.. ;)

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga denk ik toch die echo laten maken. Ik wil ook eindelijk kunnen beginnen met spullen kopen! Wil het niet allemaal neutraal hebben.
    Rond de 24 w. heb je meestal wel mooi beeld toch?

@ Maartje: 37,50 is niet veel. Waar heb je dat laten doen?Hier in A'dam is het geloof ik een stuk duurder allemaal..

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou voor een extra echo kiezen...
    ik weet overigens niet waar je woont maar het hoeft niet eens zo duur te zijn!

google maar eens even naar
    3d lifeline
    daar kost een geslachts echo 25 euro dacht ik!

suc6

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oeps sorry, vanuit amsterdag is 3d lifeline wel érg ver
    maar ik zou eens google want er zijn er vast meer die niet zo duur zijn zoals al aangegeven werd

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bij babywatch is een geslachtsbepaling 35 euro, valt mee.
    heeft er iemand ervaring mee?

12. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    100% krijg je nooit bij geen een echo...omdat ze dat ook niet mogen geven ...100%zekerheid.

Ik zou zeggen hou je lekker in, zorg dat je wat kleertjes in huis heb voor het begin en zet eventueel wat op een lijstje wat je heeeel graag wil hebben.(knip uit een blaadje/folder de plaatjes dan snappen ze helemaal wat je bedoel...incl. de maat) Zodat je mensen dat kan vragen als ze vragen om een kado (en dat ze natuurlijk pas kopen als het geboren is) ...want echt wij kregen zoveel kleertjes dat ze niet alles heeft aangehad ...dood zonde...en wij wisten niet eens wat het werd ( vanaf de test dacht ik wel een meid maar nooit laten bevestigen) ....is maar goed dat ik het niet wist hoor want ik had me gek geshopt :rolleyes: ;)

13. Martje1979

Martje1979 Actief lid

6 okt 2008
    119
    0
    0
    beetje laat ben ik bang...
    je hebt de echo misschien al gehad.
    Echosopiebureau Kijk Nou in Helmond is fantastisch!
    www.kijknou.net
    Mischien voor anderen een tip?

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja dit ken ik maar dan precies andersom. Bij 20weken echo was het ongelovelijk moeilijk om te zien, onze hummel lag met dat gedeelte steeds bij mn navel. Zelfde avond naar 9maandenbeurs geweest en pret echo laten maken. ook hie rlag onze hummel weer met dat gedeelte bij mn navel maar die vrouw was er 100% zeker van dat het een jongen is. Toch twijfel ik héél erg, het was 2x zeer moeilijk om te zien. Wat nou als het toch een meid is? Ik heb wel echo foto van geslacht, en ik zie altijd met echo maken precies wat wat is (mijn vriend denkt dat hij zo nu en dan naar een Picasso kijkt want hij snapt er niks van) maar is het écht zo duidelijk dat wij jongen krijgen? waarom geloof ik het nog niet en waarom zie ik het zelf niet op de echo?! twijfels blijven helaas

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb a.s vrydat de pretecho en hoop echt dat k daar meer zekerheid krijg. Ik heb inmiddels wel wat meidenkleding gekocht..kon het niet laten! Op de 1 of andere manier zijn de twijfels nu wel minder geworden en vertrouw ik mn gevoel weer. Ik ben benieuwd!!!

Heb toevallig gister en vandaag te horen gekregen dat ik een ronde buik heb en dus een meisje heb, hahaha ook grappig.

16. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hodje, ik woon ook in Amsterdam en heb met 27w de 3D/4D echo bij Babywatch in Amstelveen gedaan. Het is ons heel goed bevallen. Beetje een aparte man en je bent bij hem thuis, maar zie mijn avatar hele mooie foto's. Veel plezier vrijdag!

Deel Deze Pagina