Hier geven ze advies als je er om vraagt. Gelukkig ongevraagde adviezen. Op zich prima ervaringen dus. (maar heb ook wel anders gehoord over 'mijn' cb) Maar is idd een advies bureau en het is geen verplichting.
Nee, ik ben zeker niet ontevreden. Er zijn wel eens dingen geweest waar ik een wenkbrauw over optrok, maar over het algemeen genomen vind ik dat ze het prima doen. De arts die er nu zit is een heerlijk relaxte vrouw, ik ga met plezier naar afspraken bij haar. Er was voorheen 1 wvk die ik vervelend vond door haar manier van doen, maar zij is er volgens mij niet meer.
Wel ontevreden. Platte hoofdje van me dochter viel wel mee. Helemaal niet erg... Nou bleek wel ernstig! Oh ende eerste enting met 1 maand gehad (wist ik veel) maar zaten wel snachts in t ziekenhuis! Enzovoort Ik ga alleen voor t meten en wegen!
Gemengde gevoelens hier. De ene of de andere arts of verpleegkundige verschilt nogal en de een maakt een drama van iets waar de ander weer helemaal geen drama van maakt dus ik trek mn eigen conclusie. Hou het een beetje oppervlakkig en mocht ik een vraag hebben wat medisch is heb ik een hele fijne huisarts waar ik heen ga. He ook weleens iets gevraagd en kreeg vervolgens zo een omslachtig antwoord dat er echt bovenop lag dat ze het gewoon niet wist. Terwijl een andere wel weer advies gaf waarvan ik dacht: dat ga ik eens proberen! En dat was dan weer super... Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt gewoon niet doen. En ik vertel ook niet alles....
tja wat zal ik zeggen. Ik zal wel een extreem geval zijn maar vertrouw je het niet ga AUB naar je (kinder)arts. Zoon* bij de laatste controle lag hij daar op tafel met alleen zijn luier aan zie ik dat zijn middenrif inzakt. Dus vraag aan haar hoe het kan zegt ze dood leuk ja moet je hem maar meer eten geven. Zoon* was dood op kreeg bijna niet binnen bleek achteraf. Middenrif was ingezakt bleek door een ziekte te zijn. Was te lang te mager en kan zo wel door gaan. (zie banner). En het alle ergste vind ik dat toen zoon* in het zieken huis lag en Man naar het C.b ging om zijn dos.ier te halen hij dat zo mee kreeg zonder vertoon van I.D. Man hebben ze nooit gezien. Niet bij C.b en ook niet met begin gesprek. Dus die C.b krijgt onze dochter niet te zien. En zitten nu op een ander en daar ben ik te vreden over. Maaar wel met een goed gesprek met onze verwachtingen.
Ik ga niet meer naar het cb na de laatste fout van hun. Niezen in je hand en dan zo aan mijn kind zitten, en helemaal in paniek omdat dochter te klein zou zijn en daar later problemen mee zou krijgen en ik moest perse gelijk naar een kinderarts. ik zei nog dat dochter gewone lengte heeft voor haar leeftijd en dat ze altijd op het lijntje van het cb ligt..maar hij geloofde me niet...pas toen hij zag dat hij per ongeluk een fout had gemaakt in de computer..hij had haar leeftijd 15 maanden hoger gezet in de tabel.
Er is niet zoiets als een CB hier. Maar de verhalen en ervaringen die ik hoor.....met regelmaat hele vreemde adviezen. Ik zou er niet naar toe gaan.
Tsja het cb, we gaan hier alleen nog voor de prikken en als we er dan toch zijn mag het consult best, maar ga echt met een tweeling niet het hele schema aflopen, veel te veel gedoe. Met dochterlief hebben we het tot 15 mnd volgehouden en daarna alleen nog vaccinaties (dus met 3jr 9mnd) niet om hun, zijn aardig en nuchter maar omdat het voor ons geen meerwaarde had. Was absoluut geen probleem, konden ze wel snappen. Maar van het CB moet je ook niet teveel verwachten, ze hebben een signalerende en adviserende functie. Maar zie regelmatig hele rare adviezen voorbijkomen (mn over borstvoeding, ik heb het dus ook niet over voeding bij het cb, bv en rapley waar ze weinig van weten zoals ze zelf toegeven) Maar wat mijn huisarts zei toen hij op kraamvisite kwam is denk ik wel goed om als stelregel te nemen: "voor vragen over de ontwikkeling ga je naar het CB, als je denkt dat ze ziek zijn kom je naar mij'
ik vind dat ze hier wel eens rare adviezen geven, toen hij vrij klein was kwamen ze op huis bezoek ( gok zo een maand of 1,5) en zei ze als hij blijft huilen moet je hem maar boven in zn bedje leggen want dan wil hij niet getroost worden :S
nee ik ga liever helemaal niet naar cb. wij gaan ook alleen als ze prikjes moeten en thats it. heb aangegeven dat ik tussendoor niet wil komen. geen zin in verkeerde adviezen die elkaar tegenspreken, zeulen met 2kids omdat cb wil weten hoe t met ze is. kga liever wanneer ik er tijd voor heb en t mij uit komt. en als er iets is dan weet ik ze te vinden of desnoods huisarts ofzo. bij mn zoon ben ik op dinsdag inloopuurtje geweest en kreeg toen tehoren dat hij zo veel dronk en moest gaan minderen enz enz(ja lekker je kind uithongeren?) en de donderdag moest ik voor prikjes en toen dronk hij opeens weer te weinig terwijl er in 2dagen niks veranderd is. sinds die fijne adviezen van ze heb ik gezegt dat ik alleen nog kom voor de prikken en verder kunnen ze t bekijken
Toch vind ik dat niet zo vreemd, een prikkelvrije omgeving en eventjes laten huilen om de ervaringen kwijt te zijn. Huilen moet ook mogen. Maar het gaat er natuurlijk wel om hoe lang je dat doet en of je alles gecontroleerd hebt en hoe het huilen klinkt. Hier wel goede ervaringen en fijne adviezen. Ja, met de één heb ik meer een klik dan met een ander. De wvp die we nu hebben is heerlijk nuchter, weet van aanpakken, maar is tegen de kinderen toch ook heel lief. De arts is een superlieve vrouw. Ik vind het altijd leuk om te gaan en als er probleempjes zijn dan vraag ik hen graag advies.
Ik hou maar altijd in mijn hoofd dat ze het goed bedoelen. Ze bewust niet teveel. En heb weinig vragen. Ik heb tot 6 maanden volledige borstvoeding gegeven. Jesse volgt heel netjes zijn eigen lijntje que lengte en gewicht. Maar volgens de wvp ging het niet zoals het hoorde. Ik moest extra terugkomen. Ze vroeg of ik wel genoeg voeding had enz. Terwijl ik bij de volgende afspraak de arts trof en die vroeg zich af waarom ik extra geweest was???? Jesse is mijn eerste kindje. Dus nu ben ik nog wel benieuwd naar wat ze allemaal nakijken enz. Omdat Jesse tijdens de bevalling zijn bovenarm gebroken heeft en een erpse parese heeft opgelopen krijgt hij ook fysiotherapie. Dus de lichamelijke ontwikkeling word goed in de gaten gehouden. Daarom hecht ik er niet zoveel waarden aan.
Ik ben hier heel tevreden over het cb (Kind en Gezin). Heel aardige, deskundige mensen die echt kijken naar het belang van het kindje. Ze weten ook heel veel over bv en hebben me toen aangeraden te gaan clustervoeden omdat ik zoveel voeding had. Het was een wereld van verschil, dochter was gelijk rustiger, minder krampjes en sliep langer. Ik doe dus wel het hele programma, maar de vaccinaties heb ik bij de ka laten zetten.
Als ik mn feiten niet had gecheckt op internet had mijn CB-arts mn borstvoeding om zeep geholpen. Mijn gevoel zei al dat haar advies niet klopte en wat zij me aanraadde bleek dus inderdaad precies wat je níét moest doen bij het probleem wat ik had. Verkeerd bv-advies vind ik echt schandalig voor een CB.
Ik ben wel tevreden over mijn CB. Hoewel ik nooit echt nuttig advies heb gehad. Maar de verpleegkundigen en artsen zijn allemaal erg aardig. Vooral de verpleegkundige is altijd erg gintresseerd op een prettige manier. Vooral het eerste half jaar vond ik het fijn dat ik mijn verhaal daar een beetje kwijt kon. Over bv hebben ze niet veel kennis, maar ze zijn wel erg voor bv. Een groot nadeel is dat ik vaak een half uur moet wachten voor ik aan de beurt ben (ik ben gewoon op tijd binnen). Dat is de belangrijkste reden waarom ik binnenkort (na de prik van 14 maanden) waarschijnlijk voorlopig niet meer heen ga.
Precies dit vind ik dus ronduit schandalig. Dames, allemaal aan de bv, jahoor, gewoon doen, het is het beste voor je kind! En als het dan allemaal niet zo makkelijk blijkt als ze gezegd hadden dan laten ze je in de kou staan of erger, helpen ze je productie/tepels om zeep! Ik ben heel erg voor bv, maar daarnaast ook erg voor goede hulp en begeleiding. En daarvoor kun je niet terecht bij een cb, heel jammer! P.s. ik geef inmiddels 5 maanden volledig bv en dat gaat nu erg goed (niet dankzij cb...)
Oh, en verder vind ik het leuk dat mijn dochtertje gewogen en gemeten wordt en ga ik er niet met tegenzin heen. Sommige adviezen zijn best nuttig gebleken. Ik heb afgezien van mijn eerdere bericht over tegenvallende begeleiding van bv geen slechte ervaringen tot nu toe.
Wij gaan alleen nog heen om te vaccineren.. Ben zo klaar met de "goed bedoelde adviezen" van ze.. Er is niets mis met ons knulletje, maar ze zoeken en zeuren net zo lang tot je het idee krijgt dat er iets gruwelijk mis is met het ventje.. Nu al verschillende keren bij de huisarts geweest ter controle van hun verhalen, er is gewoon niets mis.. Het is een heel normaal vrolijk kereltje, maar bij het cb lijken ze dat niet te willen accepteren.. *kookt inmiddels weer van woede*
Wij zijn heel tevreden over het CB... Als wij dat niet zouden zijn zouden we er ook niet heen gaan...
Ook niet erg tevreden had van de zomer een vervangende vpk die zich niet voorbereid had en ons halfvolle melk adviseerde. Toen ik zei dat we maar eerst de provocatietest af gingen wachten liep ze rood aan. Ook kregen we in het begin van de kma ellende geen begrip en alles werd weg gewuifd door de arts.