ontevreden over het consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangerevrouw, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik niet. Ze hebben me in elk geval nooit iets gezegd wat ik onzinnig vond.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou hier geen problemen met het cb, ik vind het juist leuk om erheen te gaan. Alleen de wijkverpleegkundige die vind ik niet zo leuk. Ze kwam bij ons op huisbezoek , nou dat wisten wij niet, dus stond zij voor de deur. Belt ze op en vraagt waar ik ben! en of ik naar huis kan komen! ( op een strenge toon) ik zei nee sorry we zijn bij de mcdonalds aan het eten. Zegt ze huh mcdonalds met zo'n kleintje? is het niet te lawaaierig voor zo'n kleintje zegt ze. Jeetje stond met bek vol tande joh ! ik vond wel vreemd dat ze zo ging bemoeien gaat jou niks aan toch laat ons ff genieten na 2 weken ziekenhuis hebben we wel verdiend toch.

3. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier in België is het iets soortgelijkends en heet het Kind en Gezin. Best wel tevreden over. De verpleegster geeft altijd goede raad en de dokter is een vriendelijke en weet waar ze het over heeft. Uiteraard is het, zoals eerder werd gezegd, niet verplicht en ook maar raadgevend. Maar vind het leuk dat je kindje opgevolgd wordt en zo. Als zoonlief ziek is, dan gaan we altijd naar de huisdokter of pediater. CB / Kind en Gezin is er enkel als extra controle voor ons, als extra raadgevers.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.015
    113
    Wat raar dat je daar niks van wist..
    Hier had de verloskundige het al gezegd en de wijkverpleegkundige heeft eerst ook gewoon telefonisch contact opgenomen en een afspraak gemaakt.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.015
    113
    Hier (nog) geen slechte ervaringen met het cb. Nou moet ik zeggen dat onze meid het prima doet qua groei en ontwikkeling dus dan hebben ze natuurlijk ook weinig te 'zeuren'.
    Ik vind juist dat je heel weinig advies krijgt. Ik vraag ook nooit veel en als ik wat vraag krijg ik een vaag antwoord (ging over buikslapen en tja dat mogen ze niet adviseren natuurlijk maar de verpleegkundige in kwestie begreep wel dat ik er weinig tegen kon doen). De arts die ik heb zegt al helemaal weinig. Of alles goed gaat en of ik nog vragen heb en dan is het alweer klaar...
    Ik heb altijd wel zin om er heen te gaan, ben wel benieuwd hoeveel ze gegroeid is en ik vind het wel grappig om andere kindjes te zien die even oud zijn of juist iets ouder. Gelukkig zijn we voorlopig van de prikjes af want dat vond ik weer iets minder leuk ;)

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja ik had echt geen idee , ik ben in het ziekenhuis bevallen en kindje en ik hadden complicaties dus we bleven er 2 weken en echt dag erna was ze dus gekomen en wij wisten van niks

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ook tevreden over CB, zowel wvk als de arts.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Ik ben nog in het 'eerst zien dan geloven' stadium. Dochter is nu 4 maanden en krijgt volgende week haar 3e prikes. Mijn ervaring tot nu toe:

- elke keer een andere arts/vp, ik heb nog niet 2x dezelfde gehad. Vaste arts van het cb is langdurig ziek, dus steeds een invaller (net van school...)
    - bij de 1e prikjes kijkt de arts op haar computerscherm en zegt: goh het is wel een klein en licht meisje he? Vriendlief en ik kijken elkaar aan en dan zegt vriendlief: misschien moet u de gegevens van het juiste kind erbij pakken? Foutje..Onze dame zat met gewicht en lengte bijna op de +2 lijn ;)
    - Eerste bezoek (4 weken) tegenstrijdige adviezen gehad. Volgens de arts (jonge meid) kon ik mijn baby al verwennen als ik haar oppakte als ze huilde. En ze kreeg teveel voeding (zat precies op de max). Twee minuten later zegt ze dat ik mijn dochter gerust een flesje extra mocht geven als ze huilde van de honger. Uhhh, ze mocht toch niet meer hebben?
    - 2e prikjes: stond ik voor een dichte deur. De arts was ziek, en ze waren vergeten om me af te bellen...:x

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier over het algemeen tevreden maar krijgt wel steeds te horen dat mijn meisje te hard groeit.nu is ze in 3 weken 990 gram gegroeid en dat vinden ze te veel terwijl ze paar weken eerder liepen te zeuren dat ze te licht woog. Nu is ze nu ze is aangekomen weer een baby met spekkies :) een flinke bolle toet. Moet over 2 weken weer komen als ze 11 mnd oud is,ze eet als een ketter en ziet er weer goed gezond uit,hoop dat ze niet weer zeuren dat ze teveel aankomt.

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ik hou er niet van, het CB.
    Heb nog geen 2 keer dezelfde persoon gehad, ja de vrouw die weegt en meet, maar verder niet.
    Elke keer hetzelfde domme riedeltje "hoe gaat het? etc"

Kost me veel te veel tijd of mijn vriend en ik vind het 9 vd 10 keer achteraf maar onzin geweest.
    Enige leuke eraan is dat ik zie hoe mn kindje gegroeid is, maar die adviezen mogen ze voor zichzelf bewaren....

Kreeg met 3 maanden het advies hem maar rijstebloem te geven want hij dronk teveel. Toen hij heel veel spuugde en ik belde om te vragen wat ik eventueel kon doen om dit iets tegen te gaan en of overstappen van voeding een optie was, werd er gewoon gezegd: ja dat is altijd even uitproberen bij een spugende baby.
    Ook vaak het verhaal over water tussendoor geven terwijl hij ligt te krijsen van de honger.
    Nee, advies is leuk maar niet als het rechtstreeks uit een boekje met regeltjes en grafiekjes wordt opgedreund.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij kregen tehoren dat onze zoon een oogafwijking had. nam t eerst met een flinke korrel zout aangezien we al eerder ongerust werden gemaakt over nutteloze dingen. maar toen we nog een keer naar cb gingen werd het weer gezegt en ze zitten je dan echt bang te maken. hubby zat m half te flippen maar ik ben te nuchter voor dat soort dingen. cb vond dat we direkt naar oogarts moesten om te kijken wat eraan gedaan kon worden. nou ok afspraak gemaakt, wij erheen. niks mis... oogarts word lichtelijk gefrustreerd van t cb hier omdat ze continu kleine kinderen naar ze toe krijgen met een zogenaamde oogafwijking(lui oog bijvoorbeeld) terwijl t dood normaal is dat een baby soms wat loony kan kijken. tja die hebben hun oogspieren gewoon nog niet helemaal onder controle altijd.

was echt verschrikkelijk boos op cb want mijn zoon heeft longen uit zn lijf zitten gillen omdat hij die verdomde druppels in zn ogen moest hebben voor de testen. terwijl er dus helemaal niks aan de hand was. mijn zoontje was overigens nog geen jaar oud.

paar maandjes terug(hijs inmiddels 3) moest hij de ogentest toen bij cb. Met dat huisje, auto en kerk/sleutel plaatsjes. Zoonlief is belachelijk verlegen en tis een wonder als hij antwoord geeft aan een vreemde. dus vrouw bij cb(de arts) wilde toch de test doen. nou ok vooruit, zoonlief op de stoel, moest dom brilletje op. wilde hij niet dus ik deed maar mijn hand steeds voor 1 oog en dan moest hij de plaatsjes opnoemen. bij de een na onderste rij kon hij 2 plaatjes niet benoemen en constateerde ze dat hij dus slecht ziend was. waren de plaatjes van een kan en dat kerkje/sleutel ding. hij wist van beide niet wat het was dus kon hij t haar ook niet vertellen. Toen zei de nog doodleuk: 'ja hij heeft de bril niet op dus hij kan stiekem met 2 ogen kijken en dan nog kan hij me niet vertellen wat het plaatje is, dus er is echt wat mis hoor'

moesten dus terug komen want aangezien zijn 'verleden' (de zogenaamde oogafwijking die hij nooit heeft gehad) moest hij de test opnieuw doen. zucht... dus 2weken geleden wéér terug voor die domme test. nu wist hij alles vlekkeloos te vertellen en ook de aller kleinste plaatjes. kortom, dat wijf zat weer moeilijk te doen om helemaal NIKS. was de druppel, nu gaan we alleen met prikken en thats it. ben t helemaal zat.

zat aantal weken terug een vrouw met haar 1e kindje, paar weekjes oud, in de wachtkamer te wachten. en die was helemaal in paniek want die arts zat te vertellen dat haar kindje dus 2 prikken krijgt en de 2e heel erg pijn doet dus dat ze die als laatste doen. (ze was dus al binnen geweest in de spreekkamer maar moest even kalmeren omdat ze helemaal over haar toeren was) omg zit haar lekker bang te maken domme doos! tis al eng voor een kersverse moeder en de 1e prikjes, zit ze haar nog lekker op te naaien ook. belachelijk. nergens voor nodig

12. misa

misa Niet meer actief

Ik ben ook niet heel erg tevreden. De arts is echt dom en de verpleegkundige van nu is best wel leuk eigenlijk. Maar of ze nou veel goede tips heeft.. Neuh! Dus ik doe het gewoon lekker op mijn eigen manier. :)

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier zijn de 2 verpleegkundige altijd heel erg aardig. Geven goede adviezen, en als ze het niet weten adviseren ze je ergens anders naar toe.

Drinkt hij een fles meer, is het niet erg dan zal hij wel hoinger hebben, drinkt hij een fles minder, dan heeft hij een dag minder honger. Ik ben erg blij met ze.

De cb arts, heb ik nu 4x een verschillende gehad. Ivm vakanties, ziektes etc. Mijn eigen cb arts is heel vriendelijk. En de andere waren een stel mutsen. Had er zelfs 1 waar geen woord tussen te krijgen was. Jasper had wat rode vlekjes gehad, niets ernstigs, gewoon van de warmte of zo. Wilde ze gelijk dat ik naar een dieetiste ging om te kijken of het niet van voeding kwam. Wat een muts was dat zeg.

14. misa

misa Niet meer actief

Oja, ik ga erniet met tegenzin heen. Ik vind het leuk om te wegen en meten! Maar ik verwacht weinig nuttigs. De laatste keer van de verpleegkundige wel een lief luisterend oor gehad (na alle toestanden de afgelopen maanden).

En ik heb bij beide kids te horen gekregen: laten huilen (het advieswas langer dan dat) maar daar ben ik zeker niet voor en ik kan datniet. Maar toch blijven adviseren.. :( erg jammer!

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    (controle van 2jaar) wisten jullie dat als moeder een accent heeft (dialect wil ik het niet echt noemen) kind moeite heeft met leren praten? En als mama zacht praat moet papa maar veel met kind praten, en maar veel naar kinderprogramma's laten kijken, dan leert hij ook praten... aldus de zeer dialect sprekende muts.
    Laat D nou gewoon meer intresse hebben in lopen en springen en bezig zijn. Praten trekt helemaal bij, oke, hij ligt er niet mee voor, maar ook zeker niet meer achter. En mama is ook niet zo'n prater

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hahaha, wat een dom advies! En een beetje beledigend ook (mama een accent? Wat betekent dat?).

Kinderen leren op die leeftijd echt niet praten van een scherm! Daar hebben ze live gezichtentijd voor nodig, dus mama, papa of andere verzorgers. Tv is op die leeftijd echt niet noodzakelijk, laat staan dat ze peuters leert praten!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza heb ik weinig gehad aan het CB. Toen ze met 7,5 maand nog nachtvoedingen kreeg, moest ik 'r maar laten brullen, dan ging ze er wel af. Mijn verhaal dat ik dacht dat er iets mis was/ze ergens last van had en dat laten huilen totaal niet werkte, kwam helemaal niet aan.
    Toen ik 1,5 maand later terugkwam en we inmiddels duidelijk hadden dat ze KMA en eczeem had, draaiden ze helemaal om en gingen mij helemaal volgen. Maar nog steeds dus geen zinnige adviezen. Het enige wat ik er toen aan heb gehad, was het wegen en meten.

Nu, met dezelfde arts en WVK echter een hele andere ervaring. Hele steunende houding, meedenken met wat handig is, (eerste afspraak pas bij 2,5 maand omdat we inmiddels ziekenhuis in en uit lopen en een half leger aan artsen al hebben gezien).

Dus zo kan het verschillen. Zal deels te maken hebben met het feit dat Thirza BV kreeg en ze daar echt geen kaas van hadden gegeten, (ondanks BV-certificaat!), en ik nu KV geef, maar toch :)

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nou, ontevreden niet... maar ik heb ook niet echt hele goede adviezen van ze gehad. Meestal praten ze met ons mee en als we de vraag dusdanig blanco stellen zodat dat niet kan dan weten ze het niet en reageren ze heel ontwijkend.
    Maar dat was bij de vorige arts en verpleegkundige. Ik was die twee na een tijdje zo beu, en vooral de verpleegkundige... wat die met kinderen moet vraag ik me nog steeds af, zo ruw en onaardig ze altijd deed met dochter. In elk geval, ik heb toen afgesproken dat m'n man vanaf toen maar zou gaan met dochter en na een tijdje hebben we om een andere arts en verpleegkundige gevraagd, we hebben er niet veel meer aan, maar ze zijn in elk geval stukken liever!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ben geboren op grens gelderland/brabant en ging in limburg (Echt) naar cb omdat we daar toen met schip in Maasbracht lagen maar daar was geen tijd. Nou, dat accent/dialect van hun is vele malen erger. Maar hun denken volgens mij dat als je ABN praat kindje eerder gaat praten :(
    En dat tv er bij betrekken, liever een kind wat laat praat en gelijk "goed" dan dat het eerst teletubbietaal gebruikt ;)
    Maar al bij al was dat best een vervelend bezoek, slechte taalontwikkeling, afgevallen ipv gegroeid. En Lydia (6mnd bezoek) kreeg al te veel gewoon eten zoals de risicodingen, overigens heeft ze nooit ergens op gereageerd.

Scheelt wel dat ik elke x een ander cb heb, zulke dingen kan ik dan best goed naast me neerleggen, en helemaal als je dan volgende bezoek te horen krijg dat jij en je kindjes het goed doen. (ooh wat fijn dat ze al met de pot mee-eet. Lekker actief jongetje wat zn energie in bewegen steekt ipv hard groeien en snel praten maar dat komt vanzelf goed)

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij valt het tot zover reuze mee. Wij hebben een hele lieve dokteres daar. Alle tijd werd er genomen. Erg prettig als je kind prematuur geboren is.
    Omdat ze zo vroeg was ligt haar schema natuurlijk wat anders. Ze kwam ook later bij het cb natuurlijk. Ze was toe aan haar eerste prikjes 'maar' zei ze, 'alleen als jullie er ook aan toe zijn, jullie hebben al genoeg doorgemaakt'. Goed, prikjes laten geven, ik zat er uiteraard met tranen bij :D.

Nee, ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben. Ook met de voedingen ging ze helemaal uit van waar wij aan toe waren. Legde alle kanten van opties uit. Het leek mij een erg open minded persoon.

De wijkvpg was ook een aardige dame. Heeft hier de eerste keer een hele tijd gezeten, al onze vragen beantwoord en bleef supergeduldig terwijl er elke keer weer een nieuwe vraag bij mij opborrelde.

Hier tevreden dus.

Deel Deze Pagina