Kirby stofzuiger

Discussion in 'De lounge' started by Elmo, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

He dames,

We hebben zonet, lach niet, een demonstratie gehad van zo'n Kirby stofzuiger.

Nou zoek ik referenties, dus echt alleen van mensen die er ERVARING mee hebben, niet wat je vindt van zo'n machine of van zo'n demo ;)

Normaal ben ik niet zo van deze verkooptechnieken maar omdat onze oudste allergisch is voor huisstofmijt en je met dit apparaat dus echt zijn matras schoon (schoner) kan zuigen (+ als je ziet wat er van de vloer komt nadat ik zelf had gestofzuigd) heb ik toch enigszins belangstelling.

Het is een flinke smak geld (€ 3.000,00 nieuw maar vanaf € 850,00 gebruikt, via hun met garantie) maar ze staan ook op marktplaats bijvoorbeeld.

Dussss...wie o wie kan helpen een beslissing te nemen? Of wil in elk geval zijn / haar ervaring met ons delen :D

Elmo

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hahahahah bestaan ze nog, toen ik bij mijn ouders woonde toen hadden mijn ouders er ook 1 aan laten smeren, wat een drama ding.
    Hij is super duur.
    Maar goed ik weet niet hoe het nu met die dingen zit, ik praat over ehhhh10 jaar geleden als het niet langer is :D

Wij vonden m toen mega zwaar en onhandig om de trap mee op te nemen, tjah verder kan ik me eigelijk niet herrineren.

hoop dat je hier iets aan hebt?

3. Miele heeft ook hele goede stofzuigers.. Volgens mij ook zoiets als wat je beschrijft, maar wel stukken goedkoper!

Zou als ik jou was, toch nog ff verder rondkijken voor je een beslissing neemt.. Ga de elektronicazaken eens bijlangs voor uitleg..

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Deze is niet zwaar en onhandig ;)
    *anders zou ik het niet overwegen*

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, we hebben dus net een nieuwe stofzuiger (Bosch Free're) en die zou volgens de verkoper (uiteraard) heel goed zijn.

Het verschil is toch wel enorm, zeker v.w.b. het uitzuigen van een matras (wat voor een kind met allergien wel fijn is).

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ik heb 'm bij mensen gebruikt waar ik tijdens m'n studie schoongemaakt heb via de thuiszorg. Is een paar jaar geleden en ik denk dat zij een oud model hadden want die was inderdaad erg lomp en zwaar. Dat was m'n voornaamste bezwaar. Als dat bij (ik neem aan) de nieuwe versie niet zo is, lijkt het me te overwegen.

Of het ding inderdaad echt zo goed werkt als gezegd wordt, kan ik niet goed beoordelen, daarvoor kwam ik te weinig (1x per week) bij die mensen. Volgens mij hadden zij het meer als hebbeding, want allergieën ofzo hadden ze geloof ik niet. Hij maakte wel een ongelooflijke herrie, maar misschien hebben ze dat nu ook verbeterd. Deze mensen hadden tapijt (niet hoogpolig, maar ook niet helemaal glad) en ik weet nog wel dat je duidelijk in het tapijt zag waar je gestofzuigd had, ik denk door de grote zuigkracht, dus wat dat betreft zou ik denken dat hij goed werkt.

Ik kan me voorstellen dat je gezien de allergie op zoek gaat naar iets dat goed werkt. Ik heb ook weleens gehoord van stofzuigers waar een soort waterreservoir in zit geloof ik, zou zoiets niet wat zijn? Dat het stof er dus niet via de zak/machine weer gedeeltelijk uitgeblazen wordt, maar in het vocht opgenomen wordt (dus niet waar water uitkomt). Je zult zelf ook al wel verder gekeken hebben dus misschien heb je hier al wel naar gekeken. Succes ermee!

7. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Mijn moeder had hem, nou één brok ellende dat ding. Doet echt niet wat het beloofd.

8. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb ooit bij mijn ouders thuis de vloerbedekking gereinigd met een Kirby (geleend van een kennis), dat werkte in ieder geval geweldig, het werd superschoon en fris.
    Dit is mijn enige ervaring trouwens... waarschijnlijk heb je er niks aan.

9. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    onze buren hebben er 1... ook het oude model...
    zij vinden hem helemaal geweldig maar ook te zwaar en lomp om mee te slepen naar boven....

zij hebben hem overigens ook voor de allergieën van hun zoontje..

10. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

Feb 17, 2009
    358
    22
    18
    Mijn schoonouders hebben jaaaaren terug ook deze ook gekocht, en hebben enorme spijt gehad. Was een erg dure aankoop en idd zoals al aangegeven erg zwaar en lomp.
    Heb zelf een aantal keer ermee gestofzogen (?) en vond het nou niet bepaald de enorme aanschafprijs waard.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Tante van mijn man heeft er een en die sweert (of zweert haha) erbij!

12. rinke

rinke Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    2,224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    mijn ouders hadden er ook eentje.. ik vond het ook erg lomp en zwaar.. ze hebben voor boven een 2de normale stofzuiger genomen zodat ze deze niet mee naar boven hoefde te nemen ivm gewicht..

verder al die dingen die je er bij krijgt.. net als met eigenlijk heel veel spullen gebruik je eigenlijk niet.. ja misschien de eerste maanden.
    mijn ouders hebben de hunnen verkocht omdat een "gewone"stofzuiger het net zo goed doet!!

en kijk naar telsel.. enzo daar werkt alles ook zo goed.. maar als je het eenmaal hebt.. :S:S vaak 3x niets.

suc6 met je beslissing..

Share This Page