Ivm een jubileum van een collega gaan we eten bij Shabu Shabu. 2 zwangeren in het team en ze kiest een sushitent... maargoed. In het allerbegin van mn zwschap zouden we sushi gaan eten maar dat restaurant raadde het af omdat vis en vegetarische sushi met elkaar in aanraking komen. Fijn dat ze zo eerlijk zijn maar dat zijn ze misschien niet overal. Er zijn restaurants die wel hygienisch werken maar valt shabu daar onder? Iemand daar ervaring mee misschien?
Er zijn maar weinig sushi restaurants die volgens de regels werken, ik persoonlijk heb het nooit aangedurfd, aangezien ze ook eens onderzoek hebben gedaan in de sushi restaurants en vele sushi restaurants hadden ook bacteriën in de sushi zitten (poepbacterie). Als ik toch zou gaan, zou ik alleen de gebakken gerechtjes nemen.
Ik ben (niet zwanger) echt mega misselijk geweest van de gefrituurde dingen daar. Ik zou niet mee gaan persoonlijk, maar snap ook dat dat jammer is
oh, ik eet gewoon sushi Alleen geen zalm en tonijn, maar er blijft nog heel veel over. https://www.minime.nl/artikelen/631/zwanger-sushi-eten
Bij onze Shabu werken ze heel schoon. Vaak als jr het aangeeft letten ze er extra op. Ik ben pas nog met vriendinnen geweest. Voelt prima om daar te eten, zwanger of niet zwanger.
Je kunt heel goed sushi eten als je zwanger bent. Er blijft indd genoeg over.. Probleem is alleen dat grote all you can eat restaurants niet netjes werken...
Goed dat je zelf een keuze hebt gemaakt hierover ondanks dat het al even terug is dacht ik toch even mijn ervaring hier te plaatsen, voor als er in de nabije toekomst iemand dit toevallig ziet Bij de Sumo en een paar andere sushitenten kreeg ik een aparte aanstreep-kaart toen ik aangaf zwanger te zijn waar ze "Zwanger, goed doorbakken" op de voorzijde schreven, en alles wat ik niet mocht voor mij hadden doorgekruist. ze gingen heel adequaat ermee om, en alles werd apart gebracht, los van wat de rest van mijn tafelgenoten bestelden. (pas alleen op dat ze de kaart van je tafelgenoten niet kwijtraken omdat ze tafelnummer vergeten te noteren, en ze jou kaart zien, dus denken dat iedereen daarop schrijft, mijn vriend heeft een keer pas zijn eerste eten gezien toen ik aan het einde van mijn ronde 2 zat )