ik zie door de bomen het bos niet meer..... Er zijn zoveel verschillende merken met grote verschillen in prijzen dat ik wel wat hulp kan gebruiken bij het maken van een keuze. Ik zoek dus een electrische bakfiets met als voorwaarden dat het een driewieler is ( medische redenen) Bakfiets.nl bekeken maar deze fietsen vind ik echt veel te duur. Dan heb je nog babboe, keiler, troy, vogue, altec en vast nog meer merken. Welke bakfiets heb jij? Waarom heb je hier voor gekozen? En als je de prijs wilt delen zou dat ook fijn zijn.
Wij hebben de Troy, erg blij mee! Voor deze gekozen ivm de prijs. Wij wilden ook graag een driewieler, is wel een stuk instabieler dan een tweewieler, maar de bak is wel groter, wat wij dan weer fijn vonden . Ik zou vooral gaan uittesten! Succes ermee!
Hier ook een Troy en super tevreden. Besteld via de plaatselijke fietsenmaker voor iets minder dan 1600 euro. Ook voor het onderhoud vele malen goedkoper als wat ik op sommige sites lees. Ik doe er zelfs de weekboodschappen mee. Hij wordt standaard heel compleet geleverd met o.a. verlichting, zware accu, slot (2x) en tentje. Instabiel vind ik nu juist weer niet. Hij kan niet omvallen met opstappen en ook als je afstapt niet. Schuine stoepjes moet je wel recht nemen ja, anders kantelt hij.
Hier ook een Troy, vind het een mooi en fijn ding. Hij is goedkoper dan de babboe en je ziet ze minder vaak. Alleen opletten met schuin over een hoge drempel oid gaan.
Hier ook een Troy. Zal ik de minpunten opnoemen? - onderhoud is lastig. Nu eindelijk iemand gevonden, die hem in onderhoud wilt nemen. - Bij ons staat ie altijd buiten, we hebben geen schuur. Na de 1e regenbui, zag je de volgende dag al roest op de meeste schroefjes. Tip: of alle schroefjes direct vervangen of inspuiten. - Schroefjes laten los. Maar goed, alle schroefjes worden binnenkort vervangen. - Voorlamp is een drama, maar dat hebben de andere merken ook. Pluspunten: -Voordelig geprijsd -Fietst fijn -Helemaal compleet. We hebben zelf een zonnescherm besteld via particuliere site, kussens voor de banken zelf gemaakt. Staat heel leuk. Ook veel bekijks mee. Tja heel veel Duitsers hier. (Zeeland) In winter zit standaard de regenscherm erop, scheelt met de kou. En is ie versierd met lampjes, dat vind ze gezellig. Ook ik haal de wekelijkse boodschappen mee. Er passen 5 volle boodschappentassen in. Ideaal als je in de binnenstad woont. Regelmatig nemen we ook kinderen mee tijdens schooluitje, er passen 4 kleuters in. En er kunnen altijd vriendinnen mee. Wat ik vnl merk, dat je met een elektrische bakfiets makkelijker de bakfiets pak. Ik fiets ermee naar het strand en andere leuke dingen. Soms gaat er ook een hond mee.
Wij hebben de babboe curve. Zijn er erg tevreden mee! - rijd prima - onderhoud komen ze thuis doen - genoeg plek voor boodschappen en je kindje - genoeg accessoires En zoals hierboven genoemd wordt hebben wij (nog) geen last gehad van de verlichting en roestplekken, die van ons staat buiten maar je kan er een speciale hoes bij bestellen.
Wij hebben net dezelfde zoektocht doorgemaakt en kunnen morgen onze bakfiets ophalen. We wilden eigenlijk voor de Troy of Altec gaan vanwege de prijs, maar wilde eerst testen. De Troy vond ik zelf helemaal niet fijn rijden. Zonder kinderen instabiel, schakelen vond ik niet prettig (derailleur), geen stuuratabilisator dus je stuur zwabbert meer dus je moet zelf meer corrigeren. We hebben in dezelfde zaak ook een een Vogue uitgeprobeerd. Deze is 500 euro duurder dan de Troy, dus je schuift van een instapmodel naar een goedkopere middenklasser. Dat verschil vond ik groot in rijcomfort. Voordelen zijn een naafversneling (minder onderhoud en fijner schakelen), grotere bak, middenmotor (gunstiger voor je gewichtsverdeling en daardoor lig je stabieler op de weg) en een stuurstabilisator waardoor je niet hoeft te corrigeren om recht te blijven. Mijn tip is dus om het ik echt uit te proberen. Ik ben blij dat ik ze beide heb getest, en uiteindelijk een andere keus heb gemaakt. Overigens verkochten ze in deze zaak veel Troys. Ze gaven aan dat het verschil best groot is tussen rijcomfort en de Troy en Vogue maar dat de meeste toch kiezen voor de voordelige prijs. Dat is een persoonlijke afweging. Qua prijs is de Vogue nog steeds voordeliger dan een Baboe, bakfiets.nl of ander A merk. En wat ook fijn is, alles zit er standaard bij (huif, afdekregenhoes, ringslot en kettingslot).
We hebben niet voor de Keiler gekozen vanwege de ladingen negatieve recensies over de service. Als alles goed gaat, is er uiteraard niets aan de hand. Maar veel mensen hebben problemen, en dan geeft Keiler niet thuis. Dat risico wilden we niet lopen. En ook op de site vinden we de de teksten niet klantvriendelijk. Voor montage moet je flink extra betalen en wil je het zelf doen mag je geen enkele service meer vragen voor de teller gaat lopen.
Wat fijn dat jullie de moeite nemen zo uitgebreid te antwoorden. Had inderdaad de slechte recensies gelezen over de service van Keiler. Zit er op een vogue en troy een “gashendeltje” oftewel kun je hem laten rijden zonder dat je trapt? Dat had ik op mijn electrische fiets wel en dat is makkelijk als je hem even aan de hand mee moet nemen.
De Vogue heeft dit wel, zojuist voor het eerst gebruikt. Inderdaad de - ingedrukt houden. Van de andere merken weet ik het niet. Vandaag hebben we met plezier 35 km gefietst op dag 1. Wat is dat heerlijk met trapondersteuning, zelfs al gebruiken we eigenlijk alleen maar niveau 1. Erg luxe en fijn om zo lange afstanden te fietsen
Ik heb een urban arrow, echt zo'n fijn ding maar totaal andere prijsklasse. Proefrijden is wel belangrijk hoor, heb ik ook gedaan.
Urban arrow ben ik inderdaad ook tegengekomen maar die ligt echt boven budget. Geloof meteen dat die geweldig fietst. De fiets kan helaas niet in de schuur dus zal buiten moeten staan. Dan vind ik met zo’n dure ook wel echt zonde.
Ga binnenkort proefrijden op de babboe. Mij lijkt een gewoon stuur in plaats van een stang makkelijker. ( of dit zo is gaan we ervaren) Mocht hij bevallen dan wil ik er direct 1 bestellen. Heeft er toevallig iemand een kortingskaart van de prenatal liggen die ik mag gebruiken?
Dat is het beste wat je kan doen. Maar om te vergelijken zou je dan ook andere merken moeten proberen. Misschien fietsen die nog wel veel lekkerder! Ik kan je wel vertellen dat ik juist de stang veel fijner vind. Ik had vóór de Troy een Babboe big (niet elektrisch) met een stuur en dat stuurde echt veel minder soepel als met de stang. Wij kozen ook voor de Troy omdat de recensies van de Babboe niet best waren. Ik weet niet of je daarop al hebt gezocht? Misschien helpt dat bij je keuze.
Eens. Wij dachten eerst ook aan een Babboe, maar de ervaringen waren toch niet allemaal zo lovend als ik had verwacht. En vergelijk ook zo eerlijk mogelijk wat je met elkaar vergelijkt. Dat kan je al als voorwerk online doen. De Babboe Big E heeft bijvoorbeeld een derailleur ipv naafversnellingen. Dat vond ik een groot nadeel. Dan nog wat kleine puntjes: de verlichting voor is op batterijen ipv op de accu, en je moet best extra betalen voor een huif en regenhoes. Daarmee komt het totaal op €2192,90 (er gaat deze maand 50 euro af, dat maakt €2142,90). De afmetingen van de bak zijn +/- 90 x 58 x 53 cm. Groot voordeel bij de Babboe vind ik de opklapbare bankjes. https://www.babboe.nl/bakfietsen/big-elektrisch Kijk je naar de Vogue Carry, dan kom je op 2085 compleet, inclusief huif en regenhoes, met de pluspunten van alle verlichting op de accu, en naafversnellingen. De bak is groter dan die van de Babboe, wat ik zelf een voordeel vind: L 96 cm - B 73 cm - H 40cm, de bankjes zijn niet opklapbaar dat is een nadeel. http://www.motorpromo.nl/vogue-carry-middenmotor-7sp-nexus-bruin-elektrische-bakfiets-bafang Samenvattend komen ze qua prijsklasse overeen, maar is het een afweging wat je liever wilt en welke je fijner vindt fietsen. Het is hoe dan ook best een grote uitgave, en dan is het toch wel prettig als je op beide fietsen een proefrit hebt gemaakt.
Heb inderdaad al gefietst op een troy en een vogue. Heb over deze merken ook veel slechte verhalen gelezen. Dat maakt het ook zo lastig. Over alle merken met elektrische bakfietsen tot ong. €2400,- zijn meer slechte dan goede verhalen te vinden.... Motorpromo staat me overigens als verkooppunt ook tegen gezien de negativiteit die ik erover heb gelezen. Ben zelf ook bij deze zaak geweest om proef te fietsen en had ook niet een betrouwbaar gevoel. Wie doet het onderhoud van jullie bakfietsen?
Onze plaatselijke fietsenmaker waar ik 'm ook besteld heb. Hij rekent net zo "weinig" als voor een gewone fiets. Superblij met die jongen!