Schimmelinfectie mond

Discussie in 'De lounge' gestart door a2cmieux, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik ben op zoek naar misschien wat tips en ervaringen wat ik kan doen.

Sinds zaterdag had ik een pijnlijk en brandend gevoel in mijn mond. Woensdag naar de KNO en hij heeft een schimmelinfectie vastgesteld. Ik kreeg Daktarin gel en ben gelijk woensdag begonnen. Hij zei over 1 a 2 dagen moet het beter zijn. Vandaag kwam ik de dokter tegen en wilde hij nog even kijken. Geen verbetering (Ik merk ook geen verbetering). Vandaag is er een kweek voor het laboratorium afgenomen en tot maandag verder met Daktarin.

Iemand hier ervaring mee? Wat hielp jullie? Het doet pijn, ik eet bijna niets en ik heb een verschrikkelijke smaak in mijn mond. Ik voel me erg ongemakkelijk ik heb het gevoel dat ik verschrikkelijk uit mijn mond stink (meerdere malen nagevraagd maar gelukkig blijkt het niet zo te zijn).

2. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Cocosolie moet goed helpen
    Gewoon een paar lepels per dag

a2cmieux vindt dit leuk.
  3. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Heb ik wel wat ervaring mee bij de oncologiepatiënten op de afdeling hij ons.
    Wat werkt is zo'n 10x per dag spoelen met zout water. Wat water koken en daar een lepel zout in doen.
    Is niet heel lekker maar werkt wel.

a2cmieux vindt dit leuk.
  4. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Misschien is Nystantine nog iets om te proberen. Enkel op recept verkrijgbaar.

a2cmieux vindt dit leuk.
  5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hoe gaat het nu?

a2cmieux vindt dit leuk.
  6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier vd huisarts een drankje gekregen om te spoelen en daarna doorslikken. Geen idee hoe t heet maar t hielp wel. Ik heb t een paar weken geleden gehad en na 5 dagen spoelen was t weg.
    Het was een wit dik drankje met kersensmaak.... echt mega goor. Maar ik was zoooo blij toen de pijn weg was.

a2cmieux vindt dit leuk.
  7. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Iedereen bedankt voor de tips. Het is helaas nog steeds niet beter. Morgen weer naar de KNO. Ik hoop dat ik snel de goede oplossing vind, want het doet echt erg veel pijn.

8. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik heb de oplossing voor je, tenminste als het echt een schimmelinfectie is. Gentiaan Violet van Eurolac Lactatiekunde. Het is online te bestellen.
    Middelen als Daktarin en Nystatine werken remmend tegen schimmelgroei. Gentiaan Violet doodt schimmels. Het wordt ook gebruikt bij baby's met spruw tijdens de borsrvoedingperiode, dus neem aan dat je het als volwassene ook kunt gebruiken. Je brengt het 1x per dag aan met een vinger of wattenstokje in je hele mond. Het wordt er wel paars van. Maar binnen enkele dagen is het weg.

9. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw

Dit! Echt een "wonder" middel en niet vies en maar 1x per 24 uur gebruiken.

Appeltje85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina