Hallo, Ik heb gelezen dat er geen bewijs bestaat dat ontharingscrème nadelige gevolgen heeft voor de (ongeboren) baby. Echter, er is nog wel weinig onderzoek naar gedaan. Ik hoor ook andere geluiden... Naast wat ik las wist iemand me te vertellen dat de vrucht door de chemicalien beschadiging zou kunnen oplopen. Tegenstrijdige geluiden dus... Ik maak me toch wat zorgen omdat ik het eerder in mijn zwangerschap heb gebruikt om de haren op mijn bovenlip te verwijderen (bij 3 en 4 maanden zwangerschap gok ik). Voor de zekerheid gebruik ik de creme nu niet meer. Mijn kindje beweegt en groeit gelukkig goed (ben nu ruim 7 maanden zwanger). Hoeveel zorgen moet ik me maken om het feit dat ik het destijds heb gebruikt voor het ontharen van mijn bovenlip? En hoe schadelijk zijn dergelijke ontharingscremes voor de foetus? Groetjes, Eline
Trouwens, die persoon die me vertelde de vrucht door de chemicalien beschadiging zou kunnen oplopen vertelde me dit op een online forum. Omdat ik toch de mening van een deskundige wil heb ik hier deze vraag gesteld.
hoi Eline, de kans dat de chemicalien in je bloedbaan en dus bij je kindje zijn gekomen is gelukkig heel klein. Als je het zo af en toe gebruikt lijkt het me niet zo'n probleem. Mirjam
Dankjewel Mirjam! Mochten er toch chemicalien in de bloedbaan zijn gekomen... wat is dan het risico? Ik gebruik het voor de zekerheid maar niet meer. Groetjes, Eline