Ontheffing sollicitatieplicht

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Mamaleonie, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Namya nee dat bedoel ik niet hoor... ik werk ook maar 16 uur en krijg nergens niks van, omdat ik er heel warm bij zit... maar ik bedoel de mensen die echt niet rond kunnen komen & dan nog thuis blijven, dat vind ik géén goed voorbeeld voor een kind...
     
  2. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    luister zolang iemand het kan bekostigen vind ik het zijn/haar goed recht om thuis te blijven of om in ieder geval die keuze te maken dat vind ik niet eens een issue eerlijk gezegd maar wat ik wel irritant vind is als vrouwen dan zelf thuis blijven hier hard komen roepen dat wij alleenstaande moeders 40 uur moeten gaan werken!
     
  3. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    respect :d
     
  4. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    wat n stomme opmerking sorry hoor! sommige mensen hebben ook gewerkt voordat ze kinderen kregen en toen profiteerde andere ook van hun geld.... dus niet zo stom praten
     
  5. Eliza1986

    Eliza1986 Bekend lid

    12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer

    Wie zegt niet dat ik ga werken?? Dat heb ik niet gezegd hoor! Ik wil heel graag werken maar wel partime. Je bent trouwens wel lekker bot met je opmerking van verwekker. Wie denk jij wel niet dat je bent?? Ik kan daar echt boos om worden BAH!
     
  6. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Umm85 waar slaat dat nou weer op!? Er is een verschil tussen 'niet met de verwekker op kunnen schieten' of een waardeloze vent die gewoon niet naar zn kind om kijkt...

    Maar nogmaals, je ziet duidelijk aan de reacties dat een niet-alleenstaande moeder er absoluut 0.0 van snapt hoe het is om een alleenstaande moeder te zijn!
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eliza, nou je partner is het niet meer toch? Hoe moet ik hem dan noemen? Hoe noem jij hem zelf eigenlijk?

    Female, vind jij stom. Ik vind iedereen stom die profiteert van een uiterking en best de handen uit de mouwen kan steken, alleenstaand als niet alleenstaand. Je kunt toch best een paar uur per week werken als alleenstaande moeder?
     
  8. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    juist!
     
  9. namya

    namya Niet meer actief


    Nah ik heb niet eens gereageerd op het sollicitatie plicht gedeelte :$

    als je het kan veroorloven getrouwd of niet getrouwd mag je toch thuisblijven !!!!

    voor hetzelfde geld is er een alleenstaande moeder die een schandalig bedrag wint of erft of die kan rentenieren van haar goed lopende zaak, die mag van mij net zo hard thuis blijven

    beetje goed lezen en niet meteen gillen!
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    jij hebt geen idee meid. punt.
     
  11. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Toen mijn ex bij mij wegging (omdat ik onverwachts zwanger bleek van ons tweede kind) ontstond een situatie waarvoor ik mijzelf meteen verantwoordelijk voelde. Je kunt in deze niet spreken van 'eigen schuld' denk ik en het is ook geen vrije keuze om er alleen voor te komen te staan met kleine kinderen. Maar je moet 't er wel mee doen. En ik vind dat veel vrouwen hun verantwoordelijkheid hierin niet echt nemen en te snel leunen op voorzieningen. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat veel vrouwen in een relatie hun eigen financiele zelfstandigheid opgeven, bv door te stoppen met werken als er kinderen komen. Dat heeft conseuenties als je onverhoopt alleen komt te staan. Ik snap best dat je graag je kindje veel wil meemaken, maar ik vind dat je je dat wel moet kunnen veroorloven. En als alleenstaande moeder kan dat in veel gevallen nou eenmaal niet. Maar goed, da's mijn nederige mening...
     
  12. namya

    namya Niet meer actief

    my mistake, dacht dat het algemeen bedoeld was ;)
     
  13. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    jij ziet het wel heel erg zwart wit
     
  14. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
  15. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    niet in alle gevallen is dat mogelijk maar schijnbaar gaat dat wat te ver voor jou.
     
  16. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    er zijn 100 andere voorbeelden waarom een vrouw in die situatie terecht kan komen echt niet alleen omdat ze financieel altijd op n man gesteund hebben
     
  17. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Umm ik heb geen idee? nou leg het mij eens uit dan...?

    Namya oh nee hoor... want de enige reden dat ik werk is omdat ik het leuk vind en mijn collega's niet zo goed kon missen ;) niet omdat ik het geld nodig heb...
     
  18. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou zoals? ik schreef mensen die best de handen uit de mouwen kunnen steken he.. heb het niet over ziektes.
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ga niet mijn hele priveleven hier op het forum gooien.
     
  20. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Weet je wat het is... zodra je in een situatie zit dat je NIET werkt terwijl je WEL in staat bent om te werken EN je zit diep in de financiële shit ben je gewoon genoodzaakt om te gaan werken wat in dat geval NIKS meer dan normaal is...

    Helaas is het niet altijd zo & kan in een 'normaal' gezin de vrouw dan meestal thuis blijven omdat de man werkt. Bij alleenstaande moeders is dit niet het geval, waardoor ze genoodzaakt zijn te steunen op financiële middelen van de overheid... dat is dan toch ook prima? Daarvoor zijn ze er toch?
     

Deel Deze Pagina