Ontheffing sollicitatieplicht

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Mamaleonie, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Umm dat hoeft ook niet, maar reageer dan ook niet zo onwijs kort door de bocht!
     
  2. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Daarom staat er 'heeft denk ik ook te maken met...'
    Snap best dat er ook andere redenen kunnen zijn. Als je om wat voor reden dan ook niet kan werken, houdt 't op. Het lijkt me vervelend genoeg als je bijvoorbeeld gezondheidsklachten hebt of het mentaal niet aankan om te werken.
     
  3. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Umm trouwens.. het ging ook helemaal niet om JOU prive leven.. jij zegt dat IK geen idee heb!
    Dan leg mij eens uit waarom IK geen idee heb? Ik bel nl. wél een alleenstaande moeder dus ik weet dondersgoed waar ik over praat!
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee je schreef dat een niet-alleenstaande moeder er 0.0 van snapt en daarop reageerde ik met 'je hebt geen idee'.. get it?;)

    dacht dat dat naar mij was.
     
  5. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

  6. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    :D:D laat toch lulle
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    niet duidelijk genoeg?
     
  8. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oeh ik moet eigenlijk niet reageren maar doe het toch haha..

    ik ga verder niet erg in op het onderwerp (sorry daarvoor) maar wil alleen even vermelden dat er ook erg licht word gedacht over het feit dat de partner alleen in het weekend thuis is (of langer van huis, dat kan natuurlijk ook).. Geloof me, die twee dagen dat hij thuis is, draagt weinig bij aan de opvoeding hoor..

    nou ben weer weg, moest het echt even kwijt..
     
  9. Mamaleonie

    Mamaleonie Bekend lid

    6 sep 2009
    964
    0
    0
    Wat een gezelligheid....
     
  10. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

    nou ik snap best dat dat ook moeilijk is.. maar weet je wat het is wij staan er echt helemaal alleen voor.. alle keuzes die er gemaakt moeten worden, als er eens iets is moet je het altijd zelf oplossen, financieel moet je alles zelf regelen.. nooit eens iemand die zegt god wat ben ik blij dat jij er bent of zegt dat je het zo goed doet allemaal.. en dan over de zorgen die het alleenstaande ouderschap met zich meebrengen nog maar niet te spreken.. want wat gebeurt er met je kindje als jij er niet meer bent?? of als je ernstig ziek wordt??
     
  11. Eliza1986

    Eliza1986 Bekend lid

    12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    @ umm: Ik noem hem gewoon de papa van mijn zoontje. Verwekker vind ik respectloos klinken.
    Ik ben overigens vaderschapsacties aangegaan omdat ik dus vind dat hij ook deels moet opdraaien voor de kosten van Jayden.

    Daarbij vind ik dat moeders (dus wel of niet alleenstaand) meer in de gelegenheid gestelt dienen te worden om het eerste jaar er voor hun kindje te zijn dus dat het voor ALLE vrouwen mogelijk is en niet alleen wanneer een vrouw een partner heeft.

    De sociale dienst doet overigens geen ruk om je aan werk te helpen dat heb ik tot nu toe allemaal zelf geregeld en als ik voor hulp aanklopte werd er niets gedaan (ligt aan de consulente die je hebt).

    Ikzelf wil dolgraag werken maar niet fulltime. Ik vind 24 a 28 uur meer als genoeg aangezien je buiten je werk om ook een kind op te voeden heb + een huishouden te runnen heb. Daarbij heb ik ook respect voor vrouwen waarvan de partner er alleen in het weekend is.
     
  12. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ik zeg niet dat ik niet ook respect heb voor de moeders waarbij hun partner er alleen in het weekend is.. ik heb respect voor álle moeders! Maar ik denk dat je zelf in de situatie moet zitten om te begrijpen hoe het écht is als alleenstaande moeder...
     
  13. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Uhm... dames,

    Het gaat hier niet eens over fulltime thuis zitten weten jullie dat wel?
    De ontheffing is er, maar je bent wel verplicht scholing te volgen. Dus de alleenstaande moeders die gebruik maken van die ontheffing zitten helemaal niet fulltime thuis omdat ze dat leuk vinden. Scholing is gewoon verplicht!
    Is dit niet zo dan is er hoogst waarschijnlijk ook een medische reden.

    Waarom worden hier alleenstaande moeders aangevallen omdat ze thuis zitten? Geloof me, we zijn allemaal verplicht te solliciteren of een opleiding te volgen.

    Dus niet-alleenstaande moeders die beweren dat wij voor ons plezier thuis zitten te niksen.... jullie weten blijkbaar echt niet waar je het over hebt! Anders had je geweten dat deze regel bij de ontheffing hoort.
    Als je het topic goed gelezen had had je dat ook gezien.

    Ik vind dat deze dames zich gewoon domweg teveel bemoeien met ons omdat hun van mening zijn dat wij van hun belastinggeld leven. Val anderen aub niet aan als je blijkbaar niks weet van de situatie.

    Ik ben een alleenstaande moeder die een uitkering heeft, parttime naar school gaat en in de financiele shit zit. En ik vind dat ik een behoorlijk goede keuze maak door een korte opleiding te volgen om vervolgens een stabielere en beter betaalde baan te kunnen vinden en behouden. Zodat ik hopelijk nooit meer een uitkering aan hoef te vragen.
    Volgens mij is dat beter voor 'jullie' belastingcenten dan dat ik een flutbaan aanneem waar ze continu het personeel vernieuwen om het zo goedkoop mogelijk te houden en ik vervolgens weer in de bijstand terecht kom.

    Sommige kunnen zoo makkelijk denken en te snel hun mening geven.
     
  14. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    snap wat je bedoeld hoor en het is zeker niet hetzelfde maar vond dat er net (geen idee meer door wie) nogal hard gereageerd werd.. kijk, mijn man is maar twee dagen per twee weken thuis, en ja ik werk idd (nog) niet, poos geleden zat ik te klooien met voeding (misschien raar voorbeeld maar hoop dat je snapt wat ik bedoel) maarja, wachten tot mn man thuis is is natuurlijk ook geen optie haha.. wat ik probeer te zeggen is dat het qua keuzes maken over het algemeen ongeveer hetzelfde is.. mijn man draagt wat dat betreft niks bij aan de opvoeding..

    en idd wat lovelydk zegt, ook ik heb respect voor alle mama's.. iedere moeder (her)kent driftbuien, niet willen slapen, ontroostbaar zijn etc.. en alleenstaand of niet, dat is voor iedereen hetzelfde..
     
  15. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Pffff.... mijn haren gaan overeind staan van dit topic. Wie de schoen past trekt hem aan maar dames stap eens uit die slachtofferrol en neem verantwoordelijkheid voor jezelf en je kindje.
    Er zijn gelukkig genoeg alleenstaande moeders die wel verantwoordelijkheid nemen maar dat zielige gedoe, please get a life!

    Sorry dat ik zo hard ben maar mijn bloedeigen zusje is alleenstaande moeder en doet keihard haar best om haar leven op orde te krijgen.
    Iedereen heeft zijn mond vol over 'die allochtonen' die hier alleen maar voor uitkeringen naartoe komen, maar laten we eerste eens kijken naar de gewone gezonde Hollanders die kunnen werken maar er zelf voor kiezen dat ze dat niet willen...

    Begrijp me niet verkeerd, ik stem nog altijd links omdat ik vind dat de zorgstaat waarin wij leven een luxe is voor de zieken, zwakken, ouderen, gehandicapten etc. We moeten met elkaar zorgen voor de zwakkere.... Maar nee, niet voor de onwillige....
     
  16. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    @ roeltje: absoluut! denk ook niet dat de alleenstaande moeders op zoek zijn naar medelijden maar wel wat meer begrip en niet dat mensen als n kip zonder kop gaan lopen bléren dat we ons aanstellen zonder dat ze zelf ook maar enig idee van de situatie hebben! want niet iedere alleenstaande moeder is 1 en dezelfde... begint af en toe meer op discriminatie te lijken :D
     
  17. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    P.s. laat wel even heel duidelijk zijn dat ik respect heb voor alleenstaande moeders die keihard werken aan een beter leven voor hun en hun kindje(s). Dat is ook zwaar, daar ben ik mij van bewust!
     
  18. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    welke slachtofferrol? als ik in een slachtofferrol was gekropen had ik hier niet meer gestaan en dat geldt voor veel van de alleenstaande moeders
     
  19. namya

    namya Niet meer actief

    ik vindt het goed dat er instanties zijn die je financiele zorgen wat kunnen verlichten, ik zou dom zijn te zeggen dat ik uitkeringenbijstand afkeur, voor ik het weet zou ik ook een alleenstaande moeder kunnen zijn die geen hulp van ex hoeft te verwachten,.....MAAR waarom zou je ervoor kiezen het met weinig te doen en van de bijstand te blijven leven als je het voor jezelf en je kind(eren) makkelijker kan maken door wat te gaan werken en een aanvullende uitkering aan te vragen??? of gewoon fulltime te gaan werken en zelfstandig je boontjes te doppen!!

    ik ga niet oordelen over jullie beweegredenen maar ik weet dat ik zou werken voor me poen, noem het trots noem het materialisme maar ik zou geen armetieterig leventje willen terwijl het anders kan.

    me kind heb ik nog de rest van me leven en geloof me, het is leuk je kind zijn eerste stapje te zien zetten maar het is het nkiet waard dat ik daardoor geen leuke schoenen kan kopen waar hij/zij op kan lopen..

    ps waarom worden de niet alleenstaande moeders zo afgeblaft met een houding van wat zoek je hier??
    wij hebben hersens en gevoel en we kunnen best sympatiseren met jullie hoor.
     
  20. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dan hoef jij je dus ook niet aangesproken te voelen ;) Zoals ik al zei wie de schoen past, trekt hem aan....
     

Deel Deze Pagina