mijn man en ik hebben beiden sinds kort een iPhone. van mijn oude telefoon (huawei) was ik gewend dat je wanneer de telefoon met een usb kabel aansloot op je pc, je na invoeren paswoord en toestaan connectie in je verkenner een extra schijf kreeg (zoals bij een usb-stick) en vandaar je foto's zelf kon kopieren naar de gewenste map. ik wil eigenlijk geen iTunes installeren. mijn man en ik hebben bovenstaande aanpak (wat ook op meerdere websites wordt aangeraden) geprobeerd op de twee windows laptops die we hebben, maar het werkt niet. je hoort wel het geluidje van een usb verbinding na insteken van de kabel, daarna vraagt telefoon om vertrouwen van pc en om je paswoord, maar daarna is geen map op je pc te zien. iemand suggesties?? ps. ik werk ook liever niet via de cloud, maar gewoon handmatig overzetten van foto's
Voor zover ik weet kun je data vanaf of naar een apple alleen overzetten met Itunes. Waarom ben je dr zo op tegen? Misschien weet @iMoeder een andere weg?
Thx voor je reactie. (Heb even titel aangepast) Ben er niet perse op tegen (alhoewel ergens wel want waarom moet je een speciaal programma installeren om alleen maar even foto’s door te sluizen ) Maar de ene laptop is heel oud en de andere laptop is helemaal nieuw maar zit nu al helemaal vol en dus geen ruimte om iets te installeren.
Het is mogelijk zonder iTunes. Telefoon aansluiten via kabeltje. Dan naar verkenner en je telefoon opzoeken dubbel klikken en dan opzoek naar je foto’s (staan in een vaag mapje, even rond klikken). Hier vandaan kan je ze kopieëren naar een eigen plekje.
iTunes is een vervelend programma. Zal de eerste zijn die dat toegeeft. Ik gebruik het nauwelijks. Bij mij ziet de laptop gewoon mn iPhone en dan kan ik de foto’s overzetten. Is n MacBook maar vorige Windows laptop zag em ook. Welke Windows versie heb je? Ik denk dat als je niet via iCloud wil doen (wat ik overigens wel voor alles gebruik, ideaal), kun je toch het beste via iTunes doen. Je kan wat frutselen met drivers en stuurprogramma’s. Meestal lukt mij dat wel maar dan moet ik zelf echt achter de laptop gaan zitten en wat kunnen uitproberen. Op afstand ben ik daar niet zo goed in. Ik snap trouwens ook niet waar je de foto’s wil laten als het programma iTunes er niet eens op past? Dan is ie wel heel erg vol.
Op oude laptop staat Windows xp nog en op nieuwe weet ik even niet zou ik morgen moeten kunnen opzoeken Wilde de fotos op een externe aangesloten HD zetten
Bij mijn huawei duurde het ook even voor het werkte en dit kwam doordat je nog ergens iets moest aan vinken op de achtergrond dat je de verbinding toestond. Is er niet zo iets dat nog moet gebeuren?
Ik heb een iPhone en een MacBook dus dat is wel iets anders maar ik gebruik nooit iTunes. Ik gebruik fotolader. Daar kan ik precies selecteren welk foto’s ik wil overzetten. Hoef de telefoon dan alleen met kabeltje aan te sluiten. Doe dat ook met mijn camera.
Windows XP?? Dat moet je echt niet doen joh. Die is zo lek als een mandje! En dat is ook de reden dat hij je telefoon niet herkent. Veel te oude, onveilige software. Ik zou je echt aanraden om die laptop met xp niet meer te gebruiken of in elk geval geen toegang te geven tot je thuis netwerk (je WiFi). Dan vist iemand je er zo uit met een sniffer. En eenmaal binnen is het patat.
Normaal gesproken vraagt de iPhone inderdaad of je de computer vertrouwt. Maar ik denk dat de software niet compatible is.
Voor een USB verbinding heb je toch geen software nodig? Elke normale USB atick die je in een pc stopt wordt herkend door een pc toch?
Kijk er zijn programma’s die automatisch netwerken scannen op onveilige poorten. Met een oud programma als XP, wat ook niet meer gepatched word, heb je daar grote kans op. Die programma’s noemen ze sniffers, ze ruiken je, bij wijze van. Zo een onveilig apparaat is dan een zwakke schakel in je thuisnetwerk. Eenmaal binnen kun je makkelijk overal binnnen komen, op de rest van je apparaten die met WiFi verbonden zijn. Iemand kan dan vervolgens op zoek gaan naar materiaal waarmee je gechanteerd kan worden. Maar veel vaker worden je apparaten dan ingezet als robotjes in een DDos aanval of om coins te minen (crypto currency). Je bent dan dus gehacked.
Euhm, het korte antwoord; nee. Ieder apparaat heeft op Windows een eigen besturingsprogramma nodig, een driver. Die aan Windows ‘uitlegt’ hoe ermee gecommuniceerd moet worden. Voor XP worden geen nieuwe drivers meer geschreven. Sowieso zal Apple ws een beleid hebben dat je iPhone niet kan ‘praten’ met onveilige software. Zodat je fancy phone geen nare virussen oploopt.
Op mijn iPhone worden alle foto's automatisch gebackupd naar Google photos. Staan ze meteen beschikbaar in de cloud.
Goeiemorgen allemaal Dank allen voor jullie opmerkingen nog en vooral @iMoeder vooe tekst en uitleg The cloud of aanverwant gaan we denk ik maar eens uitzoeken dan