placenta aan de voorkant

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ikkiee, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    hee meiden

ik heb afgelopen dinsdag een 12 weken echo gehad
    met de kleine gaat alles goed
    alleen mijn placenta ligt aan de voor kant waardoor het langer kan duren voordat ik de baby voel

zijn er mensen die dit ook hadden en met hoeveel weken voelde jullie de baby?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja bij de oudste had ik dat, dus ging er ook vanuit dat het langer ging duren.... op precies 18 weken voelde ik haar voor het eerst.

Mijn zusje had hem ook voor liggen...maar zij voelde hun zoontje pas rond 27 weken geloof ik

3. Ik heb dat ook en ik voelde hem rond de 17 weken zeker weten.... Rond de 14 weken dacht ik ook al een keer iets te voelen, maar dat weet ik dus niet 100% zeker...

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had ook de laatste keer de placenta aan de voorkant.
    Ik voelde de uk met 11 weken ... bevestigd op de echo met 12 weken waar ik "blind" kon vertellen wanneer ik de uk voelde.

Maar ik moet erbij zeggen dat het wel mijn 4e zwangerschap was.

5. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had ik ook en voelde hem met 16 weken al. Mijn man 1 week later. Ik baalde er ook van toen ik het hoorde hoor,maar gelukkig hoeft dat dus niet zo te zijn.

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb de placenta aan de voorkant, ben ruim 25 kilo te zwaar en ik voelde deze uk vanaf 16 weken duidelijk.

7. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    ik heb goede hoop!! hahah

ik ben benieuwd wanneer ik de kleine ga voelen

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hallo,

Ik heb ook de placenta aan de voorkant, ik voelde mijn meisje met 21 weken. Achteraf gezien heb ik haar al eerder gevoeld met 19 weken maar herkende het niet als zodanig. Dat de placenta aan de voorkant zit merk ik nu overigens niks meer van, ze schopt me bont en blauw vanbinnen ;)

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Bij me dochter en nu bij dit kindje weer dit kindje voel ik wel eerder dan de eerste.. kan natuurlijk komen doordat dit me 2e zwangerschap is.

10. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Bij mij is ook bevestigd dat mijn placenta ad voorkant zit.
    Ben morgen 16 weken en voel afentoe wel wat plopjes. Dit is wel mijn eerste zwangerschap dus weet niet of t de baby is. Ik voelde het een paar weken terug ook al, maar t lijkt nu als of t steeds duidelijker en vaker word.
    Mijn buurvrouw is ook zwanger en heeft ook de placenta aan de voorkant. Ze zij ook dat ze de baby steeds meer en meer voelde, dus dat stelde mij ook heel erg gerust.
    Lijkt me zo fijn om straks de baby goed te kunnen voelen :)

11. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb waarschijnlijk ook de placenta aan de voorkant, maar voel nog niks. Ik zit vandaag precies op 18 weken. Het kan echt nog weken duren hoor, dus laat je niet gekmaken door iedereen die al iets voelt en je vraagt of jij al iets voelt (daar heb ik nl. best last van).

12. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Bij de eerste lag de placenta voor. Ik voelde hem met 19 weken.
    Bij nummer twee placenta achter, met 15 weken eerste keer gevoeld.
    En nu weer de placenta voor, en nu pas gevoeld met 18 weken.

Bij mij maakt het dus duidelijk wel verschil.

13. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij de eerste voelde ik rond de 18 weken voor het eerst leven.
    bij de tweede voelde ik het met 14 weken al.
    bij de derde (nu) en de placenta aan de voorkant voelde ik vanaf de 14 weken wel af en toe plopjes maar niet heel duidelijk en het werd ook niet meer. pas om en nabij de 20 weken voelde ik duidelijk dat het ons kindje was.

dus de derde eigenlijk als laatste haha

14. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hier de eerste rond 16 weken en de tweede ook ongeveer, maar toen de placenta voor. Nu weer de placenta voor en sinds ongeveer 16 weken wel wat gevoel maar nu nog steeds niet echt veel en heel duidelijk. Het is dat ik het weet anders zou ik het vaak niet herkennen, helaas. Maar ik weet uit ervaring dat het echt wel komt!

15. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Derde zwangerschap en na 21 weken voelde ik echt iets, daarvoor gerommel maar dat kunnen ook de darmen geweest zijn. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen voelde ik het veel eerder en toen lag de placenta aan de achterkant. Bij mij scheelt het dus zeker een week of 8 met n placenta aan de voor of achterkant. Denk dat t per persoon en per zwangerschap anders kan zijn.

16. Lotus560

Lotus560 Lid

28 sep 2012
    96
    1
    0
    Spijkenisse
    Ik heb heb ook de placenta aan de voorkant. En jaaa geweldig deze week de kleine gevoeld al regelmatig. En imben deze week in de 16 weken.

17. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Beide keren de placenta aan de voorkant.De eerste keer voelde ik het met een week of 18 en nu al met 14 weken.

18. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    ik heb ze voor de eerste maal op 18 weken gevoeld

19. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier ook de placenta aan de voorkant. Voelde de kleine met 15 weken (2e zwangerschap). Met 17 weken was het ook voelbaar voor mijn man. Zegt niet alles hoor!

20. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, voelde haar met 20 weken!

Deel Deze Pagina