Hallo, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik heb een dochtertje van 10weken! Ze kreeg flesvoeding van Hero comfort voor moeilijke ontlasting. Haar ontlasting ging goed, maar ze kreeg er onwijze krampjes van door het johannesbroodpitmeel wat erin zit. Dus op advies van het cb overgestapt naat kruidvat voeding extra care. Ik ben nu een week overgestapt maar nu poept ze dus helemaal niet meer. Ik weet dat ze niet elke dag hoeft te poepen maar ze is de hele dag bezig met persen omdat ze zo'n aandrang heeft, en schreeuwt het uit van de pijn maar er komt geen ontlasting. Alleen als ik haar help met de thermometer komt er een beetje ontlasting uit en dit is gewoon zacht, en soms zelfs water! Ik wil haar niet blijven helpen met de thermometer omdat ik van de kraamzorg weet dat dit slecht is Ik heb alles al geprobeert, masseren, fietsen met de beentjes, sinassappelsap, olijfolie maar niks werkt? Hebben jullie misschien een tip? Groetjes een bezorgde mama!
Sinaasappelsap???:s Geen ervaring met fv masr weet wel dat zulke dingen altijd even. De tijd nodig hebben. Hen je een draagdoek? Door de warmte en het wiegen Geef je ook verlichting en stimuleer je de darmen.
Ja.. een beetje sinassappelsap (theelepeltje) zou moeten werken maar het werkt dus niet! Draagdoek zou ik wel eens kunnen proberen!
Ik zou even langs de huisarts gaan. Als dat beetje wat er uitkomt heel zacht is, dan is dat waarschijnlijk overloop diarree ; de zachte poep die langs de harde poep siepelt. Die harde keutel zit in de weg en krijgt ze er zelf niet uit.
Ik lees hier vaker dat de voeding van Kruidvat verkeerd valt en voor verstopping zorgt. Zou voor nu naar de huisarts gaan en vragen om medicatie voor d'r ontlasting en daarna overgaan op Nutrilon Omneo. Hier zit naar mijn weten geen JBPM in. Ik heb voor mijn zoontje ook hero baby comfort gebruikt, maar ook hij had flinke problemen met ontlasting. Ik wist toen nog niet van het verschil tussen comfort en omneo, dacht dat het hetzelfde was dus geen overstap gemaakt, dus wij hebben maanden gerommeld en ook lactulose gebruikt. Daarbij is het wel van belang dat je de voeding, of je nu omneo, comfort of kruidvat gebruikt, dat je de voeding op de juiste manier klaar maakt. Namelijk door het klaar te maken met gekookt water en te roeren i.p.v. te schudden. Hopelijk zitten er nog wat tips voor je bij.
Overstappen moet je minimaal twee weken de tijd geven Zou nu niet weer gelijk overstappen Hier duurde het ook even voordst het aansloeg , maar erna zat het elke keer overal
Ik zou de nieuwe voeding even goed de kans geven, echt minimaal 2 weken, maar beter nog langer; aan nieuwe voeding wennen kost tijd, de darmen moeten er echt aan wennen. Hier ook twee baby's gehad die last van verstopping hadden, wij kregen dan een microlax-klysma voorgeschreven. De verstopping zat hier altijd in de endeldarm, waardoor ze overloop diarree kregen; met een klysmaatje kwam het goed los en ging het snel beter. Toen ze bijvoeding kregen, moesten we ook erg letten op wat ze aten; geen stoppend voedsel. Maar uiteindelijk zijn ze gaan poepen als de beste hoor, na hun 1ste verjaardag nooit meer last gehad.