Kindje 15 maanden wat om doen in pierenbadje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tuttie, Jul 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Wij gaan met een paar weken op vakantie en willen dan ook elke dag met dochter gaan zwemmen.
    Voor in het grote bad heb ik een zwemband waar ze een beetje voorover in hangt maar wat is handiger in het kleine badje? Kurken, ouderwetste zwemband of bandjes?
    Heb echt werkelijk geen idee:)

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Sorry, geen idee. Ik lees mee.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Bandjes om de armen.. dat werkte hier perfect..

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zelf ben ik voorstander van bandjes, zwemvest(shirt) of bijv swimtrainer. Maar hier altijd zwembandjes: genoeg bewegingsvrijheid voor lijf en beentjes en ook met armpjes lijken ze nergens last van te hebben. Kunnen ook makkelijk om blijven bij bijv even op de kant zitten en latee weer zwemmen zodat niet in een onbewaakt ogenblik je kind toch te water raakt zonder bescherming.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, Jul 14, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 14, 2013
    Zowel in het grote als kleine bad bandjes, met zwemles in het kleine bad soms ook zonder bandjes...

6. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Alleen bandjes zowel in grote bad als pierenbad is voldoende.

7. lusa30

lusa30 Actief lid

Dec 4, 2012
    156
    0
    0
    Ik gebruik nooit bandjes in het pierenbad. Grote bad uiteraard wel.
    Met maar een paar cm water hebben bandjes echt geen nut hoor. Als ze vallen en met het gezichtje in het water terechtkomen heb je helemaal niets aan bandjes.
    Dat is echt voor een wat groter bad om te blijven drijven

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vraag me af of bandjes al nut hebben bij die kleintjes. Werkt toch vanaf een aantal kilo?

Op die leeftijd had mijn zoontje dus niks en in t grote bad zat hij in zo
    'n ring.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter heeft altijd bandjes om. Vind ze prachtig, beentjes omhoog en drijven maar.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,996
    4,008
    113
    In een klein badje hebben ze toch niks aan bandjes? Bovendien blijf je er toch altijd bij?

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier dus wel, om lekker zelf te kunnen drijven.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Zwembandjes om de armen. Niet zo'n ring, die zijn juist link, omdat ze door het gat kunnen glijden, of met ding en al ondersteboven kukelen. Sowieso altijd bij blijven (niet alleen vanaf de rand van het zwembad).

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Die bandjes om de armen gaan toch pas vanaf 15 kg. Waar koop je dan zwembandjes voor dreumessen?

14. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    er zijn ook bandjes voor onder de 15 kg. geloof oa. hema.

ik heb altijd bandjes om (gehad) bij dochter, ook in het pierebadje. ze gaan pas af als we naar huis gaan. ze merkt het niet eens en mocht ze ineens naar het grote bad struinen dan heeft ze iets om.
    mijn neefje is vroeger een keer bijna verdronken, dacht dat hij bandjes omhad en sprong zo het diepe in maar zijn moeder had die afgedaan omdat hij bij de handdoek zat.
    dit heeft zo'n indruk gemaakt op mij dat ik ze dus never nooit afdoe.

15. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    @ moradora: gelukkig goed afgelopen! Brr.. Nachtmerrie van iedere ouder!

Zelf als badjuf gewerkt en het ook eenmalig meegemaakt: kindje dat in een onbewaakt ogenblik in het diepere water raakt (stroomversnelling ook nog!) en bijna verdronk omdat de bandjes even af waren voor wat drinken etc. Hier dus ook om in de kleedkamer en pas weer af als onder de douche staan.

In de zwembaden waar ik gewerkt heb was het zelfs verplicht om bandjes om te hebben. Ook in het babybadje met het kleine laagje water. Zonder mocht er gewoonweg niet gezwommen worden.

16. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Bij diverse winkels.. Maar je moet even goed kijken op de bandjes zelf (of verpakking). Wij hebben in het zwembad een setje mee mogen nemen omdat ik er dus werkte, maar je kunt ze soms ook gewoon kopen in het zwembad. Bandjes zijn er in verschillende gewichtscategorieën: wij hebben dus tot 11 kilo en vanaf 11 kilo bandjes.

17. misa

misa Niet meer actief

Bandjes, of met weinig water lekker laten kruipen en natuurlijk ook bij blijven.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hier ook. Zoontje had bandjes even af, omdat we een boterham gingen eten. Ik was met de baby bezig. Verder DRIE volwassenen erbij. Ik kijk op, mis mijn zoon gelijk. Ik REN naar het zwembad (Sunparks, aflopend deel richting golfslagbad) en daar stond ie al tot z'n middel! :$ :$ :$
    Meteen eruit gehaald. Gezegd dat ie NOOOOOOOIT zonder papa of mama naar het water mocht. En mijn man op zijn sodemieter gegeven. Wij zaten net achter zo'n plantenbak, dus zonder direct zicht op het water. Mijn man vooral op zijn sodemieter gegeven, vanwege het feit dat hij op z'n luie reet bleef zitten op het moment dat bleek dat ie weg was.

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hier ook altijd bandjes om de armen en verder niets. Gaat super :)

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier ook vleugeltjes en ten allertijde om

Share This Page