Ontlasting baby 4 weken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blaadje, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Even een vraagje, mijn dochter van 4 weken krijgt volledige bv, en drinkt overdag vaak om de 2 uur en s nachts iets minder vaak, ze plast prima is heel tevreden en groeit als kool.
    Maar, ze heeft eergisteren niet gepoept, gisteren 1 poepbroek en vandaag weer niets, ze heeft er verder geen last van maar ik vraag mij af of dit normaal is.
    Daarvoor poepte meerdere keren per dag maar nooit zoveel dat het buiten de luier kwam.

Mijn oudste heb ik 14 maanden gevoed maar die poepte juist vrij vaak.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Volgens mij is bij borstvoeding alles tussen de 1x per week en 7x per dag normaal.

Hier eerst meerdere keren per dag, toen ik met tepelhoedje ging voeden en mijn melk rustiger bij hem binnenkwam gingen we naar 1x per week.

Zolang ze er geen last van heeft zou ik me geen zorgen maken.

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Geen probleem zolang zij er geen last van heeft. Het was bij alledrie mijn kindjes anders. De oudste 1 keer om de 8-10 dagen, de tweede elke dag 1 keer, de jongste nu nog steeds 4-6 keer per dag. Ging bij alledrie vlot. Maar ze hebben hier helaas allemaal weleens tot buiten de luier gepresteerd.

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Inderdaad. Heel normaal.
    Er kan ook zeker om de zo veel weken wat in veranderen. Tenminste bij ons verschilde het per kind maar vaak ook wel per periode.
    De eerste weken poepten ze vaak meerdere keren per dag. Na een aantal weken werd het verschillend.
    De oudste poepte iedere dag. De tweede minder vaak en de jongste vaak 1 keer in de 4/5 dagen. Maar als het dan kwam was er geen luier tegen op gewassen. Vaak alles er onder. Lekkerrrr...!
    Met bijvoeding er bij werd het weer anders.

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hier vanaf ongeveer 4 weken om de 5-6 dagen. En dan véél! Voor die tijd elke dag. Volgens mij "moeten" ze iig een keer per twee weken poepen. Dus, denk dat je goed zit.

Deel Deze Pagina