Hallo, Vandaag kregen we de uitslag van de meting van de afplatting die is ontstaan door de voorkeurshouding van onze dochter. De afplatting aan de rechter, actieve zijde was 104,8% De afplatting aan de achterkant was 85,7% We horen volgende week meer, maar ik vroeg me af of hoe ik dit nu moet beoordelen, heeft ze nou een behoorlijke afplatting of valt het wel mee? Over die 85,7% zei de fysio : Alles onder de 90% is goed. Dan neem ik dus aan dat er geen sprake is van afplatting aan de achterkant, maar dus wel aan de actieve rechterzijde?
Hier een uitleg van onze fysio: 1e waarde: Alles onder 92% en boven 108% is helmindicatie Alles tussen 92-96% en 104-108% is licht zichtbaar, maar kan zonder ingrijpen nog prima vergroeien binnen het eerste jaar Alles tussen 96% en 104% is amper zichtbaar en behoeft geen verdere maatregelen (trekt ook met de groei nog verder bij) 2e waarde: Alles tussen 70% en 90% is prima en wordt niet als afwijking beschouwd.
Oh thnx! Fijne en heldere uitleg haha. En tevens ook goed nieuws dus, ze zit nét in de categorie licht zichtbaar. We zijn sowieso al bezig met het stimuleren van de andere zijde en krijgen over 2 weken weer een nieuwe meting.
Mijn dochter had 109% maar ik wilde geen fysio of helm. Inmiddels ziet het er keurig uit dus het kan nog prima goed komen
Yummy, ik zou met je kleine lekker naar een goede osteopaath/craniosacraal therapeut gaan en laat kijken of er een werveltje verkeerd staat. Dat is altijd de reden van een voorkeurshouding.
Blije doos: Bedankt voor de tip, maar ze heeft inmiddels helemaal geen voorkeurshouding meer en ze heeft verder ook nergens last van. We zijn al een tijdje bezig met het stimuleren van andere houdingen en dat gaat prima.
Vanaf dat David 3 weken oud was zin we meerdere keren bij een goed aangeschreven osteopaat geweest. Tot 6 maanden regelmatig fysiotherapie. Toch een hardnekkige voorkeurshouding hoor! En zeer betrokken ouders ( oefenen en oefenen...kind is beresterk ondertussen) Dus wil t even tegenspreken
Oh...sorry, om even bij t onderwerp te blijven..... Kijk ook gewoon goed naar het hoofdje, wat zie je en vind je dit acceptabel. Cijfertjes zijn maar cijfertjes. En het meten is niet helemaal betrouwbaar. Iets hoger of lager geeft weer andere waardes..